Citat:
Ursprungligen postat av
moderatkenneth
Det som är intressant är att tidigare har pojkvännerna haft en lägre status än Sandra. Jag tror hon känner att det är första gången hon har en pojkvän av liknande social status och kulturchef smäller ju högre än influencer (må vara att hon även är manusförfattare osv). Men hur blir det sedan när han slutar som kulturchef? Det kommer ske, eftersom hon inte verkar hugad att flytta till Göteborg och han aldrig kan jobba från Stockholm i längden.
Men har influencers så hög status utanför influencerkretsar, och har det varit en statusskillnad mellan henne och exen? Hennes tidigare killar har inte varit kulturchefer, men inte vanliga knegare heller. Absolut att Björn har högre status än exen, men jag skulle inte säga att det varit någon skillnad mellan Sandra och hennes ex när det kommer till utbildningsbakgrund och jobb i reklambranschen. Hennes karriär bygger till största del på influerandet, och författarskapet vilar mycket på att hon redan hade en publik i målgruppen för sina böcker, vilket inte är särskilt hög status i mångas ögon. Hennes ex har rört sig i samma socioekonomiska kretsar som hon själv.
När Björn skaffar nytt jobb blir det väl i kultursvängen, och jag tror att med kulturchefsmeriten så kommer han i alla fall inte halka ned alltför långt på statusskalan.