2021-10-09, 11:07
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Båda sitter i en knepig sits:
- Esbjörn förlorar troligen både hus och får betala massor i skadestånd
- Ebba vinner slaget men förlorar kriget med hårt eftermäle
En tyst hemlig förlikning åt något håll år bäst för båda!

Matchstatus
Ebba går till Tingsrätt
Ebba erbjuds 1,5 MSEK av Esbjörn för att backa
Ebba avslår
Tidningarna skriver [AB)

Vem kommer med nästa bud? Jag gissar på förlikning. Ingen vill upp i rätten!!

Funkar inte med hemlig förlikning när den ena parten läcker som ett såll, det fotograferas till och med när de är på väg till möte.
2021-10-09, 11:09
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Good point!
Den här historien är mycket illa skött av bägge parter från början.
Att den ska få ett snyggt slut för någon av dem, håller jag därför för osannolikt.
Det har båda visat att de inte är förmögna till.
Tror du de löper linan ut ändå? Höra mor Busch om dottern kan bli en medial höjdare!
2021-10-09, 11:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Good point!
Att den ska få ett snyggt slut för någon av dem, håller jag därför för osannolikt.
Javisst, Ebba skulle från första stund dragit sig ur och sluppit schavottera i media. Då hade ytterst få fått reda på att hon försökte sig på ett för henne lyckat kap i form av ett hus/tomt så passande nära sin närmaste släkt. En otrolig miss som jag är tämligen övertygad att hon idag djupt ångrar. Ja ångrar om hon ändå trots allt inte värderar detta huskap högre än hennes politiska karriär. Har alltmer börjat luta åt att hon i hemlighet har en plan B som innebär att det är från politiken hon ämnar backa och inte från "husaffären". Den berömda kakan talar!
2021-10-09, 11:14
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Funkar inte med hemlig förlikning när den ena parten läcker som ett såll, det fotograferas till och med när de är på väg till möte.
Låt den vara öppen då, bättre en fyra dagar i rätten med media som ältar i månader. Detta blir ointressant efter förlikning oavsett hur det slår.
Senast redigerad av Alwaysright 2021-10-09 kl. 11:16.
2021-10-09, 11:20
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Låt den vara öppen då, bättre en fyra dagar i rätten med media som ältar i månader. Detta blir ointressant efter förlikning oavsett hur det slår.

Skall pöbeln vara med och ha synpunkter på en förlikning?

Tror du att spektaklet skulle bli mindre av detta?
2021-10-09, 11:21
Medlem
Citat:
För helvete! Vilket djävla tjafs! Tråden blir ju helt värdelös!

Kan någon göra en lista på vilka som
- ältar in absurdum
- är inbitna ”ebbahatare”
- är notoriska ”ebbaförsvarare”

så det är lättare att veta vilka man skall bortse ifrån! Jag önskar en intressantare debatt!
Skärpning!!!

Jag håller med. Det går inte att diskutera detta fall objektivt utifrån vad som skett. Alla på Ebba Busch sida utgår ifrån att det gick "schysst och korrekt" till, när avtal skrevs och undertecknades.

En objektiv gärningsbeskrivning vore fint, där vi bortser från att hjältinnan i detta drama heter Ebba Busch och är partiledare för SD.

Om detta vore en en tentafråga, med samma modus operandi där storyn som ska benas ut handlar om ful-Stina, som ihop med sina polare planerar för att lösa sitt livspussel och för att genomföra ett fastighetsklipp som ser bra ut inom lagens ramar. Där det förutom fastighetsrätt och avtalsrätt, anges i tentafrågan att ful-Stina gjort sig skyldig till grovt förtal.
2021-10-09, 11:23
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Javisst, Ebba skulle från första stund dragit sig ur och sluppit schavottera i media. Då hade ytterst få fått reda på att hon försökte sig på ett för henne lyckat kap i form av ett hus/tomt så passande nära sin närmaste släkt. En otrolig miss som jag är tämligen övertygad att hon idag djupt ångrar. Ja ångrar om hon ändå trots allt inte värderar detta huskap högre än hennes politiska karriär. Har alltmer börjat luta åt att hon i hemlighet har en plan B som innebär att det är från politiken hon ämnar backa och inte från "husaffären". Den berömda kakan talar!

Ebba kommer inte sitta kvar länge som partiledare, hon byter till näringslivet, något större företag med Gud som en av styrelsemedlemmarna
Det är bara därför hon driver detta till sin spets, hon ska ha denna strandtomt i närhet till föräldrar m fl och det till vilket pris som helst.
När väl Ebba avgått kommer ingen att bry sej om denna affär, hon kan bygga om och göra den till sitt paradis och leva där resten av sitt liv.
En förlorare är det i hela denna soppa, Esbjörn är hans namn, men i.o.m. att Ebba saknar samvete så bryr hon sej noll, i hennes värld kommer ju även Esbjörn inom relativ kort tid att vara död.
2021-10-09, 11:24
Medlem
Om Ebba är smart - kör hon detta all in - o erbjuder sen Esbjörn att köpa tillbaka för 2 mkr upp
när hon hittat minst likvärdigt för 2 mkr uop - då har Esbjörn blödigt o kanske inte vill betala
något längre.

Om Esbjörn varit smart hade han letat upp ett bättre objekt till Ebba i närområde o tagit mellanskillnaden o då hade det blivit förlikning - men dumjäveln skall bara ha utan att ha
rätt till detta
2021-10-09, 11:33
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med. Det går inte att diskutera detta fall objektivt utifrån vad som skett. Alla på Ebba Busch sida utgår ifrån att det gick "schysst och korrekt" till, när avtal skrevs och undertecknades.

En objektiv gärningsbeskrivning vore fint, där vi bortser från att hjältinnan i detta drama heter Ebba Busch och är partiledare för SD.

Om detta vore en en tentafråga, med samma modus operandi där storyn som ska benas ut handlar om ful-Stina, som ihop med sina polare planerar för att lösa sitt livspussel och för att genomföra ett fastighetsklipp som ser bra ut inom lagens ramar. Där det förutom fastighetsrätt och avtalsrätt, anges i tentafrågan att ful-Stina gjort sig skyldig till grovt förtal.

Om tentan handlade om avtalsrätt och fastighetsrätt så hoppas jag att den påhittade professorn som skrev tentan får sparken från den juridiska fakulteten. Förtalet har i sig inte så mycket att göra med om husaffären gick rätt till eller inte nämligen. Processen kring förtalet avslutades ju i samband med strafföreläggandet.
2021-10-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Har JB förvaltat tiden som han köpte sig väl?
Förvaltat tiden?
2021-10-09, 12:02
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Förvaltat tiden?
Båda parter har låtit det gå 1,5 år av låsning. Det är klantigt av båda parter!
2021-10-09, 12:44
Medlem
Citat:
Good point!
Nej den är inte illa skött av båda parter. Endast Esbjörn har mer än misskött sin del, för ebbas del är den välskött. Förtalsmålet mot Ebba är helt separat och belastar inte denna tvist. Men jag förstår att du inte begriper det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in