Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Hur "triggar" Vilks fundamentalister med en sketch på en gubbe?
Ja du, jag kan inte redogöra för det i detalj, men det var knappast oväntat.
Citat:
Varför är Charlie Hedbo ok men inte Vilks? Den ena är en suddig sketch och den andra är en kariaktyr (betydligt mer nedlåtande).
Humor frälser. Att behandla alla lika inger förtroende. CH:s medarbetare kanske ytterst är bättre konstnärer än Vilks?
Citat:
Varför är det rasism att rita Mohammed med blyerts? Varför är det inte rasism att häckla Jesus och kristendomen?
Som jag påpekat flera gånger är inget av dem
Rasism i sig. Båda kan dock vara det. Man får göra en helhetsbedömning. Ser ingen anledning att snåla med brunsmeten.
Citat:
Jag personligen tycker Vilks teckning är en skräpbild men det är ju inte alls det handlar om. Vems ärenden springer du? Är det viktigt för dig att stödja fundamentalister som vill faktiskt försöker införa blasfemilagar?
Jag delar din uppfattning om rondellhunden. Jag tycker dock att det är kvaliteten det handlar om till viss del. Eftersom den inte är intressant som konstföremål är det märkligt att folk vill se den på moderna. Då känner jag mig manad att lägga mig i. Innan dess suckade jag mest. Jag har uttryckt noll stöd till fundamentalister vad jag vet - men citera om du sett nåt så kan vi diskutera det.