2021-10-09, 12:34
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nej, det är bara aningslösa personer med "lite mage" som går runt och tror det är en indikation för pondus. Ingen annan. Jag själv är inte på något sätt vältränad och har väl nog också något kg för mycket. Jag inser ju dock att det varken är attraktivt, hälsosamt eller tecken på någon pondus.

Vikthetsen i det här samhället är ett större problem än exakt vilken bmi man har. Unga idag växer med psykiskt instabila vikthetsare som talar om hur äckligt det är med ett par kilon extra. Sen går dom och tar livet av sig eller i bästa fall knaprar lyckopiller resten av livet.

Tackvare sådana som du.
Citera
2021-10-09, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Ändå har nästan 18.000 människor dött i Japan av covid-19. Hur förklarar du det om nu Japanerna är så sjukligt strådsmala?

Självklart är fetma relativt. Det har med gener att göra mr Einstein.

Så förklara för mig hur generna är orsak till att antalet överviktiga och med fetma var nästan helt obefintliga i Sverige för 40 år sedan? Samma sak i hela västvärlden. De som tror att övervikt primärt beror på genetik borde fan omyndigförklaras.

Japan har en GAMMAL befolkning. Äldrr än Sveriges. Hög ålder är den största riskfaktorn för covid. Trodde detta var rätt vedertaget vid det här laget.

Varför tror du att Japan har knappt fler döda än Sverige I corona när de har en befolkning på 125 MILJONER människor?
Citera
2021-10-09, 12:40
Avslutad
Citat:
Vikthetsen i det här samhället är ett större problem än exakt vilken bmi man har. Unga idag växer med psykiskt instabila vikthetsare som talar om hur äckligt det är med ett par kilon extra. Sen går dom och tar livet av sig eller i bästa fall knaprar lyckopiller resten av livet.

Tackvare sådana som du.

Tackvare sådana som du har Sverige över 50% överviktiga istället för kanske 10% för 40 år sedan. Du normaliserar övervikt vilket skapar enormt lidande för befolkningen.
Citera
2021-10-09, 12:42
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Så förklara för mig hur generna är orsak till att antalet överviktiga och med fetma var nästan helt obefintliga i Sverige för 40 år sedan? Samma sak i hela västvärlden. De som tror att övervikt primärt beror på genetik borde fan omyndigförklaras.

Japan har en GAMMAL befolkning. Äldrr än Sveriges. Hög ålder är den största riskfaktorn för covid. Trodde detta var rätt vedertaget vid det här laget.

Varför tror du att Japan har knappt fler döda än Sverige I corona när de har en befolkning på 125 MILJONER människor?

Men nu snackar du ju skit det fanns gott om överviktiga för 40 år sen

Skillnaden idag är väl att yngre människor är mer överviktiga idag,
och achmed , den gruppen är sanslöst ovårdade och i dåligt skick.
Citera
2021-10-09, 12:45
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Sant. Jag såg många feta gubbar redan på 1970-talet.
Citera
2021-10-09, 12:46
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Tackvare sådana som du har Sverige över 50% överviktiga istället för kanske 10% för 40 år sedan. Du normaliserar övervikt vilket skapar enormt lidande för befolkningen.

Från FHM: "Av befolkningen 16–84 år var det enligt 2020 års undersökning 52 procent som uppgav ett längd-viktförhållande som indikerar övervikt eller fetma."

Jag normaliserar inte övervikt. Det ÄR per definition normalt redan. MK är normal. Du kommer inte runt det hur mycket du än vill.

Sluta hetsa mot fullkomligt normala människor!
Citera
2021-10-09, 12:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Att MK blivit sjuk är av mindre intresse - att han inte vaccinerat sig (och därmed minimerat risken att bli allvarligt sjuk) är det intressanta. Agerar han på samma slapphänta sätt inom andra områden?

Om man nu ser det som slapphänt. Han tycks ha gjort en medveten avvägning mellan att vaccinera sig och att inte göra det. Som jag tidigare skrev är det upp till var och en att göra det och utfallet av det beslutet visar sig först i framtiden.
Citera
2021-10-09, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Det är otrolig skillnad. Knappt 5% hade fetma 1980. Idag runt 15%. Knappt 30% var överviktiga eller feta 1980. Idag runt 55%. Går du 20 år bakåt i tiden från 1980 är det försvinnande få överviktiga.
Citera
2021-10-09, 12:48
Avslutad
Citat:
Från FHM: "Av befolkningen 16–84 år var det enligt 2020 års undersökning 52 procent som uppgav ett längd-viktförhållande som indikerar övervikt eller fetma."

Jag normaliserar inte övervikt. Det ÄR per definition normalt redan. MK är normal. Du kommer inte runt det hur mycket du än vill.

Sluta hetsa mot fullkomligt normala människor!

Ett ben år brutet oavsett hur många andra som har brutna ben. MK har fetma oavsett hur många andra som har det.

Du svarar heller inte på min fråga. Är MK smalare i USA och fetare i Japan?
Citera
2021-10-09, 12:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Det är otrolig skillnad. Knappt 5% hade fetma 1980. Idag runt 15%. Knappt 30% var överviktiga eller feta 1980. Idag runt 55%. Går du 20 år bakåt i tiden från 1980 är det försvinnande få överviktiga.
Jevla sketpratare.
Visst är det skillnad men du är ju lika knäpp som alla antivaxxers.

Man kan bevisa allt med statistik, de grupper som kommit hit de sista åren är ju de som i första hand driver upp statistiken
Citera
2021-10-09, 12:55
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Fantastiskt att SD-boomers helt plötsligt blivit kroppsaktivister. Eller är det så att de själva tittat sig i spegeln, jämfört med den överviktige MK och någonstans inser att de själva ser lika dana ut?
Nepp jag ser inte likadan ut. Men för många gör och det är ju uppenbart att det är normaliserat. Folk påstår att han inte är fet är helt otroligt.
Citera
2021-10-09, 12:55
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ett ben år brutet oavsett hur många andra som har brutna ben. MK har fetma oavsett hur många andra som har det.

Du svarar heller inte på min fråga. Är MK smalare i USA och fetare i Japan?

Det är inte relevant att diskutera hypotetiska saker som USA och Japan. Det är en för stor skillnad i genuppsättning.

Det är heller inte relevant att diskutera benbrott. Vad har det med saker att göra?

MK är helt normal och har ingen sjuklig övervikt som påverkar covid-19. Han har bara haft otur och vi andra har otur som ska behöva lyssna på vikthetsare som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in