2021-10-10, 00:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tydligt säger du? Undrar vad som är tydligt för dig. Troligtvis ser du en ständig dimma. Ett väldigt ordbajsande utan att svara på frågor. Du menar att jag ska 4-dubbla uppenbart uppskruvad skrämselpropaganda. För att du säger så. Tror inte det va?

Du gör givetvis som du vill. Bli dock inte en av dem som ber läkaren om vaccin precis innan du ska intuberas, det är bara... tragiskt. Så håll näbben. Du får tro precis vad du vill, bättre är att tänka själv.
Citera
2021-10-10, 00:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
För alla som tror att bara äldre behöver frukta Covid19.

https://www.caftonbladet.se/nyheter/a/k6Q52X/carl-19-drabbad-av-postcovid-orkar-knappt-ga-runt-huset

"Carl, 19, skulle precis ta studenten och hade hela livet framför sig.
Nu kan han knappt gå runt huset utan att bli dödstrött.
– Jag kan få 120–130 i puls bara av att resa mig, säger han.

– Bland dem som de har följt på mottagningen så har de flesta blivit bättre med tiden, men det har samtidigt tagit väldigt lång tid. Min förhoppning är att man ska kunna ta fram mediciner. Samtidigt är det obehagligt på många sätt att vara sjuk i en sjukdom som man vet så lite om i nuläget.
"

För mig är det obegripligt hur man kan välja att utsätta sig för ett virus från Kina som av allt att döma är framställt i ett lab. Sedan har viruset "rymt" genom en smittad fladdermus och sprids nu från människa till människa. Vad sjutton tar man inte vaccinet för? Vem sjutton vill drabbas av det som Carl drabbades av?

Och för mig är det obegripligt hur man kan gå med på att ta vaccin som inte är ordentligt testade, som man vet lite om hur de funkar, vilken åldersgrupp de inte är lämpade för, vilka biverkningar man kan få, speciellt långsiktiga och nu vet man tydligen inte ens om det kommer räcka med 3 doser eller om det blir en årlig prenumeration med 1 eller flera doser för att räknas som fullvaccinerad.

Självklart vill ingen drabbas av det Carl gjorde men samtidigt vill ingen få blodproppar och dö av ett vaccin som egentligen skulle skyddat dem, ingen vill sabba sitt hjärta av ett vaccin och ingen vill bli förlamad av ett vaccin som den här stackaren https://www.reuters.com/world/asia-pacific/skorea-nurse-eligible-govt-benefit-after-covid-19-vaccine-reaction-2021-08-06/

Speciellt om man inte ingår i riskgrupp och klarar sig till 99%.
Citera
2021-10-10, 00:52
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Bitchute, ha ha, jag kommer inte ens att titta på det, länka gärna till nature eller liknande så ska jag kolla på det.
Trodde jag inte heller. Men det är ca hundra personer här och någon kanske ser den vilket betyder att det ger en "butterflyeffekt"
Citera
2021-10-10, 00:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Trodde jag inte heller. Men det är ca hundra personer här och någon kanske ser den vilket betyder att det ger en "butterflyeffekt"

Fast det gjorde jag ju, och anledningen till att du kan sova gott är jag. Hade det varit en AEP så hade jag varit förste man på plats. Somna nu om.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Och för mig är det obegripligt hur man kan gå med på att ta vaccin som inte är ordentligt testade, som man vet lite om hur de funkar, vilken åldersgrupp de inte är lämpade för, vilka biverkningar man kan få, speciellt långsiktiga och nu vet man tydligen inte ens om det kommer räcka med 3 doser eller om det blir en årlig prenumeration med 1 eller flera doser för att räknas som fullvaccinerad.

Självklart vill ingen drabbas av det Carl gjorde men samtidigt vill ingen få blodproppar och dö av ett vaccin som egentligen skulle skyddat dem, ingen vill sabba sitt hjärta av ett vaccin och ingen vill bli förlamad av ett vaccin som den här stackaren https://www.reuters.com/world/asia-pacific/skorea-nurse-eligible-govt-benefit-after-covid-19-vaccine-reaction-2021-08-06/

Speciellt om man inte ingår i riskgrupp och klarar sig till 99%.

Som vanligt handlar det om att väga + mot -. Du skriver att vaccinen inte är ordentligt testade. Vet inte vad du menar med det, men vissa menar ju att vaccin ska testas under flera år innan de är "ordentligt testade". Då får man ju väga det mot risken att utsättas för corona-viruset med allt vad det kan innebära. Eller så får man helt enkelt isolera sig i några år. Det är kanske inte heller jättekul. Vad gäller svår sjukdom i covid19 har ju över 70 tusen personer varit så illa däran i Sverige att de behövt sjukhusvård. Många av de kommer sannolikt få men för livet. Drabbas av sk "glaslunga" med nedsatt fysisk prestationsförmåga livet ut. Du och andra vaccinskeptiker ställer krav på långsiktigt testade vaccin, men ett kina-virus framställt i något lab i Wuhan super ni villigt i er, i tron att det skulle vara ofarligt så länge man är yngre än 80. Den logiken framstår för många med mig som fullständigt obegriplig.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Bitchute, ha ha, jag kommer inte ens att titta på det, länka gärna till nature eller liknande så ska jag kolla på det.

Edit:
Jag måste editera.
"Alien Extinction Plan" EAP, de börjar alltså sin sändning så och du är hooked?

Edit2:
Klart som fan jag måste titta på skiten.
Var såg du det?
Citera
2021-10-10, 01:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Ja och vaccinen testades aldrig ordentligt. Fördelen med vaccinet enligt Pfizers RCT är INTE att du är skyddad mot sjukhusinläggning eller död. Den här informationen finns tillgänglig. Jag ställer krav på att man inte ljuger för folk och påstår saker som INTE stämmer. Hela siffran man har basunerat ut baserar sig på 181 personer.

Vad baserar sig på 181 personer? Mig veterligen ingick 30 tusen personer i deras fas3-studie i slutfasen av deras kliniska tester som godkännandet vilar på.
Citera
2021-10-10, 03:50
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Som vanligt handlar det om att väga + mot -. Du skriver att vaccinen inte är ordentligt testade. Vet inte vad du menar med det, men vissa menar ju att vaccin ska testas under flera år innan de är "ordentligt testade". Då får man ju väga det mot risken att utsättas för corona-viruset med allt vad det kan innebära. Eller så får man helt enkelt isolera sig i några år. Det är kanske inte heller jättekul. Vad gäller svår sjukdom i covid19 har ju över 70 tusen personer varit så illa däran i Sverige att de behövt sjukhusvård. Många av de kommer sannolikt få men för livet. Drabbas av sk "glaslunga" med nedsatt fysisk prestationsförmåga livet ut. Du och andra vaccinskeptiker ställer krav på långsiktigt testade vaccin, men ett kina-virus framställt i något lab i Wuhan super ni villigt i er, i tron att det skulle vara ofarligt så länge man är yngre än 80. Den logiken framstår för många med mig som fullständigt obegriplig.

Ja det ska egentligen ta år om man ska få till ett så bra och säkert vaccin/läkemedel som möjligt. Jag jobbar på ett av världens största läkemedelsföretag där vi tillverkar tunga läkemedel för svårt sjuka patienter. Det tar år, år och år att forska fram och testa nya läkemedel. Det är inget man kokar ihop på typ 1-1,5 år som med Covid-vaccinen. Visst kan man kanske koka ihop nåt på 1-1,5 år men man kan aldrig i helvete hävda att det har testats ordentligt och att man har stenkoll på eventuella kortsiktiga och långsiktiga biverkningar. Vi har skyhöga krav på oss och företaget står ansvarigt om patienter drabbas av komplikationer eller dödsfall vid eventuella konstiga, oförutsedda biverkningar. Vaccintillverkarna mot Covid däremot har fått avsäga sig allt ansvar, hur tryggt känns det?

Risken för att råka illa ut av Covid finns absolut, men är man utanför riskgrupp finns det för det mesta inget att oroa sig för. Det KAN hända att det går åt helvete men där får varje individ tänka till och avgöra vad h*n tycker känns bäst, men statistiskt sett klarar man sig hur bra som helst om man inte är i nån riskgrupp, så varför då ta ett vaccin som det tydligen inte finns någon större kunskap om hur den egentligen funkar och hur olika folkgruppers kropp reagerar på skiten?

Öhm du vet att även vaccinerade kan bli smittade va? Era sprutor hindrar inte viruset från att komma in i och infektera er kropp. De skapar ingen kupol som stänger ut viruset, utan de minskar bara risken för att det ska gå åt helvete om ni nu råkar dra på er viruset, särskilt om ni är riskgrupp. Så vaccin eller inte ni kan också få det här wuhan viruset som du kallar det för, ni skyddas av vaccinet och vi skyddas av vårt immunförsvar. Finns ingen skillnad utöver det.
Citera
2021-10-10, 05:34
Medlem
Citat:
För de allra flesta är det ett val, om man vill träffa människor regelbundet. Människor som man inte har en aning om vilka sjukdomar de bär på.
Jag antog att du skulle svara något liknande. Ha det så kul i din ensamhet.
Citera
2021-10-10, 07:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Pfizer har inte testat hur deras "vaccin" skyddar mot smittspridning eller mot svår sjukdom.

Vad de testade är skyddseffekten när det gäller milda fall.

Smittspridning vet jag inte. Däremot har man ju testat skydd mot infektion, samt skydd mot svår infektion.
Citera
2021-10-10, 07:19
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant att helt vanligt salt skulle kunna minska sjukhusinläggningar med en faktor 19. Tänk om folk slutar vaccinera sig o börjar spruta saltlösning i näsan! Bäst YouTube o andra bannar salt!

Conclusion Patients who initiated isotonic saline nasal irrigation after a positive COVID-19 PCR test were 19 times less likely to be hospitalized than the national rate.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.16.21262044v1
Citera
2021-10-10, 07:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ja det ska egentligen ta år om man ska få till ett så bra och säkert vaccin/läkemedel som möjligt. Jag jobbar på ett av världens största läkemedelsföretag där vi tillverkar tunga läkemedel för svårt sjuka patienter. Det tar år, år och år att forska fram och testa nya läkemedel. Det är inget man kokar ihop på typ 1-1,5 år som med Covid-vaccinen. Visst kan man kanske koka ihop nåt på 1-1,5 år men man kan aldrig i helvete hävda att det har testats ordentligt och att man har stenkoll på eventuella kortsiktiga och långsiktiga biverkningar. Vi har skyhöga krav på oss och företaget står ansvarigt om patienter drabbas av komplikationer eller dödsfall vid eventuella konstiga, oförutsedda biverkningar. Vaccintillverkarna mot Covid däremot har fått avsäga sig allt ansvar, hur tryggt känns det?

Risken för att råka illa ut av Covid finns absolut, men är man utanför riskgrupp finns det för det mesta inget att oroa sig för. Det KAN hända att det går åt helvete men där får varje individ tänka till och avgöra vad h*n tycker känns bäst, men statistiskt sett klarar man sig hur bra som helst om man inte är i nån riskgrupp, så varför då ta ett vaccin som det tydligen inte finns någon större kunskap om hur den egentligen funkar och hur olika folkgruppers kropp reagerar på skiten?

Öhm du vet att även vaccinerade kan bli smittade va? Era sprutor hindrar inte viruset från att komma in i och infektera er kropp. De skapar ingen kupol som stänger ut viruset, utan de minskar bara risken för att det ska gå åt helvete om ni nu råkar dra på er viruset, särskilt om ni är riskgrupp. Så vaccin eller inte ni kan också få det här wuhan viruset som du kallar det för, ni skyddas av vaccinet och vi skyddas av vårt immunförsvar. Finns ingen skillnad utöver det.

Bemöter dina påståenden i ordning. I fallet med covid19 vaccinen fanns upparbetad kunskap redan innan viruset blev känt. Det här brukar ju räknas som SARS 2. Det forskades på vaccin redan för 15 år sedan mot SARS. Vaccintillverkare världen över fick ju för övrigt DNA-sekvensen från Kina i början av pandemin så det fanns bättre utgångsläge än vad som normalt brukar vara fallet.

Har man en dödlig och smittsam sjukdom som far runt planeten som en farsot. En sjukdom som överbelastar vården, som gör var 20:e person blir så sjuk att denne behöver någon form av vård. Ja, då har man ett problem. Finns då ett vaccin är det förstås väldigt angeläget att få ut det så fort som möjligt på marknaden och det är väl vad man gjort. Sedan håller jag inte med om att vaccinen skulle vara "otestade". De genomgick tester i 3 faser från ungefär april/maj till nov år 2020.

Har man immunitet genom antikroppar förhindras viruset reproduktion, så nog sjutton skulle jag säga att vaccinerade eller för den delen tidigare infekterade är betydligt mindre smittsamma än de som aldrig varit i kontakt med viruset, men åkt på en infektion. Men sedan är det väl så att vare sig vaccination, eller naturlig infektion ger någon livslång immunitet. Skyddet varar sannolikt någonstans mellan 6-12 månader, men med mycket stor variation därför är siffran för hur länge skyddet varar föremål för stor debatt.

Du skriver att "de flesta" klarar infektion bra. Grejen är ju den att de flesta klarar vaccination ytterst bra också. Största risken med ett vaccin är inte att det skulle vara farligt, utan att det inte fungerar. Som sagt väg risk mot nytta. 15 tusen har dött av viruset i Sverige. Hur många förmodas ha dött av vaccinet? Är det en handfull? Ändå har man vaccinerat 6-7 miljoner vid det här laget och bara drygt 1 miljon har bekräftats varit smittade, men även med 100% mörkertal är ju siffrorna extremt övertygande till vaccinets fördel. Även hos unga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in