2021-10-09, 20:03
Medlem
Kanske var påverkad utav droger också!

Svårt att se att man dör av endast alkohol
Citera
2021-10-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitroken
Kanske var påverkad utav droger också!

Svårt att se att man dör av endast alkohol

Tänkte samma sak, det har hänt mer än en gång att någon dött av en blandning av alkohol och droger eller bara droger i fyllecell.
Citera
2021-10-09, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamnen
Tänkte samma sak, det har hänt mer än en gång att någon dött av en blandning av alkohol och droger eller bara droger i fyllecell.

Droger är en normalbild av samhället.
Kanske dags att koppla in o2 mätare på dessa med larmsystem.
Citera
2021-10-09, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Konstapel? Vilka tror du jobbar på en arrest?
Jag är ganska säker på att det heter vaktkonstapel när du jobbar på intaget
Citera
2021-10-09, 21:40
Medlem
Gengiskahns avatar
Diabetiker?
Citera
2021-10-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Två öl...
Du var full och korkad och fick som du ville.

Två öl, exakt! Och fick som jag ville? Vart knappast att jag ville bli inslängd i fyllecell. Pajas
Citera
2021-10-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
LOB är en allmänt löst hållen vårdlag som handlar om att "vårda och omhändertaga berusade personer". Definitionen på "berusning" är av det rättsosäkra laget, allt kan vara en "berusning", även vara trött. Många diabetiker kan vittna om att de har hamnat under LOB när de har sökt hjälp av ordningsmakten för ketoacidosis. Över hundra per har dött av ketoacidosis i arresten i tron om att de skall "sova ur sig fyllan". Polisen kan ingen ingenting om diabetes så de dödar folk hur som helst.
Det är sant.

Det är också sant att polisen egentligen inte vill lobba, eftersom de inte vill ta ansvar för sjukvård, eftersom det inte är deras uppgift och de inte har kompetens för det.

Förvar är inte vård och ska inte förväxlas med det.
Citera
2021-10-09, 22:07
Medlem
En vacker tjej . Tänk om nån drogat henne ?
Citera
2021-10-09, 22:14
Medlem
Passepartouts avatar
Helt galet att plocka in berusade i arresten. In till sjukhuset om det är kritiskt. Behövs en lagändring.
Citera
2021-10-09, 22:16
Medlem
dampskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshpit88
Nej, det som är problemet, dom kollar inte promillen! Jag och kusinen skulle iväg på en efterfest, blev misshandlade påvägen, grannar hade ringt polisen. Polisen kom, dom som misshandlade oss hade redan dragit. Polisen sa att vi verkade drogpåverkade och jättefulla, jo tjena vi hade tagit 2öl var, mitt svar vart lite kaxigt ''Vi har blivit misshandlade och nu står man med polisen'' Du skulle vart likadan om detta hände dig utan dina poliskläder.. Då slängde dom ner oss på backen och tryckte knäna i ryggen osåvidare, slängde in oss i fyllecell och tog drogtest. Ingen av oss hade en enda drog i kroppen.. Dom gör som dom känner för dom svinen...

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
LOB är en allmänt löst hållen vårdlag som handlar om att "vårda och omhändertaga berusade personer". Definitionen på "berusning" är av det rättsosäkra laget, allt kan vara en "berusning", även vara trött. Många diabetiker kan vittna om att de har hamnat under LOB när de har sökt hjälp av ordningsmakten för ketoacidosis. Över hundra per har dött av ketoacidosis i arresten i tron om att de skall "sova ur sig fyllan". Polisen kan ingen ingenting om diabetes så de dödar folk hur som helst.

Fattar de inte att fulla människor behöver vård? Vet de inte vad alkoholförgiftning är? Att de inte fattar att allt inte är sprit och frivilliga droger det vet jag. Obehagligt att folk med noll vård kunskap ska rädda en.
Citera
2021-10-09, 22:37
Medlem
FannyFruxos avatar
Är inte lobben föråldrad? En människa som är så berusad, så han inte klarar av att ta hand om sig själv, behöver vård (inte sitta i en cell).
Citera
2021-10-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishbon3
Eller om hon inte varit rövfull och druckit mindre

Jag kan bara instämma, det är inte svårare än så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto