2021-10-09, 13:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det SE säger är att han har hört att det har lämnats signalementsuppgifter på mördaren som stämmer bra in på honom själv, och det är ju helt klart att det cirkulerar sådana uppgifter. T.ex. går man ju redan i Ekot kl. 01:10 (som SE berättar att han har lyssnat på) ut med det här signalementet. Särskilt den långa mörka rocken där måste ju då SE tycka stämmer bra in på honom själv. Det här borde oroa/intressera SE så pass att han fortsätter att följa rapporteringen under natten. Och senare (kl. 04:00) går man alltså ut i TV även med uppgifterna om den här yngre mannen i mörkblå täckjacka, så nu vet SE att det cirkulerar två olika signalementen: "Lång mörk rock" resp. "Mörkblå täckjacka". Vi har alltså två alternativ här:

1. Mördaren var mannen med lång mörk rock. I så fall får vi väl försöka hitta en naturlig förklaring till att det cirkulerar uppgifter även om en man med mörkblå täckjacka. Personligen tycker jag att det är ganska lätt att i det här alternativet "bortförklara" alla uppgifter om mannen med den mörkblå täckjackan som missförstånd och tydliga sammanblandningar på mordplatsen (här är Anders B en central figur).

2. Mördaren var mannen med mörkblå täckjacka. Och här får vi försöka förklara varför det också finns vittnen som säger att den flyende mördaren hade lång mörk rock. Här har SE själv lämnat en möjlig förklaring, och det är att det kan ha skett en förväxling eftersom han själv i lång mörk rock, precis som mördaren i mörkblå täckjacka, sprang in i gränden (om än enligt SE själv vid en lite annan tidpunkt och av en annan anledning).

Nej jag hävdar bestämt att SE påstår att ETT vittne som inte var på platsen från början tror att han är mördaren. Det är på intet sätt en förklaring till varför mordplatsvittnen skulle sett en mörk rock.

Nyheterna klockan fyra säger ingenting om en yngre man. Ingenting. Falskt narrativ.
Citera
2021-10-09, 13:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
Det är fullständigt uppenbart att SE pratar om sig själv i skydd och säkerhet, man är bra korkad om man inte fattar det

Jaså, är det SE som dödat nån med bajonett och sprungit in på tunnelgatan? Denne en av oss som handlat i affekt.
Citera
2021-10-09, 13:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Ja det är en minst sagt speciell attityd. "Varför spekulerar ni inte i olika teorier om SE?" *klipp till favoritfrasen* "Det där är bara spekulationer utan stöd I materialet."

Ja du menar att jag har motargument till spekulationer, får jag inte ha det? Jag ska svara "jag håller inte med, men man bör tänka på det".

Visa en spekulation som jag avsnäst på detta sätt. Citera mig.Det är bara uppläsningar och härmanden av TP och Filter.

Men man kan ju spekulera mednågot slags stöd i materialet. Det är alldeles för mycket "inte omöjligt att...". Det är inte omöjligt att utomjordingar mördade Palme.
Citera
2021-10-09, 13:18
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej jag hävdar bestämt att SE påstår att ETT vittne som inte var på platsen från början tror att han är mördaren. Det är på intet sätt en förklaring till varför mordplatsvittnen skulle sett en mörk rock.

Nyheterna klockan fyra säger ingenting om en yngre man. Ingenting. Falskt narrativ.
Det är väskvittnet YN som han förmodligen syftar på, han visste att YN inte varit vid mordplatsen. Det här med att vittnet inte varit vid mordplatsen "i inledningsskedet" säger han den 10 mars men inget den 1 mars, då kände han inte till YN.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-09 kl. 13:25.
Citera
2021-10-09, 13:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han säger det inte rakt ut men det är ju den uppenbara syftningen. Han ger ju detta som anledning till varför signalementet på GM har blivit fel. Underförstått det signalement som det påhittade vittnet ger gäller GM.

Det påhittade vittnet? Är det fakta?

Han säger att ett vittne som inte var på platsen när mordet skedde kan ha uppgett hans signalement. Jag tror vi alla tolkar det underförstått att detta förklarar ett av de signalement som gått ut på mördaren.

Ett vittne som inte var på platsen när mordet skedde... Det betyder inte att det förklarar hur vittnen på mordplatsen skulle kunna ha fel signalement på mördaren.
Citera
2021-10-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Men,visst är det väl så att det är den officiella hållningen att NF får syn på paret Palme utanför Sveavägen 44..dvs,den exakta adressen för Skandia?Vad jag förstår så är det dessutom en i stort sett oomstridd uppgift.
NF påstår ju först att det sker vid Sveavägen 56,men denna uppgift är omöjlig så den ändras till Sveavägen 44.
Vi behöver inte gå in på den diskussionen.Förhållandet härvidlag är ju väletablerat vid denna tidpunkt.

Härmed faller ju TPs tredje alternativ..dvs,den alltigenom slumpartade gärningen.
Återstår hans två övriga alternativ,som onekligen inbegriper SE i rollen som både Grandman och gärningsman.Det föreligger grava svårigheter med detta scenario.

Han har väl preciserat mötet till den norra reklampelaren. Att den efterföljande mannen ska befinna sig där. Och LoP då ca 10m söderut och då är väl NF vid mötet 5-10 m norr om entrén och kan mycket väl missa att någon kliver ut där. Fokus lär ju ligga på att man just möter statsministern.

Ska dock säga att jag själv inte har detta som mest sannolika teori om SE är GM. Jag tror att han är Tensonmannen om han är GM.
Citera
2021-10-09, 13:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är ju exakt det han gör. Han säger ju att han sprang efter polisen, att någon då fått för sig att han är GM, beskriver detta signalement för polisen o.s.v. Han använder (om han är GM) sig av detta för att "ta bort ett felaktigt signalement" och avskriva sig själv som GM.

Vad är det du eller jag inte förstår?

Vad är fö oddsen för att man både ska göra en språngmarch, bli observerad av ett vittne som misstar en för GM och sen dessutom råka höra just detta vittne bli förhörd?

Ett vittne som inte var på platsen när mordet skedde...

Det avskriver inte mordplatsvittnenas observationer.

Han säger inte att vittnena förväxlar honom med mördaren. Han säger att ett vittne som inte var på platsen är mordet skedde kan ha trott att han var mördaren.

Korsningen är en begränsad plats. Oddsen är så klart goda.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-09 kl. 13:29.
Citera
2021-10-09, 13:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
"En av oss " avslöjar att han pratar om sig själv CP hade varit en av dem, sen verkar det troligt att även SE har fler mord på sitt samvete

Jaså, vilka mord då?
Citera
2021-10-09, 13:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det är väskvittnet YN som han förmodligen syftar på, han visste att YN inte varit vid mordplatsen. Det här med att vittnet inte varit vid mordplatsen "i inledningsskedet" säger han den 10 mars men inget den 1 mars, då kände han inte till YN.

Lustigt. För Filter har väl debatterat för att SE 10 mars inte kan dra historien som förklarar hur YN sett honom. Men du hävdar att han gör det. Bra kontrast.

Men nu är det väl så att vi inte vet hur SE sa detta 1 mars om hur signalementet kan gälla honom själv. Han kan mycket väl ha sagt som han sa 10 mars.

Hur ofta möter du ett par på en smal gata utan att notera dom?
Citera
2021-10-09, 13:37
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Inte omöjligt att PU visste mer saker som band SE som vittne. Vi vet ju att anteckningarna från mordplatsen försvunnit sen dess.
Jag har också tänkt i dom banorna. Det kan vara så att anteckningar kommit bort och att det fanns ett supervittne som verkligen vittnat om "mörk rock, keps, stålbågade glasögon och handlovsväska" vid mordplatsen i nära anslutning till när skotten föll, och att SE råkat höra det när han var tillbaka från sin språngmarsch runt kvarteren.

Att något vittne skulle förväxlat SE, som sprungit in i gränden några minuter efter skotten, med gärningsmannen är dock helt befängt, som väl ingen vettig människa kan tro på.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-09 kl. 13:53.
Citera
2021-10-09, 13:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Han har väl preciserat mötet till den norra reklampelaren. Att den efterföljande mannen ska befinna sig där. Och LoP då ca 10m söderut och då är väl NF vid mötet 5-10 m norr om entrén och kan mycket väl missa att någon kliver ut där. Fokus lär ju ligga på att man just möter statsministern.

Ska dock säga att jag själv inte har detta som mest sannolika teori om SE är GM. Jag tror att han är Tensonmannen om han är GM.

Vad anser du om SE:s klädsel när du tycker han borde vara Tensonmannen om han var GM?

För enligt mig är det ju magstarkt att lägga tilltro till saker NF säger så som tex "äldre än en polis på 43 år", men inte ha tilltro till den väldigt specifika uppgiften om färgen på jackan.

Kan vittnen få en mörk rock till en blå jacka så måste väl YN kunna få en blå jacka till en mörk rock på den mörka gatan.
Citera
2021-10-09, 13:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Lustigt. För Filter har väl debatterat för att SE 10 mars inte kan dra historien som förklarar hur YN sett honom. Men du hävdar att han gör det. Bra kontrast.

Men nu är det väl så att vi inte vet hur SE sa detta 1 mars om hur signalementet kan gälla honom själv. Han kan mycket väl ha sagt som han sa 10 mars.

Hur ofta möter du ett par på en smal gata utan att notera dom?
Har Filter "... debatterat för att SE 10 mars inte kan dra historien som förklarar hur YN sett honom"!? Märkligt, länka gärna.

Redan den 2 mars blev det känt för allmänheten att det fanns ett vittne vid David Bagares gata, 3 mars skrev tidningarna om henne.

Din argumentation börjar bli allt desperatare. Ta bort skygg- och öronlapparna och begrunda omständigheterna ett tag i lugn och ro i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in