2021-10-10, 09:52
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Håller helt med!
- Du vet inte säkert hur det döms
- Du kan inte veta vad som kommer upp och hur det framställs/vinklas.
- Gubben kanske svimmar/dör av att bli släpad inför skranket!
- Media kommer vinkla
- Gubben kan ge tjuvnyp ”av den djupt urringade sommarklänningen blev jag distraherad”, ”hon tjatade och tjatade”, ”även en gammal gubbe har hormoner kvar”. Han o Binninge får en medial scen som är enorm! I fyra dagar! Han kan förstöra mkt för Ebba. Gubbens eftermäle kan bli odödligt! Det räcker att det är slagkraftigt/snaskigt. Några snabba intervjuer utanför en rörig rättssal kan slå hur som helst!
JAG FATTAR INTE ATT EBBA OCH ESBJÖRN FÖRLIKAS så detta kan glömmas bort!
Jag skall gå till Färgskrapan och lyssna. Kommer bli en fars. Hur man esbjörnsäkrar ett kontrakt kommer vara highlight i mäklarutbildningen framöver!

Skulle Esbjörn komma med sexanspelningar, så är det nog mest belastning för hans del. Det här är ingen våldtäktsrättegång, där idiotförsvarare försöker med den sortens taktik.

Hur Esbjörnsäkrar man ett kontrakt? Både köpare och säljare kan bete sig som arslen efter kontraktet är skrivet och sätta käppar i hjulet.

Själv råkade jag ut för ett rökfritt äldre par som sålde sin lägenhet till mig, men dagen efter visning började de storröka inne i lägenheten (de hade varit rökfria under hela tiden de ägde den lägenheten). Det var nästan Lützen-dimma kvar när jag fick tillträde och tårarna rann av både sorg och stickande rök. Det var många och långa diskussioner och en totalrenovering, innan det löstes och jag kunde flytta in. Trots att det var en mäklad Hemnet-affär.
2021-10-10, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Även om sanningen skulle innehålla inslag av negativa delar för Ebbas räkning, så är det ändå så att folk orkar inte hålla fast vid mer än en nyhet i taget. Om sanningen kom fram (och nu snackar jag om en absolut objektiv och ovinklad sanning), så skulle några då rycka på axlarna och säga vad var det jag sa och resten skulle absolut inte bry sig. Hela situationen skulle snart falla i glömska.

För vem bryr sig idag om tobleroneaffären och vad som egentligen hände? Eller Ulfs lägenhetsaffär? Eller varför inte betydligt mer allvarliga saker som den totalt regelvidriga och omänskliga egyptenutvisningen? Eller varför inte metoo-drev utan sanningshalt som fick folk att ta livet av sig. Det är bara nästa skandal och nästa nyhet som gäller. Vi har en fokusering som är sämre än Doris i Hitta Nemo och allt som lever kvar hos några få, är memes. Det är vad vi orkar med.

Toblerone-affären är inte en så dum liknelse även om jag drar andra slutsatser än dig om den. Jag tycker inte att det var en obetydlig nyhetsanka som flög förbi utan konsekvenser.

Att denna affär kommer skrivas in i historieböckerna som "Ebba-skandalen" eller "Ebba-affären" där hon begick brott och fick en mentalt och fysiskt skröplig åldring att känna sig pressad och lurad av henne, håller jag för sannolikt. Hell, du nämnde tom Marjasin häromsistens, en "affär" av en betydligt lägre politisk tjänsteman som inte ledde till dom eller straff, utan frikännande eller inte innehöll ett enskilt "stackars" ålderstiget offer. Det var 25 år sedan.

Att höra mediala referat från Esbjörn och hans vittnen om hur skröplig han trots allt är och hur de tycker att Ebba pressat och manipulerat honom, hade ingalunda gynnat Ebba, varken kortsiktig eller långsiktigt. För det är ju det som är Esbjörns sidas sanning, alldeles oavsett vad den objektiva sanningen är. Det är inte den objektiva sanningen som framkommer under rättegångar utan parternas olika beskrivning av den. Att ha en sådan på sig tidigt i sin karriär är inget som man vill ha på sitt CV i något sammanhang, allra minst i KD.

Dessutom hade det som varit det mest bärande för de som försvarat Ebba i den här tråden och som ligger utanför det strikt juridiska, aldrig kommit upp eller fått någon bäring vid en rättegång. Majkgårds tidigare arv, Binninges tidigare dom, journalisters bias för Esbjörn, teorier om Marielund-sekter, föreställningen om att Binninge arbetat för sina egna och mot Esbjörns intressen osv osv. Dessa delar skulle aldrig komma upp i en rättegång eftersom de är helt irrelevanta i förhållande till husmålet. Det handlar om lösa spekulationer för att ge sken av att Ebbas beteende under fastighetstvisten varit oförvitlig. Något som vi alla egentligen vet att den inte har varit. Frågan är bara hur mycket fel hon har gjort utöver det som vi vet att hon har gjort.

Och som sagt, även om alla beskyllningar mot henne säkert inte är sanna, så tenderar sånt att fastna också om man kan beslås med ett eller några fel.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-10 kl. 10:42.
2021-10-10, 09:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det största nederlaget kommer ni Ebbaister att lida i den kommande veckan.

Vi förväntar oss utspel i media av grisen och murveln. De har förmodligen finslipat på artiklarna de senaste veckorna.

Vi som kan vår Sun Zi vet hur man skall gå till väga.

”Känn den andre och känn dig själv. Om du känner din fiende och dig själv kan du vinna 100 strider. Om du bara känner dig själv och inte den andre är chansen att vinna hälften. Känner du varken dig själv eller den andra kommer du med säkerhet att förlora.”

Karin vet att hon möter sin smutsigaste motståndare någonsin.
2021-10-10, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Pilotyega :"För att reda ut vad som sas på mufen ang detta så var det följande.
Ordföranden ställde en kontrollfråga om det var om 29 § Avtalslagen som åberopades
Då förtydligande ombudet att det var Avtalslagen 31 och 33 som var den rättsliga grunden. Inget annat alltså."

Det är som vanligt lögn och förbannad dikt som kommer från Esbjörns ”skyddsänglar” här på Flashback. I Aktbilaga 103 står ” Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för att han ska underteckna köpekontraktet.” När skall ni förstå detta!! ”Någon form av tvång” = Esbjörn var inte stressad eller pressad eller något annat ni i pöbeln vill ska ha hänt! Varför kan vi inte i Sverige låta lag och rätt gälla och inte öka på det klanvälde som ni i TEAM Esbjörn så ivrigt propagerar för?
Att pressa och manipulera är inte detsamma som att tvinga någon. Jag har förstått att du inte är skickad att förstå det, men jag kan försäkra dig om att domare är det.
2021-10-10, 10:00
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Det största nederlaget kommer ni Ebbaister att lida i den kommande veckan.

Nej, oavsett vad som händer, så är förlorarna Ebba, Esbjörn, Majkgård, Binninge, Monika och Matz. Vi andra är bara hangarounds som kommer gå vidare till andra händelser när domslut/förlikning har inträffat.
2021-10-10, 10:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ebba vill absolut inte att hela sanningen kommer fram. Nu har iofs media varit duktiga på att plocka fram detaljer som gjort att Ebba var tvungen att begå ett grovt brott i tron att strålkastarljuset skulle riktas mot ombudet. Men tji fick hon.

Skämtare!

Med ett JB som ombud så har det smutskastas så pass mycket så att sanningen skulle vara en västanfläkt jämfört med vad som har varit.

Kommer det mer så är det bara lögn.
2021-10-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Vi förväntar oss utspel i media av grisen och murveln. De har förmodligen finslipat på artiklarna de senaste veckorna.

Vi som kan vår Sun Zi vet hur man skall gå till väga.

”Känn den andre och känn dig själv. Om du känner din fiende och dig själv kan du vinna 100 strider. Om du bara känner dig själv och inte den andre är chansen att vinna hälften. Känner du varken dig själv eller den andra kommer du med säkerhet att förlora.”

Karin vet att hon möter sin smutsigaste motståndare någonsin.
Att kalla Ebba för gris är väl att ta tycker jag.
2021-10-10, 10:04
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Kanske för att de sedan tidigare bevisat att de är det...

Bininge har ju inte det bästa ryktet sedan tidigare. Sexualförbrytare och ytterst tveksamt juridiskt ombud som uppenbarligen skapat oreda och huvudvärk i rättsystemet förr.
Pensionatstanten som tillskansat sig arvsrätt till äldre mäns fastigheter.

Detta i kombination med vad som framkommit i detta mål - att försöka demensförklara sin klient för att man inte har något bättre att komma med. Det är rent av omänskligt elakt.
Att lura sin klient att det krävs en gereralfullmakt för att kunna "företräda" honom i tvisten är ett moralsikt övertramp som sällan skådats.
Att av ekonomiska skäl fortsätta en utsiktslös process enkom för att någon annan betalar - tja vad säger man.
Att bakom ryggen på sin klient lämna in en polisanmälan som klienten sen måste stå till svars för när han ska förhöras. Man saknar ord för ett sådant beteende.
Listan på övertramp som ingen advokat någonsin kommit undan med kan göras längre än så.

Så det finns nog fog för att hävda att de är både elaka, giriga och okunniga.

Kan inte generalfullmakten tillkommit för att man ville vara säker på att få betalt för allt jobb man lägger ner, oavsett utgång?
2021-10-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Skämtare!

Med ett JB som ombud så har det smutskastas så pass mycket så att sanningen skulle vara en västanfläkt jämfört med vad som har varit.

Kommer det mer så är det bara lögn.
Den som lever får se
2021-10-10, 10:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Att pressa och manipulera är inte detsamma som att tvinga någon. Jag har förstått att du inte är skickad att förstå det, men jag kan försäkra dig om att domare är det.

Vad är press om inte "någon form av tvång"?
2021-10-10, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad är press om inte "någon form av tvång"?
Läs lagen. Det är inte lätt att förklara för någon som inte begriper
2021-10-10, 10:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag lovar dig att ni Ebbaister kommer sitta här i tråden och orera i åratal för ni har inget liv.

Jag har inget liv, det har du rätt i, men det finns alltid nya Flashbacktrådar att lägga tid på. Fast det blir nog en välbehövlig paus från FB ett tag :-)

Tror faktiskt att den här tråden kommer dö ut rätt fort när rättegången har varit och domen vunnit laga kraft. Eller om det nu blir förlikning. De aktiva här kommer skriva några inlägg om hur de håller med om hur det blev, eller hur lite det håller med om det felaktiga avslutet. Nog för att allt här har ältats både en, två och tretton gånger, men tror att alla inblandade har ledsnat på det. Möjligtvis kommer några få som vill ha sista ordet att hålla på ett tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in