2021-10-09, 18:49
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
(FB) Moderna museet ratar Vilks Muhammedteckningar

Nu sitter du och ställer frågor igen som jag redan har besvarat.

Men du läser väl inte, du tittar inte ens på konsten. Du bara sitter och vräker ur dig en jävla massa ordbajs.

Du får tycka vad du vill om mig. Det bekommer mig inte. Men jag besväras av att du framhärdar i att säga att du besvarat mig utan att peka på vad i verket som uttrycker intressant kritik. Kan du inte snälla ta bort det besväret för mig? Vad har du lärt dig av Vilks rondellhund som du inte visste innan?
Citera
2021-10-09, 18:50
Medlem
.CaptainC.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Moderna är statligt finansierat men eftersom vi inte lever i tredje riket har vi starka skydd mot politisk styrning av museers utställningsutbud. Uppfyller man det allmänna uppdraget finns ingen grund för gnäll, och det allmänna uppdraget är inte att vara skådeplats för alla xenofoba impulser som råkar finnas hos de som bor i Sverige.

Men du agerar precis som att du tillhör överfolket i tredje riket genom att tolka det med din agenda och ignorera all annan konst som finns på museet som kan vinklas till kränkande för X grupp.
Citera
2021-10-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det handlar inte om politisk övertygelse. Inget museum kommer att visa dessa teckningar, därför att man i så fall inte kan garantera personalens säkerhet.
Nej, det krävs samordning. På Vilks-dagen, som borde införas, skall instruktionerna för alla TV-kanaler, radiostationer samt tidningar vara att de skall publicera Vilks Mohammed-hundar, som hyllning. Vems säkerhet riskeras då?
Citera
2021-10-09, 18:51
Bannlyst
Citat:
Du får tycka vad du vill om mig. Det bekommer mig inte. Men jag besväras av att du framhärdar i att säga att du besvarat mig utan att peka på vad i verket som uttrycker intressant kritik. Kan du inte snälla ta bort det besväret för mig? Vad har du lärt dig av Vilks rondellhund som du inte visste innan?

Kan du inte göra det lättare för mig istället igenom att sluta ställa frågor som jag flera gånger redan har besvarat?
Citera
2021-10-09, 18:52
Medlem
.CaptainC.s avatar
Citat:
Fast de dikterar ju bevisligen inte vad man får säga, göra och tycka.

Att Viks behövt 24/7 livvakter i över 10 år och terror dådet i Frankrike mot Hebdo säger annat.
Citera
2021-10-09, 18:54
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CaptainC.
Men du agerar precis som att du tillhör överfolket i tredje riket genom att tolka det med din agenda och ignorera all annan konst som finns på museet som kan vinklas till kränkande för X grupp.

Nej, jag har faktiskt inte uttalat mig om särskilt mycket av det som finns på Moderna. Det har du hittat på.
Citera
2021-10-09, 18:55
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Kan du inte göra det lättare för mig istället igenom att sluta ställa frågor som jag flera gånger redan har besvarat?

Absolut! Så snart du pekar ut svaret jag missat.
Citera
2021-10-09, 18:56
Bannlyst
Citat:
Absolut! Så snart du pekar ut svaret jag missat.

Vad är frågan?
Citera
2021-10-09, 18:56
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Att Viks behövt 24/7 livvakter i över 10 år och terror dådet i Frankrike mot Hebdo säger annat.

Så Vilks och Hebdo hade inte gjort, sagt eller tyckt nåt? Att puckon begår attentat har inget med censur att göra.
Citera
2021-10-09, 18:57
Medlem
.CaptainC.s avatar
Citat:
Nej, jag har faktiskt inte uttalat mig om särskilt mycket av det som finns på Moderna.

Du har uttalat dig om budskapet därmed har du uttalat dig om resterande annars bör du inte kommentera tills du har den kunskapen då du endast godhetssignalerar för att fjäska för flocken.
Citera
2021-10-09, 19:17
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Vad är frågan?

Vilken substantiell kritik riktas mot Islam i och med Vilks verk?
Citera
2021-10-09, 19:18
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Du har uttalat dig om budskapet därmed har du uttalat dig om resterande annars bör du inte kommentera tills du har den kunskapen då du endast godhetssignalerar för att fjäska för flocken.

Jag förstår inte vad du menar. Vad är ”budskapet” och ”resterande”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in