2021-10-09, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Det tror jag verkligen inte med en så stor bil huven är ju enorm skulle både få motstånd av balkarna och golvet på släpet. Låter otroligt. Och jag kan inte tänka mig att det blev en direkt träff rakt från sidan utan måste väl ha blivit lite vinkel åt nåt håll i den farten med två fordon som möts. Verkar konstigt döljer poliserna någonting? Och har vi fått veta namnet på de övriga 2 förolyckade från personskyddet? Vad har lastbilschaufför sagt han borde ju vara den som har uppfattat alltihopa bäst?

Polisen eller svensk massmedia har ej lämnat ut identiteten på de omkomna livvakterna.

Vad lastbilschauffören vid förhör har kunnat ge för uppgifter om bilkraschen har polisen ej velat uppge.

Vad förhören med poliserna i eskortbilen/följebilen gett, vill ej heller polisen säga något om eftersom det tillhör förundersökningen.
Citera
2021-10-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vi fattar alla att muslimerna lyckades mörda Vilks även om polisen oturligt nog blev deras verktyg. Uprise.

Den tanken slog mig också --- Behövs inga terrorister

SKETEN ombyggd bil ( dom riktiga var väl för dyra kan man tänka )
SKETEN Förare eventuellt stenad på Stureplan kvällen innan
SKETEN Myndighet som krånglade till livssituationen för skyddsobjektet
Det var ett skyddsobjekt " Light " låter det som eftersom det var Lokalsnuten Kling + Klang i stället för De kompetenta killarna
Samma SKETNA myndighet som hittar Gummibitar på Körbanan skall reda ut inte bara det grova Trafikbrottet utan även det grova Tjänstefelet man minns den gamla förvaltningslagen

12 § Den som är jävig får inte handlägga ärendet. Han får dock vidta åtgärder som inte någon annan kan vidta utan olägligt uppskov.

Med en internutredning som har lyckats med " Nollvisionen " redan ngn gång 1980 mörkt
en Nollvison man tyvärr saboterar väck för den andra myndigheten.
Varför inte bara komma på Presskonferensen med blocket man håller upp med hastigheten.
Dom svarta strecken börja ju i utkanten Jönköping .. Följebilen blev frånåkt / " Rastad " säger väl pågarna. " Loss i Kärran " .Prova en slutsats rörande hastigheten .. ???
Försöka mygla väck detta också är ju inte något led i ett förtroendeskapande projekt i en dynamisk samhällstillvänd. Modern Myndighet. Med resultat fokus
typ
" Shut the F*ck up nu Steffe om resurserna eller gummibitarna --> berätta i stället hur fort fjanten körde Ronnie Pettersson style .. finns ju vittnesuppgifter... fattar ju alla när skrotet visslade förbi .. så det skrek om däcken SIFFRAN TACK "

Så är det ju antag ---bakfull förare ,,som kör + 160 Då är ju skadan en kausal följd av ett trafikbrott
Varpå tradarchaffisens försäkringsbolag har kortare handläggning Taga räkningen som man sedan spelar över på " Knarkare Chaufförens " huvudman .. Snart sparkade Morgan blir väl det
Citera
2021-10-09, 19:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det tror jag verkligen inte med en så stor bil huven är ju enorm skulle både få motstånd av balkarna och golvet på släpet. Låter otroligt. Och jag kan inte tänka mig att det blev en direkt träff rakt från sidan utan måste väl ha blivit lite vinkel åt nåt håll i den farten med två fordon som möts. Verkar konstigt döljer poliserna någonting? Och har vi fått veta namnet på de övriga 2 förolyckade från personskyddet? Vad har lastbilschaufför sagt han borde ju vara den som har uppfattat alltihopa bäst?
För tillfället döljer ju polisen det mesta eftersom det pågår en förundersökning.

Huven är för stor? Hur stor är huven och hur stort är utrymmet under släpet?

Eftersom bilen bredsladdade och lastbilen sannolikt svängde lite åt vänster bör träffen ha kommit ganska direkt från sidan. En mycket tung bil i hög fart.
Citera
2021-10-09, 19:26
Medlem
Aleisioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har du sett vart man kan hitta Inspire Magazine.
Issue 14 & 15 kan ha bäring.

Bra hypotes. Rep och plastpåse.

Det är känsligt då det är förbjudet att inneha ens digitala filer av Inspire Magazine. Jag ramlade på dessa på olika dunkla forum då och då förut. Men nu ser man de sällan öppet. Men det var intressant läsning, det här är absolut inga dunungar. De är proffsiga, välutbildade i väst och vet vad de gör. Underskatta inde dessa Islamister.

Du får nog söka vidare. Prova att söka engelska terrortermer på engelska men översätt dem först till arabiska med t.ex. Google translator så får du säkert napp.

Skulle vilja veta om viltstängslet är uppklippt vis skogsvägen eller om det finns en grind. Då blir jag alltmer övertygad om att detta kan vara en möjlig hypotes.
Citera
2021-10-09, 19:29
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleisionis
Det är känsligt då det är förbjudet att inneha ens digitala filer av Inspire Magazine. Jag ramlade på dessa på olika dunkla forum då och då förut. Men nu ser man de sällan öppet. Men det var intressant läsning, det här är absolut inga dunungar. De är proffsiga, välutbildade i väst och vet vad de gör. Underskatta inde dessa Islamister.

Du får nog söka vidare. Prova att söka engelska terrortermer på engelska men översätt dem först till arabiska med t.ex. Google translator så får du säkert napp.

Skulle vilja veta om viltstängslet är uppklippt vis skogsvägen eller om det finns en grind. Då blir jag alltmer övertygad om att detta kan vara en möjlig hypotes.

Är väll inte olagliga i Sverige?
Citera
2021-10-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rich-broke
Jag tror att vi måste tänka lite åt andra hållet och titta på skadorna på lastbilen.
På filmen från Facebook som filmats av en yrkesförare efter att vägen öppnats, sök på Pe**a *ääntyi där *=k.

Där ser man att Vilks bil haft markkontakt ända in i kollisionen. Den har alltså träffat lasbilsfronten snett framifrån. Oavsett bilens vikt så får den inte hytten att lossna från chassit när kraften kommer därifrån.
Vilks bil kan inte heller ha tryckt in framstammen på linken (den första trailern som är kopplad på dragbilen).

Hur kan då hytten lossna av en kraft som verkar framåt i lastbilen färdriktning samtidigt som linken skadas av en bakåtriktad kraft?
En kraft så stark att den till och med enligt vissa i tråden separerat dragbilen från linken.

Vändskiva och kingpin håller utan problem för de krafter som uppstår horisontellt. Den kopplingen svagaste punkt är när den utsätts för belastning vertikalt, eller med andra ord rakt upp.

Något har alltså orsakat en oerhört stark kraft som samtidigt verkat åt flera håll och det bör ha skett bakom framaxeln på lastbilen eftersom även den lossnade.

Den som tror att ett punktera däck på Vilks bil orsakar en energi så stark att den åstadkommer det jag beskriver här ovanför har en stark övertro på Range Roverns tyngd och styrka. Den kan helt enkelt inte komma i den hastighet som krävs för att åsamka lastbilen de skadorna.

Att föraren av lastbilen är förd till Lunds sjukhus där det duktiga på neurologiska skador pekar i samma riktning som övriga indicier. En explosion under/bakom hytten som river lös hyttväggen från stålstrukturen den är byggd på samtidigt som hytten får en luftfärd skulle garanterat ge vem som helst både benbrott och en kraftfull whiplash.

Jag tror fortfarande att de upptäckte faran och försökte gira undan och ut ur skottsektorn men skottet kom och träffade lastbilen samtidigt som kollisionen ägde rum.

Man har även lagat vägkanten utanför beläggningen på höger sida, strax framför lastbilen....
Citat:
Kan så vara men det förklarar ändå inte de skadorna som lastbilen och linken fick.
Citat:
Jag baserar min teori på min kunskap om lastbilens konstruktion och mina erfarenheter från tidigare avåkningar och kollisioner som jag tidigare fått vara en del i arbetet efter olyckan.
Citat:
Enda chansen att det ska ske är att något detoneras under lastbilschassit och fått det att lyfta sig från vägbanan.
Hur man än vänder och vrider på vad som händer på platsen så måste en tredje faktor med stor påverkan vara inblandad.
Energi har verkat åt flera olika håll samtidigt som Vilks bil och lastbilen bara har sin rörelseenergi att bidra med.

Den tredje faktorn uppstod inte av slumpen.

Mycket intressant alternativ teori, en av de bästa och mest trovärdiga jag läst i tråden - om nu
inte bilkraschen är en olycka, utan orsakad av yttre påverkan.

Din kunskap om lastbilens konstruktion och även erfarenhet av efterarbetet efter tidigare kollisioner
och olyckor bidrar även till att jag upplever det som ett plausibelt och tänkbart händelseförlopp.
Citera
2021-10-09, 19:56
Medlem
Citat:
Så du tror att det här var ett attentat?

Lars Vilks har varit marionett han har med meningen fått ett manus att hålla på och sprida propaganda alltså hålla på som han gjort i 10-15 år.

Det finns krafter som tjänar på att splittra människor så mycket att man kan härska över dem ( härska genom söndring) detta höll även dem gamla romarna på när dem försökte erövra

Alltså han var en marionett, betald såklart
Och nu när allt håller på o kommer i ljuset så har han förmodligen blivit släckt för att inte vittna om vad han vet…

Elelr så ska han va vittne precis som epstein , hans fru, macafee, el Chapo guzman o många många fler
Citera
2021-10-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Lars Vilks har varit marionett han har med meningen fått ett manus att hålla på och sprida propaganda alltså hålla på som han gjort i 10-15 år.

Det finns krafter som tjänar på att splittra människor så mycket att man kan härska över dem ( härska genom söndring) detta höll även dem gamla romarna på när dem försökte erövra

Alltså han var en marionett, betald såklart
Och nu när allt håller på o kommer i ljuset så har han förmodligen blivit släckt för att inte vittna om vad han vet…

Elelr så ska han va vittne precis som epstein , hans fru, macafee, el Chapo guzman o många många fler

Ja jag vet inte har inte varit så insatt i det här med vilks genom åren får jag medge. Nog vet jag att han var mordhotad med skydd men inte mycket mer.

Vad är det här med att va vittne senare? Det har jag också lyckats missa tror jag.
Citera
2021-10-09, 20:05
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Mycket intressant alternativ teori, en av de bästa och mest trovärdiga jag läst i tråden - om nu
inte bilkraschen är en olycka, utan orsakad av yttre påverkan.

Din kunskap om lastbilens konstruktion och även erfarenhet av efterarbetet efter tidigare kollisioner
och olyckor bidrar även till att jag upplever det som ett plausibelt och tänkbart händelseförlopp.
Eftersom lastbilens kofångare inte är skadad har det inte skett någon frontalkollision. Slutsatser följer alltså av ett felaktigt antagande. Dessutom bredsladdade bilen. Varför lossnade dragaren och varför mosades bilen? Kanske för att bilen hamnade under lastbilen.
Citera
2021-10-09, 20:06
Medlem
Citat:
Nej det är klart dom inte tål en direkt påkörning rakt framifrån i hög hastighet dom kommer att tryckas in och förstöras men det är inte meningen att dom ska hålla bara stoppa kraften och sprida ut energier och det gör dom så att bilen inte har fart/kraft nog att tränga in längre under lastbilen. Inte en chans att en bil kan mosa igenom aluminiumbalkarna och ha kraft nog att kila in sig under släpet... nej
Dom där balkarna på sidorna är tunna aluminium profiler inga tjock I balkar i stål.
Inte gjort för tunga grejer i höga hastigheter att stå emot.
Citera
2021-10-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vi fattar alla att muslimerna lyckades mörda Vilks även om polisen oturligt nog blev deras verktyg. Uprise.

Finns ju mängder med klipp på youtube där hamas och hizbolla bla attackerar amerikanska bilar och där slutresultatet liknar det som hände med Lars Vilks bil. De är mästare på att placera ut maskerade bomber och sprängmedel. I Sverige har vi inga referensramer så vi fattar tydligen ingenting, trots att alla fakta ligger helt synliga på bordet. Med Lars Vilka död så kom mellanöstern på riktigt till Sverige. Hoppas alla fattar det nu! Speciellt inom det vänsterliberala etablissemanget.

Från det mest harmoniska samhället på jorden till europas mest våldsamma på 10 år!
Citera
2021-10-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ja jag vet inte har inte varit så insatt i det här med vilks genom åren får jag medge. Nog vet jag att han var mordhotad med skydd men inte mycket mer.

Vad är det här med att va vittne senare? Det har jag också lyckats missa tror jag.

De är en lång historia som e svårt att dra bara sådär men läs mina tidigare inlägg så km du få en hint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in