Citat:
Ursprungligen postat av
Sqrbanken
Tycker du ska pröva sjuka dig, även om hjälp från vårt "sociala skyddsnät" är en ren lottorad vad det verkar.
Själv fick jag inte vara inskriven på arbetsförmedlingen om jag inte var aktivt jobbsökande (vilket jag inte var - sjukskriven) medan f-kassan inte beviljade (vad det nu heter) precis som a-kassan om jag inte var inskriven på arbetsförmedlingen. U-land.
Ja det verkar vara ett rent lotteri det där med sjukskrivning. Däremot så är det ju egentligen inte något jag vill då jag är rädd för att ha svårt att hitta nytt jobb senare. Särskilt om man ska lämna referenser och de vill kolla om man varit sjukskriven. Men jag hade säkert mått bra av det. Har också inte tagit ut en krona i A-kassa eller socialbidrag. Det enda bidrag jag haft är studiebidrag.
Citat:
Ursprungligen postat av
hogerspoket
Du kan sjuka dig själv i två veckor. Undertiden ser du till att diskutera det med en läkare, och ser om det finns grund för sjukskrivning för depression/utbrändhet.
Du har ju även möjlighet till att diskutera det med företagshälsovården.
Gå inte och dra på det, det kommer sannolikt inte att bli bättre.
Nu från Oktober har man återgått till en vecka utan läkarintyg. Sedan tänker jag på min ensamma kollega som också jag kan se på är på väg att bli utbränd, och drar jag blir det kaos.
Företagshälsovård och kollektivavtal har vi inte.