2021-10-08, 23:47
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticdoll
På Hemligg tycker jag att en hel del folk inte har ansiktsbild som profilbild, så det tror jag inte är hela världen. Skriver man dessutom i presentationstexten att det är pga jobb t ex så är det inget jag skulle sålla bort någon för, förutsatt att resten stämmer in då. Jag har ingen bild på mig själv där, av privata skäl. Jag får ändå meddelanden som ”vad söt du är😍” så folk kanske inte tittar så noga

Så bra med en röst till
Då är det nog lugnt som jag tänkte, men att den som tvunget vill se en bild innan lär ju välja bort en profil utan bild oavsett.
Jag har inte heller någon bild, jag tycker att det räcker med att den jag har för avsikt att träffa får se en sån bild. Har funkat hittills.

Lite kul att dom skriver att du är söt, då dom inte vet hur du ser ut? Låter nästan som något tvångsmässigt att dom måste ge en komplimang?
Citera
2021-10-08, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag skulle kunna mala på hela natten om sexdejting utifrån min knappa erfarenhet, men ska bespara övriga läsare det.
Jag har varit rätt aktiv bitvis i denna tråd, så sök efter mina inlägg i denna tråd om du vill läsa mer som jag skrivit. Jag ger ju såklart min syn på det hela, kanske andra kvinnor är tvärtemot, det vet inte jag.

Ja, det vore ju oerhört förmätet om man förväntade sig att du skulle kunna föra talan för någon annan än dig själv 🙂
Citera
2021-10-09, 00:43
Medlem
Citat:
På Hemligg tycker jag att en hel del folk inte har ansiktsbild som profilbild, så det tror jag inte är hela världen. Skriver man dessutom i presentationstexten att det är pga jobb t ex så är det inget jag skulle sålla bort någon för, förutsatt att resten stämmer in då. Jag har ingen bild på mig själv där, av privata skäl. Jag får ändå meddelanden som ”vad söt du är😍” så folk kanske inte tittar så noga

😄 så typiskt män...om de nu inte menar att du låter söt på din beskrivning. Tack för inlägget. Uppskattar vänligheten att ni delar med er av era erfarenheter.
Citera
2021-10-09, 12:13
Medlem
Citat:
Så bra med en röst till
Då är det nog lugnt som jag tänkte, men att den som tvunget vill se en bild innan lär ju välja bort en profil utan bild oavsett.
Jag har inte heller någon bild, jag tycker att det räcker med att den jag har för avsikt att träffa får se en sån bild. Har funkat hittills.

Lite kul att dom skriver att du är söt, då dom inte vet hur du ser ut? Låter nästan som något tvångsmässigt att dom måste ge en komplimang?

Citat:
Ursprungligen postat av catania09
😄 så typiskt män...om de nu inte menar att du låter söt på din beskrivning. Tack för inlägget. Uppskattar vänligheten att ni delar med er av era erfarenheter.

Typiskt mass-meddelande 😬 Nu när man kan skicka ett meddelande vid flört. Tror det finns vissa som flörtar med alla och hoppas nån svarar, då copy+paste:ar man bara samma meddelande 🙄
Citera
2021-10-09, 13:12
Medlem
Citat:
Typiskt mass-meddelande 😬 Nu när man kan skicka ett meddelande vid flört. Tror det finns vissa som flörtar med alla och hoppas nån svarar, då copy+paste:ar man bara samma meddelande 🙄

Jag tycker sånt är så komiskt, när man ser hur många beter sig på ett visst vis, typ det du beskriver, och sedan blir de överraskade över det dåliga utfallet.
Citera
2021-10-09, 13:37
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:

Osäker på om det går att klistra in text? Jag har försökt ibland i flödet, men det går inte.
Men oavsett, så visar det att personen inte har läst och tittat på profilen, när man skriver att någon är snygg/söt/sexig om man faktiskt inte har en endaste bild.
Det i sig, sorterar ju fort bort den som skriver så, åtminstone för min del. För mig så tyder det på bristande uppmärksamhet, och en sån person vill jag nog inte ha att göra med när det gäller sex, för han kanske inte uppmärksammar om något går på tok i skarpt läge.

Jag har ställt in flörtfiltret så att inte så många kvalificerar sig, för jag ser ingen vits med att få flörtar och såna meddelanden från män i andra änden av landet, det är bara slöseri av bådas tid.
Citera
2021-10-09, 13:41
Medlem
Citat:
Osäker på om det går att klistra in text?

Mycket som går att automatisera idag med lite kunskap även om det finns spärrar.
Citera
2021-10-09, 13:42
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catania09
Jag tycker sånt är så komiskt, när man ser hur många beter sig på ett visst vis, typ det du beskriver, och sedan blir de överraskade över det dåliga utfallet.

Ja, eller tragiskt egentligen, men man kan skratta åt det då det blir så kontraproduktivt. Vet inte om det är okunskap eller bara avsaknad av fingertoppskänsla?

Och dom som skulle behöva få lite tips om hur man kan kontakta en annan människa på ett schysst sätt, dom läser sällan i dom trådar som ger tips och konkreta åtgärder för att öka sina chanser.
Citera
2021-10-09, 13:45
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Mycket som går att automatisera idag med lite kunskap även om det finns spärrar.

Möjligt, men vad vinner man på det?
Om jag får ett sånt meddelande, så blir det mest bara löjligt, så inget som funkar med mig. Men kanske andra går på det, vet inte?
Citera
2021-10-09, 13:53
Medlem
Citat:
Om jag får ett sånt meddelande, så blir det mest bara löjligt, så inget som funkar med mig. Men kanske andra går på det, vet inte?

Tycker det är vettigt att ni sorterar bort sådana personer, man vet ju inte alls kanske inte ens är en riktig person bakom utan ett script som fiskar information. En bild behöver inte nödvändigtvis vara stulen eller äkta. Testa och gå in på tex denna sidan som genererar bilder med hjälp av AI: https://thispersondoesnotexist.com
Citera
2021-10-09, 13:57
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Tycker det är vettigt att ni sorterar bort sådana personer, man vet ju inte alls kanske inte ens är en riktig person bakom utan ett script som fiskar information. En bild behöver inte nödvändigtvis vara stulen eller äkta. Testa och gå in på tex denna sidan som genererar bilder med hjälp av AI: https://thispersondoesnotexist.com

Ja, man vet aldrig. Inte så orolig för att det samlas info, tror mera på att det är någon mindre nogräknad man (eller för all del kvinna) som inte vet hur man konverserar på ett vettigt sätt. Såna som är mindre nogräknade enligt mina preferenser går bort.

Jo, har sett den där sidan. Lite häftigt men samtidigt skrämmande att det går att göra så.
Man får hitta sina knep att avslöja den som inte förefaller ha rent mjöl i påsen, och för mig är den första grejen att man bör kunna ta kontakt på ett vettigt sätt.
Citera
2021-10-09, 15:39
Medlem
Citat:

Jag gav dig inte riktigt svaret på din fråga innan.
Män tänker inte alltid sådär långt, när man inte får något svar tillbaka på 50 meddelanden kanske man helt enkelt ger upp och meddelande 51 blir en kopiering.

Själv skriver jag till kvinnor på andra plattformar där sex och dejting är sekundärt, har 1:1 ratio på skickar och mottagna meddelanden så runda svängar nästan alla svarar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in