2021-10-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Polisen har gått ut och sagt att det mesta tyder på en olycka. Polisen och media klassificerar det som en olycka i kommunikationen.

Polisen har väl inte sagt ett ord sen början av veckan. De är väldigt tysta
Citera
2021-10-09, 16:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vet vi ens att denna ”kingpin” är knäckt? Kan det inte lika väl vara att t.ex fästet - antingen på dragaren eller på släpet- brutits sönder av vridande krafter?
Precis, det vi vet är att dragaren lossnat och att dess kofångare är oskadd. Bilen var enligt ögonvittnen helt mosad och jag tycker mig se att det stämmer på bilderna, och bilen verkar ha hamnat långt bakom dragaren. Detta talar starkt för att bilen hamnat under släpet och på något sätt bänt/vridit/slitit loss dragaren. En matematisk uträkning funkar inte.
Senast redigerad av Sobrilbil 2021-10-09 kl. 16:59.
Citera
2021-10-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Polisen har väl inte sagt ett ord sen början av veckan. De är väldigt tysta

Det enda som kommit fram var väl i torsdags 7/10, när polisen meddelade att det är dubbla utredningar som utreder bilkraschen;

Särskilda åklagarkammaren utreder om någon polis i bilen gjort något fel och Polisens nationella operativa avdelning (NOA) utreder om någon yttre påverkan varit orsak till olyckan.

https://www.expressen.se/kvallsposten/detaljerna-som-utreds-tittar-pa-bilens-vinkel/

Samtidigt pågår en parallell utredning av Trafikverket. Först under tisdagen fick de tillgång till vägsträckan där olyckan hände. De utreder om vägens skick eller brist på säkerhet ligger till grund för olyckan.

På grund av det känsliga utredningsläget från polisen vet Trafikverket inte hur mycket information de
kommer att få ut.
Citera
2021-10-09, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Balkarna skyddar mot sidan i en viss vinkel bara.
90 graders krock tål dom inte.

Nej det är klart dom inte tål en direkt påkörning rakt framifrån i hög hastighet dom kommer att tryckas in och förstöras men det är inte meningen att dom ska hålla bara stoppa kraften och sprida ut energier och det gör dom så att bilen inte har fart/kraft nog att tränga in längre under lastbilen. Inte en chans att en bil kan mosa igenom aluminiumbalkarna och ha kraft nog att kila in sig under släpet... nej
Citera
2021-10-09, 17:15
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Nej det är klart dom inte tål en direkt påkörning rakt framifrån i hög hastighet dom kommer att tryckas in och förstöras men det är inte meningen att dom ska hålla bara stoppa kraften och sprida ut energier och det gör dom så att bilen inte har fart/kraft nog att tränga in längre under lastbilen. Inte en chans att en bil kan mosa igenom aluminiumbalkarna och ha kraft nog att kila in sig under släpet... nej
Bilen kan alltså ha kommit in en bit under lastbilen.
Citera
2021-10-09, 17:16
Avslutad
Kan ha varit någon som placerat en liten minibomb vid däcket.
Sen gick det år helvete
Citera
2021-10-09, 17:16
Medlem
Stones avatar
Vi fattar alla att muslimerna lyckades mörda Vilks även om polisen oturligt nog blev deras verktyg. Uprise.
Citera
2021-10-09, 17:21
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Kan ha varit någon som placerat en liten minibomb vid däcket.
Sen gick det år helvete
Någon övervakningskamera från en mack eller dylikt kanske i så fall har fångat det på bild.
Citera
2021-10-09, 17:37
Medlem
Var en liknande olycka i Moskva för några år sedan

Citat:
Conspiracy theorists claim car crash that killed Vladimir Putin’s chauffeur was an ASSASSINATION attempt on the Russian president’s life

Vladimir Putin's favourite chauffeur was killed in horror smash in Moscow
The driver was involved in crash while driving president's official BMW
He died at the scene but Vladimir Putin was not in the vehicle at the time
Conspiracy theorists claim incident was part of an assassination plot
Citera
2021-10-09, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Bilen kan alltså ha kommit in en bit under lastbilen.

Det tror jag verkligen inte med en så stor bil huven är ju enorm skulle både få motstånd av balkarna och golvet på släpet. Låter otroligt. Och jag kan inte tänka mig att det blev en direkt träff rakt från sidan utan måste väl ha blivit lite vinkel åt nåt håll i den farten med två fordon som möts. Verkar konstigt döljer poliserna någonting? Och har vi fått veta namnet på de övriga 2 förolyckade från personskyddet? Vad har lastbilschaufför sagt han borde ju vara den som har uppfattat alltihopa bäst?
Citera
2021-10-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Det tror jag verkligen inte med en så stor bil huven är ju enorm skulle både få motstånd av balkarna och golvet på släpet. Låter otroligt. Och jag kan inte tänka mig att det blev en direkt träff rakt från sidan utan måste väl ha blivit lite vinkel åt nåt håll i den farten med två fordon som möts. Verkar konstigt döljer poliserna någonting? Och har vi fått veta namnet på de övriga 2 förolyckade från personskyddet? Vad har lastbilschaufför sagt han borde ju vara den som har uppfattat alltihopa bäst?

Bilen var fjärrstyrd
Låser alla dörrar tar bort manual funktionen och sedan smash in i en lastbil
Dem hade inte ens chans att göra nåt

De en teori

En annan är att dem fortfarande lever och kommer att vara vittnen i framtida rättegångar
A pallar inte dra allt på en gång
Citera
2021-10-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Bilen var fjärrstyrd
Låser alla dörrar tar bort manual funktionen och sedan smash in i en lastbil
Dem hade inte ens chans att göra nåt

De en teori

En annan är att dem fortfarande lever och kommer att vara vittnen i framtida rättegångar
A pallar inte dra allt på en gång

Så du tror att det här var ett attentat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in