2021-10-09, 08:38
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Mattias Karlsson blev troligen smittad av sin pappa. Pappan blev allvarligt sjuk efter att ha vaccinerat sig.

Jag tror att människor som fört in viruset och smittan i kroppen genom vaccin smittar andra människor.

Jag blev smittad med svininfluensan av en person som vaccinerat sig. Hen fick feber och blev dålig. Fanns ingen annan som kunde ha smittat mig.

Jag tror många vaccinerade är riktiga smittohärdar.

Jag tror du borde sluta försöka tänka själv och lyssna på folk som vet, t.ex. läkare, vetenskapsmän, etc. Finns lättlästa texter på internet. Här tex:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/
Citera
2021-10-09, 08:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Jag håller med om att acceptansen för vad vi anser vara normalvikt har ökat, dvs den som inte anses fet idag ansågs vara fet tex 1970. Vad jag menade var att jag inte uppfattat Karsson som speciellt ohälsosam eller superfet, men jag kanske har missat en del om honom i media? Å andra sidan tjatas det ju emellanåt att minsann även vältränade och normalviktiga unga blir så sjuka i corona.

Det media ägnar sig åt är körsbärsplockeri och vaccinpropaganda. Visst finns det enskilda fall med supertränade som råkat illa ut, men de allra flesta blir sjuka för att de helt enkelt inte är metabolt friska.
Citera
2021-10-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Förmodligen en foliehatt. Men han slipper i alla fall att ha ett tentakelmonster i sig.

Det är synd att man inte kan gilla kommenterar på FB, men ♥️🤣
Citera
2021-10-09, 08:40
Medlem
Undrar hur många av läkarna och sjuksköterskorna som räddade kräkets liv som var invandrare... dom borde bara låta avskummet dö... då hade dom gjort hela landet en tjänst.... äckliga jävla ammöba
Citera
2021-10-09, 08:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
https://www.instagram.com/p/CQ8_ZyltXOk/?hl=sv

Jag tycker han ser ut att vara tung och gymtränad, men odeffad som så många andra småbarnsfarsor. Oavsett vilket så är hans "fetma" inte en riskfaktor, det är så jävla fucking uppenbart. Herregud han är inte Edward Blom lixom.

Han ligger där han ligger för att han dumt nog inte vaccinerade sig. Bra, då kanske det får någon foliehatt att vaccinera sig.

Det räcker med en BMI över 30 för att det ska bli farligt. Varför normaliserar du detta? Man måste inte alls vara ”småplufsig”.

https://www.vardfokus.se/nyheter/man-med-bukfetma-typisk-patient-pa-covid-iva/
Citera
2021-10-09, 08:44
Medlem
Han är väl öl och muffinsfet kan man säga..115 pannor.
Citera
2021-10-09, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Ser du inte vad fan som är bekymret människa? Är du Svensk? Har du möjligen missat vad som har hänt med Sverige sedan cirka 1970? Ser Sverige svenskt ut längre? Har elen blivit billigare? Hur ser det ut med dieseln du tankar? Hur var det nu med svininfluensavaccinet var det nyttigt månntro? Och har vi långtidsdata på mRna vaccinen?

Jag förstår att du har svårt att se vart allt detta leder men svaret är dig själv. Du är lat , du är oinspirerande, du tänker inte gärna själv utan klankar helst ned på andra som tänker.

Varför är du ens på flashback - för att tala om att alla andra är - "antivaxxers" , "foliehattar" , "rasister" , "nazister" , "svagbegåvade" utan aldrig någonsin ha bidragit med något eget tänkande.

Är det en meningsfull tillvaro för dig så tycker jag synd om dig.

Jag föredrar en värld där folk får tänka utan mediadrev och utan att några få familjer på världstoppen styr diskussionen kring vad som får sägas och inte till skillnad från dig.

För att jag tänker själv så blir jag kallad av dig en obildad drönare något otrevligt epitet. Nej du hade jag fått tag på en sådan som dig så hade jag för mina barns skull gjort tillvaron riktigt jvla otrevlig för dig. För det är sådana som du som gör att Svenska folket går åt helvette.

All heder åt Mattias Karlsson för att han valt att tänka själv!
… [ Visa mer ]

Problemet är ju att du och Mattias inte tänker själva. Hade ni gjort det hade ni ju kommit fram till det att det är bäst att gå och vaccinera er.

Åhh så gulligt ännu ett litet får som kallar sig själv för SVT1970 nämen vilken spännande bakgrund du måste ha.

Massinvandringen är bra. Elpriset är högt för att vi ska rädda planeten. Svininfluensavaccinet är nyttigt och det finns inga tvivel på att mRna vaccinen är den ultimata vitamininjektionen.

All denna text och det enda argumentet är mitt användarnamn? Bra jobbat. Återkom gärna i ämnet.
Citera
2021-10-09, 08:48
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det räcker med en BMI över 30 för att det ska bli farligt. Varför normaliserar du detta? Man måste inte alls vara ”småplufsig”.

På tal om "körsbärsplockeri", ej sett något svar på min "gåta".
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Bara för att övervikt har normaliserats är man likväl överviktig. Bara att titta på en bild från en badstrand på 70-talet. Mattias Karlsson skulle betraktas som en riktig tjockis, idag är han tyvärr en i mängden.

De "feta" ungarna för 40 år sedan hade ingen sett som feta idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Nej bmi är inte ett relevant mått på en gymkille. Karlsson är dock ingen gymkille utan fet. Då är ha riskgrupp. Otroligt oansvarigt att inte ha vaccinerat sig. Oförlåtligt för en riksdagsledamot

Varför skulle det vara oförlåtligt för?
Vaccinet är farligt och förkylningen harmlös. Det är bara dom veka som går under, naturen har sin gång. Inget konstigt med det.

Det konstiga är hela detta jippo runt denna förkylning. Det är som om man har bestämt sig för att testa världen hur väl den står sig i en pandemi och så beslutar man att göra en pandemiövning.
Det är inga fler som dör än vanligt, viruset finns där ute sedan tidigare så det är en förkylning, man har bara hoppat på ett varv av rundgången på förkylningar som återkommer varje år och har gjort så sedan urminnes tider.

Man har på kuppen lyckats ändra lite lagar och infört förbjudande av information. Så kallad "falsk information" och självklart är detta kopplat till förkylningen som redan fanns där och som har funnits där sedan urminnes tider.
Och för varje självtänkande individ så fattar man att detta handlar inte om en förkylning och hur "farlig" den är, trots att man använt sig av en vokabulär som "brinnande pandemi" och "livsfarlig" "riskgrupper" med mera.

Att påstå att det är oförlåtligt att en människa inte har vaccinerat sig på grund av x faktor, i detta fall att vara politiker, det är lite hål i huvudet på det.

Men å andra sidan, dom använder sig av skrämselpropaganda för att få sin vilja igenom (dom som utför denna pandemicirkus) och då är det klart att folk blir rädda. När folk är rädda så agerar dom istället för att tänka efter. Så det är klart att du agerar utifrån emotion när du uttrycker dig med ord som oförlåtligt om dom som inte vaccinerat sig.

Vi är ju flockdjur så även här är det inte konstigt att folk ställer sig till den största grupperingen för att känna tillhörighet (ack så rolig idé att slå sönder nationalstaten och folks nationalkänsla) och därefter så skapar folk sina egna argument utifrån det dom tror kommer gynna dom själva i deras grupptillhörighet för att passa in lite mer.
Ungefär som att hjärnan fyller i det blanka luckorna i en berättelse. Just därför är minnen efter tid mer och mer opålitliga.

Det där vaccinet är något som kommer påverka folk permanent medans en förkylning är något du kan hålla dig ifrån genom ett sunt leverne.
Ät rätt, sov rätt, stressa inte, motionera.

Valet här är väl ganska enkelt? Om du inte är fet och lat och vägrar ändra dina vanor för någonting som du själv anser vara förenligt med livsfara och döden. Feta och lata människor hoppas på en quickfix. Ett piller som löser allt, eller som i det här fallet en spruta.

Är det något som är oförlåtligt så är det gemene mans oförmåga och ovilja att tänka själva utan man istället desperat ställer sig till den gruppering som är störst och med mest pull faktor.
Precis som när man lyckades få ett helt land att bli nazister och stå och heila synkroniserat i grupp.
Same shit, different name.
Citera
2021-10-09, 08:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
https://www.instagram.com/p/CQ8_ZyltXOk/?hl=sv

Jag tycker han ser ut att vara tung och gymtränad, men odeffad som så många andra småbarnsfarsor. Oavsett vilket så är hans "fetma" inte en riskfaktor, det är så jävla fucking uppenbart. Herregud han är inte Edward Blom lixom.

Han ligger där han ligger för att han dumt nog inte vaccinerade sig. Bra, då kanske det får någon foliehatt att vaccinera sig.

Är du blind eller? Han är solklart överviktig och det räcker med att vara lite småplufsig för att råka illa ut. Ja är man överviktig och tänker fortsätta vara det är det förstås ren idioti att inte vaccinera sig.

De flesta på iva verkar ligga runt 31 i BMI. Skulle inte förvåna mig om Mattias ligger över 30.

Citera
2021-10-09, 08:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Bara för att övervikt har normaliserats är man likväl överviktig. Bara att titta på en bild från en badstrand på 70-talet. Mattias Karlsson skulle betraktas som en riktig tjockis, idag är han tyvärr en i mängden.

De "feta" ungarna för 40 år sedan hade ingen sett som feta idag.

Inte så konstigt att vi har en pandemi främst i västvärlden. Ändå pratas det inte särskilt mycket om denna ”lilla” detalj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in