2021-10-09, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Inte så konstigt att vi har en pandemi främst i västvärlden. Ändå pratas det inte särskilt mycket om denna ”lilla” detalj.

Fetma med diabetes och rörelsesvårigheter, skräpmat och en swipande tumme som mesta motionen lär ta fler liv än Covid med en xx-faktor.

Ser även att i media som SVT och TV4 så närmast normaliseras skadligt överviktiga genom att de får roller i olika program. En "man" som tex Linus Fremin borde aldrig ges så mkt mediatid som "han" ges i SVT. Och hon som tidigare ledde "Fråga doktorn". Exemplen är många.

Fö vet vi inte ens om det handlar om Covid här... All "information" som blåses upp orkestrerat i massmedia ska ses som potentiell fejknews.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-10-09 kl. 09:53.
Citera
2021-10-09, 09:48
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Jag säger att Mattias verkar klok och ser saker för vad dom är både vad gäller massinvandringen samt scam-demin.

Att vara ovaccinerad och ligga på IVA pga C-19 har inget med klokskap att göra. Det är bara korkat.
Citera
2021-10-09, 09:50
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Du har rätt, jag har inte bjudit till riktigt :
Vad har SD-väljare, antivaxxers och A-traktorförare gemensamt?

Utbildningsnivån

En studie av fem miljoner personer, utförd av forskare vid Carnegie Mellon University och University of Pittsburgh, visar att utbildningsmässigt är de mest tveksamma till mRna-vacciner de med en PhD (doktorerat):

The most vaccine-hesitant group of all? PhDs
https://unherd.com/thepost/the-most-vaccine-hesitant-education-group-of-all-phds/

Men å andra sidan finns säkert många PhD som i Sverige röstar på SD. Och en del körde kanske A-traktor i unga år.
Citera
2021-10-09, 09:50
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Smittan är därtill högre en för 12 månader sedan.

Nej, det är den inte. Sluta ljug!
Citera
2021-10-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Problemet är att folk inte fattar att det är skadligt för hälsan innan det är försent.

Men nu borde vi ju rimligtvis veta bättre?

Kanske dags att införa skräpmatsrestriktioner och BMI-pass?
Nejnej, det går inte för sig, du vet väl att alla duger som de är?
Citera
2021-10-09, 10:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Fetma med diabetes och rörelsesvårigheter, skräpmat och en swipande tumme som mesta motionen lär ta fler liv än Covid med en xx-faktor.

Ser även att i media som SVT och TV4 så närmast normaliseras skadligt överviktiga genom att de får roller i olika program. En "man" som tex Linus Fremin borde aldrig ges så mkt mediatid som "han" ges i SVT. Och hon som tidigare ledde "Fråga doktorn". Exemplen är många.

Fö vet vi inte ens om det handlar om Covid här... All "information" som blåses upp orkestrerat i massmedia ska ses som potentiell fejknews.

Ja fast folk nojar över covid? Varför ser de då inte till att ändra det felaktiga beteendet om de nu är så rädda för viruset?

De allra flesta går ju runt och är tjocka och blir sjuka helt i onödan för att de äter fel och onyttig mat för ofta, år ut och år in.

Kanske dags att vakna nu?

Det är inte läge att gå runt med hängmage när det råder pandemi.
Citera
2021-10-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ser du inte vad fan som är bekymret människa? Är du Svensk? Har du möjligen missat vad som har hänt med Sverige sedan cirka 1970? Ser Sverige svenskt ut längre? Har elen blivit billigare? Hur ser det ut med dieseln du tankar? Hur var det nu med svininfluensavaccinet var det nyttigt månntro? Och har vi långtidsdata på mRna vaccinen?

Jag förstår att du har svårt att se vart allt detta leder men svaret är dig själv. Du är lat , du är oinspirerande, du tänker inte gärna själv utan klankar helst ned på andra som tänker.

Varför är du ens på flashback - för att tala om att alla andra är - "antivaxxers" , "foliehattar" , "rasister" , "nazister" , "svagbegåvade" utan aldrig någonsin ha bidragit med något eget tänkande.

Är det en meningsfull tillvaro för dig så tycker jag synd om dig.

Jag föredrar en värld där folk får tänka utan mediadrev och utan att några få familjer på världstoppen styr diskussionen kring vad som får sägas och inte till skillnad från dig.

För att jag tänker själv så blir jag kallad av dig, en obildad drönare, något otrevligt epitet. Nej du hade jag fått tag på en sådan som dig så hade jag för mina barns skull gjort tillvaron riktigt jvla otrevlig för dig. För det är sådana som du som gör att Svenska folket går åt helvette.

All heder åt Mattias Karlsson för att han valt att tänka själv!
Vad har detta med att göra om jag är svensk eller inte??
Corona skonar ingen... Och om Karlsson är beredd att dö för att skita i vaccinerar sig så skulle han skrivit på en lapp att " jag vägrar vaccination mot Corona och jag behöver ingen vård heller"
Slut på meddelandet
Citera
2021-10-09, 10:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Nejnej, det går inte för sig, du vet väl att alla duger som de är?

Jo det går väl nån trend i det där med kroppsaktivism. Helt bedrövligt att det kan uppmärksammas som något positivt. Dessa tjockisar till influensers borde snarare användas som varnande exempel.
Citera
2021-10-09, 10:15
Medlem
Sanctuss avatar
Kan man överhuvudtaget kalla MK för överviktig med västerländska mått mätt? Jag känner till flertalet betydligt fetare människor som gått igenom covid utan någon större dramatik. Övervikt är förstås en nackdel men det finns så mycket annat som spelar in: brist på D-vitamin, zink, genetiska faktorer, rökning, underliggande sjukdomar, slumpen, osv...
Citera
2021-10-09, 10:30
Medlem
Citat:
Ja detta är egentligen essensen i det hela.

Mata västvärlden skräpmat i årtionden med olika skumma cancerframkallande tillsatser. Se till så att monsantofamiljen får monopol på all gröda som västvärlden konsumerar och manipulera den så att den blir extremt giftig.

Se till så att västvärlden är riktigt jvla försvagade och skicka sedan ut ett genmanipulerat virus som träffar alla som ätit skräpmaten som dom promotat helt ohämmat.

Sedan kan du få västvärlden att prenumerera på ett mRna-vaccin som är printat från gensekvens på ett virus som inte går att isolera i ett vanligt labb. Hence kunde skaparna av Bill Gates "Mod-Rna" skrattandes skapa "vaccinet" på en halvtimma.

Ingen törs ifrågasätta ett dödsvirus.

Allt detta sker genom en mekanism som Rockefellers beskrivit som "lockstep". Dvs. det går att få hela världen att dra i en riktning genom skrämselmekanismer.

Genom mediapropaganda vänds hela västvärlden mot varandra - de som kan tänka isoleras genom att kalla dom olika epitet som antivaxxers , foliehattar osv.

Lockstep. Ingen vågar säga något ingen vågar tänka - det är ju trots allt ett dödsvirus så vore det inte extremt oansvarigt att ifrågasätta myndigheterna.

Media älskar nu detta att Mattias Karlsson varit "oansvarig" och se så perfekt exempel för media att använda för att tysta oppositionen. Ni ser att ingen , inte en enda i media ifrågasätter vaccinet.

Ska inte media representera folket. Lol.

All heder åt dig som orkar väcka folk. Man ser ju hur tydligt som helst hur media blåser upp narrativet kring vaccinet med en politiker (vilken tillfällighet att han var ovaccinerad) för att få medvind i processen att få så många som möjligt att vaccinera sig.

Till och med mina två barn kan se igenom detta nu.

Detta kom alltså efter bakslaget med att man stoppade moderna.

Till er som fortfarande bräker som små lydiga får : hoppas ni tar den tredje sprutan
Citera
2021-10-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Om du är fet och röker och vägrar vaccinet så bör du prioriteras ned på IVA, alternativt faktureras för behandlingen. Om Karlsson vill agera som han gör och acceptera detta är det fine för mig. Nu tar han overderliga resurser i sjukvården från andra som kanske dör pga hans agerande.

Säkerligen, men så kan man resonera om precis allt och så står vi där hux flux med en helt privatiserad sjukvård och det är endast dom som har råd med försäkringspremie som har råd att få sjukvård. Lite som det är i USA faktiskt. Jag vet inte hur pass bra utveckling det är
Citera
2021-10-09, 10:32
Medlem
dannbaggens avatar
Är man ovaccinerad och 44 år gammal idag, så har man tagit ställning mot vaccinet. Mina barn, båda i 20-årsåldern blev fullvaccinerade i augusti...

MK är dessutom gravt överviktig, pluffsig och flåsig. Precis den typ som drabbas hårt av covid-19. Tycker han borde betala sin sjukvårdsräkning själv, varför ska du och jag betala några kronor för denne oansvariga persons vård?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in