2021-10-09, 18:18
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Vilken tur att polisen tog hand om henne, kunde ju slutat illa annars
Vuxenvärlden ställer krav på att man skall klara sig själv. Men det förstår inte du.
Citera
2021-10-09, 18:20
Medlem
Njursaltares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
De senaste fem åren har runt 25 personer dött i polisens arrester runt om i Sverige. Men, ingen polis eller arrestvakt har åtalats eller dömts för tjänstefel. (2019)
Lilla bubben, så synd om dig.

Jag anser det skall vara belagt med böter om man tar statens resurser i bruk pga fylla.
Citera
2021-10-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spxrxt
Obehagligt, känns som att det hade kunnat undvikas om ansvarige skötte sitt jobb.
Är hela landet ett stort jävla vuxendagis? Ska varenda kotte behövas ha under uppsyn så man inte super ihjäl sig eller gäller det bara vissa?Eller ska var o en börja ta eget ansvar för sina handlingar...
Hela landet är så jävla sosseskadat...
Citera
2021-10-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80talaren
Är hela landet ett stort jävla vuxendagis? Ska varenda kotte behövas ha under uppsyn så man inte super ihjäl sig eller gäller det bara vissa?Eller ska var o en börja ta eget ansvar för sina handlingar...
Eftersom det är lagligt att supa och staten tar in stora skatter på monopoliserad alkoholförsäljning så är det rimligt att staten tar om hand fyllon.
Citera
2021-10-09, 18:53
Medlem
Citat:
Nej, varenda kotte står inte under uppsyn av staten eller polisen men precis som alla andra som arbetar med människor så måste det ske med respekt, god utbildning och helst ett stort mått empati.
Om någon blir omhändertagen av myndigheterna ska det skötas efter konstens alla regler och att en ung människa dör i en fyllecell är en tragedi och ansvariga ska ställas inför rätta.
Så otroligt barnslig kommentar du väljer att skriva gör att man tappar all respekt för dig. Du vet inget om vad som föranlett lob av den unga kvinnan. Förutom att hon drack mer är hon tålde vilket dom flesta gjort nån gång kan det bero på sjukdom, droger i glaset mm.
Så gör oss en tjänst och stäng Flashback och leta fram en serietidning istället.
Citera
2021-10-09, 18:58
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Eftersom det är lagligt att supa och staten tar in stora skatter på monopoliserad alkoholförsäljning så är det rimligt att staten tar om hand fyllon.
Att supa är frivilligt.

Ingen bryr sig om du spyr ner dig för dina surt skattade pengar. Bättre dom går till dina föräldrars eller barns vård.
Citera
2021-10-09, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Att supa är frivilligt.

Ingen bryr sig om du spyr ner dig för dina surt skattade pengar. Bättre dom går till dina föräldrars eller barns vård.
Samhället vårdar knarkare också, trots att det är olagligt.
Jag bryr mig om om du spyr ned dig, och då ska vi LOB:a dig om du behöver det.
Älska din nästa.
Citera
2021-10-09, 19:43
Avstängd
karlinges avatar
Citat:

Så varför skulle hon plockas in?
Citera
2021-10-09, 19:53
Medlem
Förvånar mig inte det minsta. Sällan stött på sämre poliser än i just Trollhättan.
Citera
2021-10-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare

Jag anser det skall vara belagt med böter om man tar statens resurser i bruk pga fylla.

Jag gissar på att inte ens du tycker det bör vara belagt med dödsstraff. Men rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-10-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare

Ja eller så slutar polisen ta in folk som är lite fulla? Du sitter skit tuff bakom en skärm nu. Det finns poliser som inte klarar av den psykiska pressen från utländska ligorna som spottar dom i nyllet men chefen säger åt dom att agera lågaffektivt.

De brister för många såna poliser och de tar ut sin energi på vanligt hederligt folk som har druckit två öl för mycket kanske, men hade räckt med att prata i 3 minuter och sedan eventuellt kört hem dom om dom bor nära.

Men de sätter igång en jävla cirkus hellre och det kan inte finnas någon annan anledning än vad jag skrivit nu.
Citera
2021-10-09, 19:59
Medlem
Konstapel? Vilka tror du jobbar på en arrest?

Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
känns mer som att det kan va fylla inblandat om hon grips enligt LOB, och har kvävts av spyor efter bristande tillsyn av konstapel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in