2021-10-09, 12:08
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Han är kraftigt överviktig. Vet inte hur folk längre ser på en normalviktig. Då var och varannan nu mer är fet.

Han är inte kraftigt överviktig. Han ser ut som vem som helst i samhället. Vad har du för agenda? Säljer du årskort till viktväktarna?

Kila iväg till ditt möte med anonyma anorektiker och böla ut där är du snäll.
Citera
2021-10-09, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Varför påstår så många att Mattias Karlsson skulle vara så kraftigt överviktig?
Är alla på Flashback fitnesskillar lr?
Visa gärna bild på denna kraftigt överviktiga kille.
Jag vet inte hur lång han är men mycket mer än 10-12kg övervikt tippar jag på, och det gäller väl dom flesta svenskar!

Han har fetma inte övervikt enligt bmi. Är man fet så är man, oavsett hur många i befolkningen som är det.

Skulle du resonera likadant kring benbrott? Är ett ben mindre brutet för att halva befolkningen plötsligt lever med brutna ben?
Citera
2021-10-09, 12:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Han är inte kraftigt överviktig. Han ser ut som vem som helst i samhället. Vad har du för agenda? Säljer du årskort till viktväktarna?

Kila iväg till ditt möte med anonyma anorektiker och böla ut där är du snäll.
Jo det är han. Är du blind? Du är så van att se överviktiga att det blivit normaliserat och förskönat.
Citera
2021-10-09, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Det är är ju uppenbarligen orsakat av feghet. Han är livrädd för bieffekter och skulle inte för en sekund offra något (t.ex. en feberdag hemma) för att rädda andra i samhället.

Han kanske ansåg att han inte behövde ta vaccinet och är ingen förespråkare för vaccinkolonialism heller.
Citera
2021-10-09, 12:14
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Bmi över 25 är övervikt enligt världens samlade läkarkår. Karlsson ligger sannolikt en bit över 30 vilket är fetma.

Menar du på allvar att fetma är relativt? Blir man mindre fet om man åker till ett land där folk är fetare, tex USA, eller mer fet om man åker till ett land där folk är mycket smalare som Japan??

Hur tänker du?

Sverige ligger något över världsgenomsnittet med ett BMI på 26,3 för män och 24,9 för kvinnor.

Folk i Kina och Japan är inte så smala som för 10 år sedan.

MK är normal. Sen att du verkar VETA att han ligger över 30 är en gåta för mig.
Citera
2021-10-09, 12:16
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Jo det är han. Är du blind? Du är så van att se överviktiga att det blivit normaliserat och förskönat.

Lite mage visar bara på pondus. Det har ingenting med fetma att göra. Jag fortsätter att hävda att du har en dold agenda och visar att du inte har en aning om vad du pratar om.
Citera
2021-10-09, 12:24
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Lite mage visar bara på pondus. Det har ingenting med fetma att göra. Jag fortsätter att hävda att du har en dold agenda och visar att du inte har en aning om vad du pratar om.
Precis som jag sa förskönar du fetma. Jag är uppväxt på 70 talet. Då såg få ut sådär gjorde någon det så vände man dig om och. Såg du vad "fet". Det är inte normalt för män att se gravida ut. Bukfetma är den farligaste sorten. Bara för att jag vågar säga sanningen så har jag inte någon agenda. Herregud. Ser du en agenda i precis allt så är det synd om dig.
Citera
2021-10-09, 12:25
Avslutad
Citat:
Sverige ligger något över världsgenomsnittet med ett BMI på 26,3 för män och 24,9 för kvinnor.

Folk i Kina och Japan är inte så smala som för 10 år sedan.

MK är normal. Sen att du verkar VETA att han ligger över 30 är en gåta för mig.

Nu driver du med mig. Det är försvinnande få i Japan som har ett bmi över 25.

Du ser ju hur stor killen är. Att han skulle ha ett bmi under 30 är ytterst osannolikt. Det är att ha FETMA och det är INTE normalt. Knappt 20% av Sveriges befolkning har det.

Sedan svarade du inte på min fråga. Är fetma relativt? Snittbmi i Japan är 22.6. Andelen överviktiga är oerhört liten. Är en person med bmi 30 fetare om han flyttar till Japan? Eller smalare om han flyttar till USA?
Citera
2021-10-09, 12:27
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:

Nej, det är bara aningslösa personer med "lite mage" som går runt och tror det är en indikation för pondus. Ingen annan. Jag själv är inte på något sätt vältränad och har väl nog också något kg för mycket. Jag inser ju dock att det varken är attraktivt, hälsosamt eller tecken på någon pondus.
Citera
2021-10-09, 12:28
Avslutad
Karlsson har liknande kroppshydda som Beppe Wolgers.

Ni vet Pippis pappa som hon konstant refererade till som den tjocka. Han som i Pippi på de sju haven konstant blev kallad knubbis och fick vatten och bröd av de andra piraterna för att det var bra för "knubbisen".

Visar hur sjuka dagens normer är

http://www.svenskfilmdatabas.se/en/item/?type=person&itemid=66805
Citera
2021-10-09, 12:30
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Nu driver du med mig. Det är försvinnande få i Japan som har ett bmi över 25.

Du ser ju hur stor killen är. Att han skulle ha ett bmi under 30 är ytterst osannolikt. Det är att ha FETMA och det är INTE normalt. Knappt 20% av Sveriges befolkning har det.

Sedan svarade du inte på min fråga. Är fetma relativt? Snittbmi i Japan är 22.6. Andelen överviktiga är oerhört liten. Är en person med bmi 30 fetare om han flyttar till Japan? Eller smalare om han flyttar till USA?

Ändå har nästan 18.000 människor dött i Japan av covid-19. Hur förklarar du det om nu Japanerna är så sjukligt strådsmala?

Självklart är fetma relativt. Det har med gener att göra mr Einstein.
Citera
2021-10-09, 12:33
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Precis som jag sa förskönar du fetma. Jag är uppväxt på 70 talet. Då såg få ut sådär gjorde någon det så vände man dig om och. Såg du vad "fet". Det är inte normalt för män att se gravida ut. Bukfetma är den farligaste sorten. Bara för att jag vågar säga sanningen så har jag inte någon agenda. Herregud. Ser du en agenda i precis allt så är det synd om dig.
Han ser ut om vilken svensk 16-årig tjej nuförtiden som helst som plockar smågodis i affären. Jag förväntar mig ett kraftigt ras i friskhet och livslängd bland dagens orörliga ocyklande massätande generation. Det här kan bli ett lyft för Mattias, om han läser här. Man måste inte vara fet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in