2021-10-10, 01:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Ledsen att säga det, det är du som är okunnig, jag har ägnat 30 år åt detta. Du läser det du vill läsa, t ex att våld mot män är vanligare än man tror och så skippar du att läsa resten, att den typen av våld du syftar på inte i första hand handlar om fysiskt, dödligt våld och att mäns våld är både värre och grövre.
Hela ditt resonemang handlar enbart om din subjektiva upplevelse av en taskig relation, inget annat. Du är okunnig i ämnet, blundar för riktig fakta och bara ältar mantrat om trätande.
Jag tycker synd om dig, inte lätt att bli ratad.

Tack så mycket för dina personliga påhopp men jag har ägnat 35 år (!) åt detta, du verkar tro att du pratar med någon gröngöling. Du är proppfylld av fördomar och förutfattade meningar som tyvärr är djupt ingrodda hos naiva stackare som dig. Det är tex väldigt vanligt att det är kvinnan som slår först men det väljer du helt att ignorera.

Tråden handlar dessutom inte om mig utan du ska hålla dig till trådens topic. Om du har personliga problem med motsatta könet så ska inte det gå ut över andra skribenter.

Jag är i nuläget inte alls förvånad om det aktuella paret i Malmö haft en typisk skrik och bråk relation där båda parter kränkt varandra på olika sätt men det betyder inte att det är den häktade mannen som automatiskt är den största boven, kvinnan är också delaktig i destruktiva relationer. Kvinnor och män med denna personlighetstyp söker sig dessutom ofta till varandra ungefär som att missbrukare umgås med missbrukare.

Det nästan enda som hittills framkommit i media om parets relation är modern till den försvunna kvinnan som återgett dotterns påståenden om misshandel och hot men alla som har lite livserfarenhet vet att mödrar vinklar ofta det hela till sina söners och döttrars fördel. Det finns alltid två sidor av medaljongen och jag gissar att vi inte ens fått reda på en bråkdel av det aktuella parets relation och vem som gjort vad.

Att den häktade mannen i Malmö ej är dömd för brott i nära relationer borde dock ligga till hans fördel när vi spekulerar i tråden om hans eventuella inblandning i kvinnans försvinnande.
Citera
2021-10-10, 02:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Av det som framgått finns det personer som känner till paret, mamman har bilder på skador, hon har även hört det. Han ska även tidigare blivit anmäld men inte dömd i en annan relation. Endast ett fåtal av alla våldsbrott leder till att personen blir dömd pga bristande bevis. Bevis och vittnen är ofta svårt att ha när våldet sker på hemmaplan.

Ta då och visa upp dessa bilder på den försvunna kvinnans tidigare skador som inte är självförvållande.

Upp till bevis nu tack så mycket.

Och om den misstänkte mannen ej tidigare är dömd för brott i nära relation tidigare så är han faktiskt oskyldig till såna anklagelser. Hur tänker egentligen människor som du?

Kvinnor slår dessutom ofta först i parförhållanden.

"Kvinnor lika våldsbenägna som män i parförhållanden". Unik internationell studie: Dubbelt så många svenska kvinnor som män uppger att de slog först"

https://www.dn.se/arkiv/debatt/kvinnor-lika-valdsbenagna-som-man-i-parforhallanden-unik-internationell-studie-dubbelt-sa-manga/
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2021-10-10 kl. 02:23.
Citera
2021-10-10, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vissa förvirrade skribenter i tråden har ju ylat högt tidigare om att den häktade mannen var anmäld för misshandel av den försvunna kvinnan men det finns inga domar mot honom för brott i nära relationer.

Vad beror detta på?

Kan du förresten bevisa ditt påstående som då är fetat?
Om alla skribenter håller sig till fakta och har belägg för sina påståenden då skulle diskussioner se mer vettiga ut.
Jag har inte sett heller att han skulle dömd tidigare för våldsbrott. Men det skulle ändå inte spela stor roll.

Jag lägger ut källorna senare när jag har lite mer tid.
Citera
2021-10-10, 09:33
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011|77540475]Vissa förvirrade skribenter i tråden har ju ylat högt tidigare om att den häktade mannen var anmäld för misshandel av den försvunna kvinnan men det finns inga domar mot honom för brott i nära relationer.

Vad beror detta på?

Försvinner folk som skrivit i tråden eller läser vi bara tyst vad som skrivs? Yrat förvirrat skriver Du när vi berättat sanningen. Du verkar i varje fall inte veta något i sak vad gäller detta fallet. Det går hur bra som helst att avvakta polisens utredning och de olika sökgruppernas resultat. Du verkar bära ett stort kvinnohat.
Citera
2021-10-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ta då och visa upp dessa bilder på den försvunna kvinnans tidigare skador som inte är självförvållande.

Upp till bevis nu tack så mycket.

Och om den misstänkte mannen ej tidigare är dömd för brott i nära relation tidigare så är han faktiskt oskyldig till såna anklagelser. Hur tänker egentligen människor som du?

Kvinnor slår dessutom ofta först i parförhållanden.

"Kvinnor lika våldsbenägna som män i parförhållanden". Unik internationell studie: Dubbelt så många svenska kvinnor som män uppger att de slog först"

https://www.dn.se/arkiv/debatt/kvinnor-lika-valdsbenagna-som-man-i-parforhallanden-unik-internationell-studie-dubbelt-sa-manga/

Lilla vän…. märker du ens att du använder helt förlegade begrepp?
Länkar till en debattartikel och därmed enbart skribentens ord och som dessutom är betalvägg!
Jag håller med om att föräldrar håller sina barn om ryggen oavsett kön , men däremot tvivlar jag på att det är vanligt att man ljuger om bevis.
Citera
2021-10-10, 10:29
Medlem
[quote=arcenciels|77541796]
Citat:
Vissa förvirrade skribenter i tråden har ju ylat högt tidigare om att den häktade mannen var anmäld för misshandel av den försvunna kvinnan men det finns inga domar mot honom för brott i nära relationer.

Vad beror detta på?

Försvinner folk som skrivit i tråden eller läser vi bara tyst vad som skrivs? Yrat förvirrat skriver Du när vi berättat sanningen. Du verkar i varje fall inte veta något i sak vad gäller detta fallet. Det går hur bra som helst att avvakta polisens utredning och de olika sökgruppernas resultat. Du verkar bära ett stort kvinnohat.

Folk slutar följa tråden då den börjat handla om kvinnors våld mot män i allmänhet. Det i sig är det inget fel på, men känns malplacerat då det inte finns ett enda tecken på att den försvunna kvinnan använt våld. Och vad skulle iså fall det ha att göra med hennes försvinnande?

Fakta är att en kvinna har försvunnit och den första man då misstänker är maken eller exet. Han är dessutom den sista som setts tillsammans med henne. Åklagaren anser sig ha tillräckliga skäl för fortsatt häktning. Nytt sök startade idag kl 10:00.
Citera
2021-10-10, 10:49
Medlem
[quote=Heretic77|77542258]
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Folk slutar följa tråden då den börjat handla om kvinnors våld mot män i allmänhet. Det i sig är det inget fel på, men känns malplacerat då det inte finns ett enda tecken på att den försvunna kvinnan använt våld. Och vad skulle iså fall det ha att göra med hennes försvinnande?

Fakta är att en kvinna har försvunnit och den första man då misstänker är maken eller exet. Han är dessutom den sista som setts tillsammans med henne. Åklagaren anser sig ha tillräckliga skäl för fortsatt häktning. Nytt sök startade idag kl 10:00.

Tack. Bra skrivet.
Citera
2021-10-10, 10:52
Medlem
Citat:
”Människor av den sorten”? Jag har jobbat i kvinnojourer under många år och har mött många kvinnor och män. ALDRIG att jag, polis, socialtjänst och övriga inblandade skulle kunna peka på ”en viss sorts människor”
Vilken sort är t ex Lotta Rudholm?
Agneta Arvidsson? Lena Garbom? Hanna Widmark? Anne Karlsson? Lisa Löf? Och 1000 tals andra kvinnor. Berätta gärna det innan du spyr ur dig falska påståenden baserat på fördomar. Det är inte mitt fel att du är okunnig och har haft ngn taskig relation du hela tiden refererar till.

Hannha - Du skriver sakligt och bra. Du verkar kunna din sak. Jag har förtroende för dig.
Citera
2021-10-10, 11:14
Medlem
Att man hittade väska med mobil som är avstängd kan väl lika gärna, med de fakta vi har, betyda att hon lever och ej vill bli hittad så som det kan betyda att någon annan dumpat den. Är inte övertygad om att han tagit hennes liv ännu. Hoppas att sök idag ger något.
Citera
2021-10-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Att man hittade väska med mobil som är avstängd kan väl lika gärna, med de fakta vi har, betyda att hon lever och ej vill bli hittad så som det kan betyda att någon annan dumpat den. Är inte övertygad om att han tagit hennes liv ännu. Hoppas att sök idag ger något.

Så kan det vara men osannolikt. Polisen har garanterat undersökt hennes bakrund och letat efter psykiska besvär som skulle kunna leda till att en mamma lämnar sina barn och släkt bakom sig utan att lämna ett enda livstecken på två veckor.

Om inte maken har något med detta att göra tror jag mer på självmord. Hoppat över bord från färjan till Polen.
Citera
2021-10-10, 12:00
Medlem
.
Senast redigerad av TveksamArvtagare 2021-10-10 kl. 12:17.
Citera
2021-10-10, 12:22
Medlem
Att hon frivilligt skulle lämnat landet känns helt uteslutet med tanke på kameror och passkontroll. Hon finns garanterat kvar i Sverige, troligen död.
Gissningsvis kommer åklagaren även behålla maken i förvar.
Hoppas dom hittar ngt under söket idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in