2021-10-10, 01:38
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Det måste tas upp en debatt om huruvida polisen får-, och och omhändertar personer i det offentliga rummet.

Ja, här har hon nog käftat emot polisen och polisen har då misshandlat henne, men försöker få det till att hon tagit för mycket droger och varit våldsam, fast hon inte lyft ett finger.

Polisen lär komma undan som vanligt.
Citera
2021-10-10, 02:47
Medlem
Inte första gången heller. Vi ska se över våra rutiner kommer de säga.
Citera
2021-10-10, 04:59
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotsfru
Jag är ganska säker på att det heter vaktkonstapel när du jobbar på intaget

Arrestvakt och sköts många gånger genom lägsta upphandling av ett väktarbolag.

Sådels kan du ha två babbeluringar eller unga 18 åringar som ska se efter människoliv där inne efter en halvdags kurs hos polisen.
Citera
2021-10-10, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagnickar
Borde finnas minst en vårdutbildad sköterska som jobbar i arresten. .
Antingen det eller att man öppnar betydligt fler tillnyktringsenheter dit personer kan köras istället. Det skall alltid göras en bedömning av stationsbefäl/inre befäl om personen kan låsas in eller skall köras till sjukhus eller TNE om det finns.
Citera
2021-10-10, 07:04
Medlem
scoremaxs avatar
Jag slutar aldrig att förvånas över hur många stackare på Flashback (ibland gång på gång), som lyckas bli misshandlade av polisen utan att ha gjort precis någonting.

Och då skall vi räkna bort att dom i många fall blivit helt oskyldigt misshandlade av Ordningsvakter innan.

Jävligt konstigt, synd att dom oftast inte minns någonting överhuvudtaget heller, eftersom dom var så fulla/påverkade, men att dom inte gjorde något...DET minns dom.

ja, jodå.
Citera
2021-10-10, 07:12
Medlem
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Jättehemskt med den där tjejen. Ett omhändertagande ska ju vara för personens egna säkerhet. Hon har ju uppenbarligen klantat sig men inte ska man dö i polisens förvar för det.

Jag tycker fyllecell är på tok för osäkert. Vet inte hur det fungerar idag men är det polisen på plats som gör bedömningen om LOB eller akutmottagning?
Det beror helt på.
Polisen brukar komma in med personer efter en bedömning, man skall veta att dom vill INTE sitta med just en potentiell risk för skada/död, eller att dom måste åka in med Intoxen senare.
Så dom åker OFTAST in till sjukhuset oavsett.
Sedan kan det vara så att dom är för oregerliga för sjukhuset, men dom är färdigbehandlade eller så..och då åker dom tillbaks till polisen.
alltså: det beror på.

Citat:
Sen får du sova ruset av sig som idag. Fast någon har någorlunda koll på dig och framförallt kan vända dig på sidan om du spyr. Är man för aggressiv blir det polisens ansvar att förvara igen.

Som ni redan tänkt ut låter det ju inte världens roligaste arbetsplats men undersköterskor är inte svårt att hitta.

Edit: Och varför inte fakturera natten? Så bär verksamheten sig själv
Bra förslag.
Citera
2021-10-10, 07:21
Medlem
Jag fatta inte att man kan dö i arresten men det sker ju tydligen flera gånger per år.
27 år, stackaren för att man inte kan hantera alkoholen. Hur brukar dessa dö? Är det någon form av kvävning av sina egna spyor eller är det alkoholförgiftning? Det är ju bättre att dessa människor körs till akuten istället för att arresten.
Citera
2021-10-10, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag slutar aldrig att förvånas över hur många stackare på Flashback (ibland gång på gång), som lyckas bli misshandlade av polisen utan att ha gjort precis någonting.

Och då skall vi räkna bort att dom i många fall blivit helt oskyldigt misshandlade av Ordningsvakter innan.

Jävligt konstigt, synd att dom oftast inte minns någonting överhuvudtaget heller, eftersom dom var så fulla/påverkade, men att dom inte gjorde något...DET minns dom.

ja, jodå.

Ja eller hur själv har jag aldrig haft några besvär med varken snutar eller vakter men kanske har att göra med att jag uppför mig vettigt vad vet jag....

Oavsett så är LOB en icke rättssäker eller vettig lag, om de nu konstant dör flera om året är det ju något som funkar mindre bra det inser till och med en mongolid!
Citera
2021-10-10, 09:08
Medlem
öpöz000rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Ja eller hur själv har jag aldrig haft några besvär med varken snutar eller vakter men kanske har att göra med att jag uppför mig vettigt vad vet jag....

Oavsett så är LOB en icke rättssäker eller vettig lag, om de nu konstant dör flera om året är det ju något som funkar mindre bra det inser till och med en mongolid!

Ja precis. Vi borde inte låta polisen ta hand om dessa människor utan låta de ligga ute och dö istället. Detta lär dessutom resultera i betydligt färre dödsfall eftersom det är så farligt att sova ruset av sig i häktet.

Citera
2021-10-10, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av öpöz000r
Ja precis. Vi borde inte låta polisen ta hand om dessa människor utan låta de ligga ute och dö istället. Detta lär dessutom resultera i betydligt färre dödsfall eftersom det är så farligt att sova ruset av sig i häktet.

Ja precis för det är ju verkligen det enda alternativet vi har att välja bland? Har inte sagt att vi inte ska omhänderta fyllon men precis som jag sa innan inser till och med en downie att dagens system inte fungerar optimalt när vi har flera som dör efter att de hade sådan tur att de omhändertagits av polisen. Att den genomsnittliga svensken inte förstår det säger väl något om intelligensnivån bland de puckade svennarna.
Citera
2021-10-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Samhället vårdar knarkare också, trots att det är olagligt.
Jag bryr mig om om du spyr ned dig, och då ska vi LOB:a dig om du behöver det.
Älska din nästa.

Håller med dig. Vad tragiskt med denna kvinna som inte fick den hjälp hon behövde.
Älska din nästa.
Citera
2021-10-10, 09:35
Medlem
Hoppas man gör en grundlig obduktion, det kan mycket väl vara så att hon drogats mot sin vilja också. Vet inte hur polisen normalt gör. Men någon typ av drogtest utöver alkoholtestet tas kanske rent rutinmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in