2021-10-09, 12:57
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/27-aarig-kvinna-dog-i-arresten.zk31xPs1q

En 27-årig kvinna som omhändertagits enligt LOB (lagen om omhändertagande av berusade personer) hittades livlös i arresten på polisstationen i Trollhättan under lördagsmorgonen.

Någon som kan berätta något om detta ? Känns som det kan va droger inblandat eller har personalen inte skött sina rutiner
Citera
2021-10-09, 13:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/27-aarig-kvinna-dog-i-arresten.zk31xPs1q

En 27-årig kvinna som omhändertagits enligt LOB (lagen om omhändertagande av berusade personer) hittades livlös i arresten på polisstationen i Trollhättan under lördagsmorgonen.

Någon som kan berätta något om detta ? Känns som det kan va droger inblandat eller har personalen inte skött sina rutiner

Det får väl utredningen visa.
Citera
2021-10-09, 13:03
Medlem
karlinges avatar
Citat:

känns mer som att det kan va fylla inblandat om hon grips enligt LOB, och har kvävts av spyor efter bristande tillsyn av konstapel
Citera
2021-10-09, 13:11
Medlem
Computerzs avatar
Det görs täta tillsyner av såpass berusade personer. Var 15e min enligt svt.se. Kanske är svettigt för någon trött konstapel som hoppade över vissa ronder
Citera
2021-10-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Det görs täta tillsyner av såpass berusade personer. Var 15e min enligt svt.se. Kanske är svettigt för någon trött konstapel som hoppade över vissa ronder

det kan jag säga direkt, det där med 15minuter att dom kollar till är skitsnack, jag har vart i fyllecell ett antal gånger och jag har kunnat gjort vad fan jag velat i min Cell och knappt någon som kollat till mig.
Citera
2021-10-09, 13:27
Medlem
Citat:

Kan sätta hela forumet på att detta är ett fall av sedvanlig idiotLOB av polis eller OV där kvinnan egentligen är en diabetiker. Inte ovanligt och det lär hända igen.
Citera
2021-10-09, 13:28
Medlem
Kollar dom inte promillen på folk de tar in så de kan få ett "hum" om vilka som är för packade för att lämnas utan uppsyn eller som kanske borde in för magpumpning eller annat på sjukhus och inte en cell utan ordentlig bevakning?
Visar det sig att tjejen dog av "bara" alkohol och hennes liv hade räddats om hon fått in på sjukan istället så borde de som lät henne ligga i cellen få sparken och åtalas för jag vet inte men typ hindrande av allvarligt sjuk från att söka vård = vållande till annans död
Citera
2021-10-09, 13:29
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz

15 minuter är med råge tillräcklig tid för att kvävas av sina egna spyor om timingen är olycklig.

Dock vet vi ingenting i nuläget. Kan lika gärna vara nåt blodkärl i hjärnan som brustit utan koppling till vare sig fylla eller arrest.
Citera
2021-10-09, 13:30
Medlem
spxrxts avatar
Obehagligt, känns som att det hade kunnat undvikas om ansvarige skötte sitt jobb.
Citera
2021-10-09, 13:37
Medlem
Hur många människor dör i arresten varje år i vårt land ? 3-4 stycken ?
Citera
2021-10-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capernic
Kollar dom inte promillen på folk de tar in så de kan få ett "hum" om vilka som är för packade för att lämnas utan uppsyn eller som kanske borde in för magpumpning eller annat på sjukhus och inte en cell utan ordentlig bevakning?
Visar det sig att tjejen dog av "bara" alkohol och hennes liv hade räddats om hon fått in på sjukan istället så borde de som lät henne ligga i cellen få sparken och åtalas för jag vet inte men typ hindrande av allvarligt sjuk från att söka vård = vållande till annans död

Nej, det som är problemet, dom kollar inte promillen! Jag och kusinen skulle iväg på en efterfest, blev misshandlade påvägen, grannar hade ringt polisen. Polisen kom, dom som misshandlade oss hade redan dragit. Polisen sa att vi verkade drogpåverkade och jättefulla, jo tjena vi hade tagit 2öl var, mitt svar vart lite kaxigt ''Vi har blivit misshandlade och nu står man med polisen'' Du skulle vart likadan om detta hände dig utan dina poliskläder.. Då slängde dom ner oss på backen och tryckte knäna i ryggen osåvidare, slängde in oss i fyllecell och tog drogtest. Ingen av oss hade en enda drog i kroppen.. Dom gör som dom känner för dom svinen...
Citera
2021-10-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capernic

LOB är en allmänt löst hållen vårdlag som handlar om att "vårda och omhändertaga berusade personer". Definitionen på "berusning" är av det rättsosäkra laget, allt kan vara en "berusning", även vara trött. Många diabetiker kan vittna om att de har hamnat under LOB när de har sökt hjälp av ordningsmakten för ketoacidosis. Över hundra per har dött av ketoacidosis i arresten i tron om att de skall "sova ur sig fyllan". Polisen kan ingen ingenting om diabetes så de dödar folk hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in