Citat:
Ledsen att säga det, det är du som är okunnig, jag har ägnat 30 år åt detta. Du läser det du vill läsa, t ex att våld mot män är vanligare än man tror och så skippar du att läsa resten, att den typen av våld du syftar på inte i första hand handlar om fysiskt, dödligt våld och att mäns våld är både värre och grövre.
Hela ditt resonemang handlar enbart om din subjektiva upplevelse av en taskig relation, inget annat. Du är okunnig i ämnet, blundar för riktig fakta och bara ältar mantrat om trätande.
Jag tycker synd om dig, inte lätt att bli ratad.
Hela ditt resonemang handlar enbart om din subjektiva upplevelse av en taskig relation, inget annat. Du är okunnig i ämnet, blundar för riktig fakta och bara ältar mantrat om trätande.
Jag tycker synd om dig, inte lätt att bli ratad.
Tack så mycket för dina personliga påhopp men jag har ägnat 35 år (!) åt detta, du verkar tro att du pratar med någon gröngöling. Du är proppfylld av fördomar och förutfattade meningar som tyvärr är djupt ingrodda hos naiva stackare som dig. Det är tex väldigt vanligt att det är kvinnan som slår först men det väljer du helt att ignorera.
Tråden handlar dessutom inte om mig utan du ska hålla dig till trådens topic. Om du har personliga problem med motsatta könet så ska inte det gå ut över andra skribenter.
Jag är i nuläget inte alls förvånad om det aktuella paret i Malmö haft en typisk skrik och bråk relation där båda parter kränkt varandra på olika sätt men det betyder inte att det är den häktade mannen som automatiskt är den största boven, kvinnan är också delaktig i destruktiva relationer. Kvinnor och män med denna personlighetstyp söker sig dessutom ofta till varandra ungefär som att missbrukare umgås med missbrukare.
Det nästan enda som hittills framkommit i media om parets relation är modern till den försvunna kvinnan som återgett dotterns påståenden om misshandel och hot men alla som har lite livserfarenhet vet att mödrar vinklar ofta det hela till sina söners och döttrars fördel. Det finns alltid två sidor av medaljongen och jag gissar att vi inte ens fått reda på en bråkdel av det aktuella parets relation och vem som gjort vad.
Att den häktade mannen i Malmö ej är dömd för brott i nära relationer borde dock ligga till hans fördel när vi spekulerar i tråden om hans eventuella inblandning i kvinnans försvinnande.