2021-10-09, 10:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det media ägnar sig åt är körsbärsplockeri och vaccinpropaganda. Visst finns det enskilda fall med supertränade som råkat illa ut, men de allra flesta blir sjuka för att de helt enkelt inte är metabolt friska.
Utan att plocka några körsbär tror jag vi kan vara alldeles överens om att i stort sett varenda en som blir sjuka i COVID-19 blir det pga att de smittas av ett virus.
Citera
2021-10-09, 10:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Utan att plocka några körsbär tror jag vi kan vara alldeles överens om att i stort sett varenda en som blir sjuka i COVID-19 blir det pga att de smittas av ett virus.

Ja men i majoriteten av fallen hamnar de på sjukhus och dör för att de har bakomliggande sjukdomar.

Om detta behöver vi prata mer om för i de flesta fall går det att undvika om folk bara börjar lära sig mer om bra respektive dålig kost.
Citera
2021-10-09, 10:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Säkerligen, men så kan man resonera om precis allt och så står vi där hux flux med en helt privatiserad sjukvård och det är endast dom som har råd med försäkringspremie som har råd att få sjukvård. Lite som det är i USA faktiskt. Jag vet inte hur pass bra utveckling det är

Nej det kan vi man inte eftersom vi inte i andra fall har ett vaccin tillgängligt som gör svår sjukdom i princip obefintlig. Hade vi haft det för andra åkommor borde samma princip appliceras där
Citera
2021-10-09, 10:40
Medlem
Facebacks avatar
Folk som inte arbetar förtjänar ingen sjukvård eftersom dom betalar ingen skatt.
Citera
Medlem
BekraftadNegers avatar
Det är lätt att anta att MK tillhör falangen som menar att vaccinet är farligt eller till och med att Covid-19 inte ens finns. Blir detta en ögonöppnare för MK och hans anhängare i antivaxxkretsar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Kan man överhuvudtaget kalla MK för överviktig med västerländska mått mätt? Jag känner till flertalet betydligt fetare människor som gått igenom covid utan någon större dramatik. Övervikt är förstås en nackdel men det finns så mycket annat som spelar in: brist på D-vitamin, zink, genetiska faktorer, rökning, underliggande sjukdomar, slumpen, osv...

En person med bmi över 25 är överviktig oavsett hur vanligt det är. Precis som att en lunginflammation är en lunginflammation oavsett om 1% eller 50% av befolkningen har det.

Överviktiga är EXTREMT överrepresenterade på IVA och i princip samtliga utan andra underliggande sjukdomar undrr 70 som hamnar där är överviktiga
Citera
2021-10-09, 10:42
Avslutad
Citat:
Ja men i majoriteten av fallen hamnar de på sjukhus och dör för att de har bakomliggande sjukdomar.

Om detta behöver vi prata mer om för i de flesta fall går det att undvika om folk bara börjar lära sig mer om bra respektive dålig kost.

Största risken verkar vara att ens åka in till sjukhuset idag, där den "mänskliga faktorn" verkar kunna härja helt fritt.
Citera
2021-10-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ja fast folk nojar över covid? Varför ser de då inte till att ändra det felaktiga beteendet om de nu är så rädda för viruset?

De allra flesta går ju runt och är tjocka och blir sjuka helt i onödan för att de äter fel och onyttig mat för ofta, år ut och år in.

Kanske dags att vakna nu?

Det är inte läge att gå runt med hängmage när det råder pandemi.

Så är det tyvärr. Vi tröstäter varje dag. En del tröstmat är väldigt skadlig men det värsta är bristen på bra mat. Ingen gröt till frukost. Man kör på med kaffe hela dagen. Det finns också en stor missförståelse om kalorier. Många dränker sin mat i olja som ju är värre än raffinerat socker. Äter man raffinerad mat får man massa kalorier men ingen näring.
Citera
2021-10-09, 10:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Är man ovaccinerad och 44 år gammal idag, så har man tagit ställning mot vaccinet. Mina barn, båda i 20-årsåldern blev fullvaccinerade i augusti...

MK är dessutom gravt överviktig, pluffsig och flåsig. Precis den typ som drabbas hårt av covid-19. Tycker han borde betala sin sjukvårdsräkning själv, varför ska du och jag betala några kronor för denne oansvariga persons vård?

Och då borde i sådana fall även alla tjockisar, rökare alkoholister få betala för sin vård enligt samma logik.

Jag har exempelvis inget ansvar att betala för att tjockisar hällt i sig mängder med socker och blivit feta och sjuka. Eller?
Citera
2021-10-09, 10:48
Medlem
Ni som tycker att han får skylla sig själv och inte bör få någon vård är riktiga svin, oavsett vad ni röstar på. Vad hände med rätten att få bestämma över sin egen kropp? Ska alla tvingas ta ett vaccin de inte vill? Kolla på vad som hände med modernas vaccin, så kanske ni förstår varför vissa är skeptiska.

Att tycka att han kostar skattepengar och inte vill betala för hans vård bevisar att ni skiter i andra och endast tänker på er själva. Hycklare.

Ni som antar att jag är vaccinmotståndare för att jag har den åsikten bör fundera på vad fan ni håller på med. Ni har verkligen tappat det helt.
Citera
2021-10-09, 10:48
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...

Han har uttryck sig att Corona "inte är så farligt som en vanllg influensa" och kan väl sällas till gruppen "antivaxers". Vi lär få se fler som är ovaccinerade som hamnar på sjukhus för allvarliga Covid symptom.

Flera tjejer som min fru pratat med klagar på oregelbunden mens..(Så gott som samtliga av hennes arbetskamrater är kvinnor i fertil ålder) Med många menar hon 7-8 st av ett 30 tal. Så möjligen finns det ett samband mellan Vaccinerna och menstruationsrubbningar. Då frun är Sjuksköterska så var alla tvungna att vaccinera sig tidigt av vaccinerings kampanjen.

Så oavsett om man litar på vaccinerna eller vägrar dem så drabbas personer av olika "åkommor". Misstänker att det lär bli ordentligt mycket värre då vaccinerade trimmar upp farligheten på viruset via renodling i sina vaccinerade kroppar..
Citera
2021-10-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Kan man överhuvudtaget kalla MK för överviktig med västerländska mått mätt? Jag känner till flertalet betydligt fetare människor som gått igenom covid utan någon större dramatik. Övervikt är förstås en nackdel men det finns så mycket annat som spelar in: brist på D-vitamin, zink, genetiska faktorer, rökning, underliggande sjukdomar, slumpen, osv...
En tjockis som har hyfsad kondition och ett rörligt jobb, icke-rökare, lågtryckare från start, hyfsade kärl, är utomhus mycket och äter en varierad näringsriktig kost har förmodligen större chans att gå igenom sjukdomen smärtfritt jämfört med en rökande, stillasittande smalis med dålig kosthållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in