2021-10-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Okej, andra liksom jag själv valde att inte utsätta mig för viruset tills det fanns ett vaccin. Det är olika livsval kan man säga. Lite som att vandra över ett övergångsställe med ögonbindel och hörselproppar. Har man tur går det ju bra, har man lite mindre tur är det väl det sista man gör. Valet är fritt.
Nej det var det ju inte för de absolut flesta som faktiskt träffar människor regelbundet. Du kanske låste in dig i en stuga i skogen och inte träffade en kotte?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-10-10 kl. 00:11.
Citera
2021-10-10, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är ju redan förklarat flertalet gånger! Vaccinen ger inte det starka skydd som många här fortfarande inbillar sig varken mot svår sjukdom död eller att vaccinerade inte smittar. Sen är ju flera av dessa experimentvacciner tekniskt sett inte ens vacciner utan mer hälsokurer.

Det ger ett mycket bra skydd, alltså bättre än att vara ovaxxad. Du kunde alltså inte komma med en förklaring, varför är jag inte förvånad? Hälsokurer, källa på det?
Citera
2021-10-10, 00:06
Medlem
Citat:
Låter återigen som en hemmasnickrad teori du har. "Obalans i kroppen"
Hemmasnickrad teori? Nej det jag säger säger ju även de som är mest insatta i detta. De gillar dessutom generellt inte termen långcovid.
Citera
2021-10-10, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det ger ett mycket bra skydd, alltså bättre än att vara ovaxxad. Du kunde alltså inte komma med en förklaring, varför är jag inte förvånad? Hälsokurer, källa på det?
Nej de ger inte ett mycket bra skydd, våra immunsystem gör det oavsett man är vaccinerad eller inte. De flesta blir som sagt inte ens mer än milt sjuka om ens det av corona. Jag säger hälsokurer en del säger genterapi, vaccinen innehåller proteiner som möjligtvis kan hjälpa äldre kortsiktigt men generellt inte långsiktigt.Därav mängden av nålstick som behövs…
Citera
2021-10-10, 00:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Mattias Karlsson från SD. Vilken kategori av det du räknar upp ovan tillhör han menar du?https://www.svd.se/sd-toppen-mattias-karlsson-svart-covid-sjuk

Han tillhör gruppen fullt friska och ovaccinerade som drabbas av covid19. Mot dumhet finns ingen bot.
Citera
2021-10-10, 00:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej de ger inte ett mycket bra skydd, våra immunsystem gör det oavsett man är vaccinerad eller inte. De flesta blir som sagt inte ens mer än milt sjuka om ens det av corona. Jag säger hälsokurer en del säger genterapi, vaccinen innehåller proteiner som möjligtvis kan hjälpa äldre kortsiktigt men generellt inte långsiktigt.Därav mängden av nålstick som behövs…

Jag tycker du ska ringa upp Carl 19 år som lider svårt av sviterna efter corona-infektion, ta dina villfarelser med honom istället. Tror inte du får så mycket gehör.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6Q52X/carl-19-drabbad-av-postcovid-orkar-knappt-ga-runt-huset

Citat:
Carl, 19, skulle precis ta studenten och hade hela livet framför sig.

Nu kan han knappt gå runt huset utan att bli dödstrött.

– Jag kan få 120–130 i puls bara av att resa mig, säger han.

Tror inte han håller med dig oavsett påtryckning.

Gamlingarna tar säkert gärna en spruta i halvåret, allt för att få uppleva en säsong till. Sluta vara så jävla egoistisk!
Citera
2021-10-10, 00:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Oj så inte ens en person under 30 år har varannan dag tagits in för intensivvård de senaste två åren i Sverige? Hur många av dessa var redan svårt sjuka?
Sen så är det solklart att många gånger fler än 1.16 miljoner svenskar bär eller har burit på coronaviruset. Att du ens tror att väldigt smittsamma virus inte smittat fler på nästan två år är näst intill sinnessjukt.Som sagt i princip alla svenskar har givetvis varit i kontakt med nygamla coronaviruset! Förutom några självförsörjabde eremiter kabske..

Tycker du ska ange fakta istället för att sitta och skriva ned sagor som du inte har något belägg för. "I princip alla svenskar....", du är bara för pantad!
Citera
2021-10-10, 00:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej det var det ju inte för de absolut flesta som faktiskt träffar människor regelbundet. Du kanske låste in dig i en stuga i skogen och inte träffade en kotte?

För de allra flesta är det ett val, om man vill träffa människor regelbundet. Människor som man inte har en aning om vilka sjukdomar de bär på.
Citera
2021-10-10, 00:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Hemmasnickrad teori? Nej det jag säger säger ju även de som är mest insatta i detta. De gillar dessutom generellt inte termen långcovid.

"De mest insatta". Insatta i vadå? Konspirationsteorier och andra dumheter??! Du framstår ju bara mer och mer som en riktig tomte!
Citera
2021-10-10, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Influencavacciner har väl oftast rätt låg effektivitet. Kan ju gå ner till 10 procent vissa år i retrospektiva studier om jag kommer ihåg rätt. Så att det inte uppnås nån flockis känns rimligt.
Säkert. Men det är väl ungefär som covidvaccinet efter ett halvår, så det borde vara same same.
Citera
2021-10-10, 00:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Han tillhör gruppen fullt friska och ovaccinerade som drabbas av covid19. Mot dumhet finns ingen bot.

Så är det nog. Så jävla löjligt att han skyller på att han inte hunnit, vilket senare ändrades till att han inte ville "ta vaccin från någon annan". Alla fattar ju att det bara är totalt bullshit.

Han har väl läst på Flashback och lyssnat på självutnämnda "covid19 experter" att viruset bara är farligt för 80+ med underliggande sjukdomar. Kanske har han även trott att vaccinet är farligare än viruset?

Nu ligger han på St Göran med slangar i varenda kroppsöppning och har svårigheter att andas. Nu rekommenderar han alla att ta vaccinet. Tycker ärligt talat synd om honom, men det är väl som du säger. Mot dumhet finns sällan någon bot.
Citera
2021-10-10, 00:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Då ska man ge Molnupiravir till män. Och alla över fertil ålder. Det kan ju häva allvarlig infektion om det sätts in tidigt och inte väntar på den tröga primärvården och 1177.

När du ligger inför hin håle så ber du om Molnupiravir! Ung som gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in