2021-10-08, 22:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jag noterade ett tillfälle då Esbjörns så kallade ombud skulle publicera något på facebook, som inte skedde som förutspått, det bortförklarades också sedan, liksom allt annat. Möjligen har det skett något liknande igen, men som redan påtalats, det är inget fullgott bevis, det kan ha gått till på många olika sätt. Eller så anpassades saker och ting i efterhand.

Återigen ser vi idel bortförklaringar. "Det har sagts mig så, så det var ingen lögn". Men visst är det en lögn. Sprider man vidare en lögn, så sprider man vidare en lögn. En spade är en spade. En barnvåldtäktsman är en barnvåldtäktsman. En lögn är en lögn, och sådana dräller det av när kubun är i farten. Det har visat sig många många gånger.

Men det var inte korrekt. Det var en lögn. När lögnen inte längre kunde upprätthållas, så bortförklarades den. Historien upprepar sig. Kubun återgav inte korrekt.

Man bör tänka sig för både en och två gånger innan man tar det en dömd barnvåldtäktsman, kvinnomisshandlare, skadegörare, bedragare och charlatan säger, för sanning, helt utan några som helst belägg och ofta i direkt strid med sunt förnuft eller bättre vetande. Bara den som är en rejält naiv idiot tar vad en känd charlatan säger för sanning helt utan att kolla upp saker och ting.
Mitt fetade i ditt inlägg, får jag förmoda så välvilligt som du bara kunde och förmådde

Sann plattityd, men att jag för den skull ljuger är icke sant. Vidare har jag heller icke ljugit och ingen annan heller för den skull om jag misstar mig om något och därav förtäljer något som inte stämmer.

För att det ska bli till en lögn då krävs det att man säger något falsk fast man vet om att det inte stämmer med det faktiska förhållandet. Alltså att man för någon avsiktligt bakom ljuset (manipulerar) i syfte att få den personen att tro på ett förhållande som inte är verkligt. Börjar fanimej likna det du håller på med och du > ALLA ser detta.
2021-10-08, 23:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Låt mig då bara säga att du ställer en synnerligen oklar fråga, med avsevärda tolkningsproblem. Att du då får en motfråga om vad du verkligen menar får du tåla.

Men mer allmänt: Det är statusen vid avtalets tecknande som avgör bedömningen avseende säljarens rättskapacitet.
Okey, men om det skulle visa sig att han nu är i så dåligt skick å huvudets vägnar så en rättegång inte kan komma på fråga. Hur går man då vidare? Om Ebba då tilldelas huset ja då kan man verkligen fråga sig varför hon stämde honom? Var det inte för å få lagfart just för att Esbjörn inte undertecknat köpebrevet? Ja och då om han nu är så dålig för o deltaga i rättegången ja då är han väl i konsekvensens namn även det för att underteckna köpebrevet?
2021-10-08, 23:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Även om det var mulet ute så var det när solen låg högt på himlen, att det inte varit månsken är nog vi alla överens om.
Att han skulle vara en lögnare av naturen är att göra en spekulation och en bedömning av hans karaktär som är rätt långtgående. Dessutom har ju inte Ebba Busch funnit något sådant som hon använt mot honom i sina gräv kring Esbjörn och hans anhang, hade hon hittat det så hade hon lastat kärran fullt med det för att använda vid en väl vald attack! Men helt klart skulle Esbjörn kunna ljuga.
Nu tror jag inte så är fallet utifrån vad jag sett i de olika intervjuerna men jag skulle kunna ha fel. Antagligen så är det hans kognitiva nedsättning eller så är han lögnare, för Esbjörn är inte konsekvent.

Enligt Esbjörn var det första och enda gången han såg avtalet precis i samma stund som dom skrev på. Hur det gick till och vad som skedde där och då kan vi bara spekulera vid.
Du behöver inte kunna läsa artikeln, upplägget är samma, anfall en inte ont anande äldre, kom med argument, agera snabbt i tal och tanke och överrumpla, få dom att attestera och vipps så är du i mål. En del tycker att dom är entreprenörer andra tycker dom är banditer. Du gör det för lätt för dig när du säger att Esbjörn fick tid, fick allt, alltså han var inte ens en deltagare i sin egen husaffär, hade han varit intresserad så hade han engagerat sig på ett helt annat sätt. Ebba Busch har gjort precis allt, det ser inte bra ut alls.

Du blandar fakta som vi vet med spekulationer som du bryggar med fakta för att fylla hålen, dock är alla spekulationer vinklade ur ett perspektiv där Ebba Busch har gjort allt rätt. Om du istället spekulerar i att hon inte gjort allt 100%. Allt Ebba Busch har gjort som är fakta är dessutom sådant som hon har beslutat ur sitt egenintresse att göra, det finns precis inga belägg för att det är Esbjörn som ställt krav eller ultimatum på något av det där. Nej återigen, det ser inte bra ut alls.

Jag anser att affären borde utredas ur ett brottsligt perspektiv. Esbjörn kan ju mycket riktigt inte ångra en fair affär, men jag är mer osäker på om affären och dess upplägg varit fair. Alltså hur den kom till och drevs igenom. Ångrar man däremot en affär så får man betala det fläsk som köparen vill ha, om det går. Alltså skulle det visa sig att Esbjörn är kognitivt nedsatt eller att Ebba Busch har fört han bakom ljuset, då är det inte ett tvistemål längre, då är det ett brottsmål. Jag blir inte riktigt klok på Esbjörns jurister och ombudet om han är med eller inte nu håller jag med om bara är totalt märklig, vad gör han där liksom!

Det lite underhållande är att det som skett är att vänstern har adopterat högerns retorik och då blir hela blåbruna högen kränkta och offerkoftan kommer på direkt. Jag vet inte hur många SD-are som jag sett uppvisa mer kränkthet än en prideälskande vänsterperson senaste åren. Det är otroligt underhållande när man är en person som inte känner sig hemma i något politiskt parti idag. Men Ebba Busch överlever nog så länge hon vill och opinionen/valresultatet är okejish. Svensk politik idag är död, det är en personkult eftersom att svensken i allmänhet är sinnessvag.

Ja, det var nog första gången Esbjörn såg avtalet. Men blev han överrumplad av det och i så fall varför? Stämde inte innehållet i kontraktet? Hade han inte fattat under de två månaderna att han var på väg att sälja sin fastighet? Var det inte avtalat att de skulle skriva kontrakt där och då.
2021-10-08, 23:59
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Okey, men om det skulle visa sig att han nu är i så dåligt skick å huvudets vägnar så en rättegång inte kan komma på fråga. Hur går man då vidare? Om Ebba då tilldelas huset ja då kan man verkligen fråga sig varför hon stämde honom? Var det inte för å få lagfart just för att Esbjörn inte undertecknat köpebrevet? Ja och då om han nu är så dålig för o deltaga i rättegången ja då är han väl i konsekvensens namn även det för att underteckna köpebrevet?

Om vi säger om Esbjörn vid rättegången visar sig vara så försämrad (sedan han med full rättshandlingsförmåga sålde fastigheten) att han inte längre är rättsförmögen, kommer tingsrätten att skjuta upp förhandlingarna.
Tills dess att ett interimistiskt tingsrätts beslut om förvaltare tagits och alla Esbjörn tillgångar genast spärrats nationellt för otillbörligt nyttjande, endast överförmyndaren har tillgång.
Då överförmyndarnämnden så utsett en opartisk förvaltare åt Esbjörn, kommer denne då att i Esbjörns ställe förlikas med köparen utan rättegång eller mindre troligt driva processen vidare.
Det ligger helt i förvaltarens händer att besluta om Esbjörn och hans tillgångar, alla fullmakter är ogiltiga.
2021-10-09, 00:04
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
När man helt okritiskt sprider vidare den ena lögnen efter den andra, och fortsätter att göra så även efter att man gång på gång avslöjats sprida lögner, då är man inget annat än en lögnare.
Det kan inga fega billiga undanflykter ändra på.

Kubun sprider en massa falsk information som hen påstår sig få från Esbjörns så kallade ombud, men trots att det är enkelt att kolla upp och trots att kubun blivit ombedd att presentera denna enkla information otaliga gånger, så vägrar hen att göra det. Istället fortsätter hen att sprida dessa lögner, helt okritiskt, och varje gång utan att ens kolla upp de enklaste fakta.

Så gör bara en lögnare.
Du det blir inte å se bättre ut än hur mycket du upprepar dig gång på gång på.....

Definitionen för vansinne enligt Einstein (var det väl?) Att upprepa samma misstag och förvänta sig ett annat resultat!

Har du kanske sett mig upprepa samma misstag efter att jag blivit korrigerad? ALLA ser som sagt dina helt befängda upprepningar så tag nu mitt råd å lägg ner det, eller så fortsätter du. Detta var det sista om detta från mig - ditt val - antingen eller....mig är det från nu egalt
2021-10-09, 00:12
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Om vi säger om Esbjörn vid rättegången visar sig vara så försämrad (sedan han med full rättshandlingsförmåga sålde fastigheten) att han inte längre är rättsförmögen, kommer tingsrätten att skjuta upp förhandlingarna.
Tills dess att ett interimistiskt tingsrätts beslut om förvaltare tagits och alla Esbjörn tillgångar genast spärrats nationellt för otillbörligt nyttjande, endast överförmyndaren har tillgång.
Då överförmyndarnämnden så utsett en opartisk förvaltare åt Esbjörn, kommer denne då att i Esbjörns ställe förlikas med köparen utan rättegång eller mindre troligt driva processen vidare.
Det ligger helt i förvaltarens händer att besluta om Esbjörn och hans tillgångar, alla fullmakter är ogiltiga.

Gäller för Majkgård att sköta om sin guldgosse fram till rättegången.
2021-10-09, 00:26
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ja, det var nog första gången Esbjörn såg avtalet. Men blev han överrumplad av det och i så fall varför? Stämde inte innehållet i kontraktet? Hade han inte fattat under de två månaderna att han var på väg att sälja sin fastighet? Var det inte avtalat att de skulle skriva kontrakt där och då.

Han hade dessutom haft telefonkontakter om försäljningen med den mäklare som hade skrivuppdraget och dessutom själv lämnat sina uppgifter för att det skulle vara korrekta i köpeavtalet bankkonto mm.
Man blir inte överrumplad av vad man själv redan gjort upp om ska stå i ett köpeavtal.
Han visste mycket väl att det var en försäljning, vad han undertecknade och dessutom signerade han varje sida vid den avtalade kontraktsskrivningen.
Mitt på ljusan dan med strålande solsken sittandes invid ett stort fönster.
Tända kandelabrar, månsken och bordet (flyttat till) inne i det mörka rummet så Esbjörn inte kunde läsa det manus han fått till intervjun var i oktober, då Esbjörn i sällskap med Expressens skjutjärnsjournalist Brännström begick olaga intrång sent en kväll för att få bilder inne i huset.
Ingen som undrar varför Esbjörn inte höll sig till storyn om att han inte mindes underskriften eller var han var, utan beredvilligt berättade var han satt, var Ebba satt och var flickan som var med satt?
Jo i oktober var det kandelabrar månsken och mörkt där dom då satt, Esbjörn kunde då knappt läsa sitt manus han fått av Binninge? Majkgård? MPL? så han råkade försäga sig, annars hade ingen vetat om ”flickan” och att Esbjörn mindes varje detalj fast han inte kom ihåg något…..
2021-10-09, 00:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Om det nu visar sig att Esbjörn verkligen skevat iväg så det knollrat sig rejält för honom - kan det då inte också komma att ställas nya frågor om huruvida väl genomförd den senaste undersökningen om hans hälsa var? Dessa undersökningar har enligt vad jag tycker mig ha sett redan varit nog så ifrågasatta och det från båda håll. Kan ju vara så att JB då får ett betydligt större gehör för sin linje om att Esbjörn inte förstod fullt ut vad Ebba tog sig för med honom och att han helt enkelt blev bortkollrad eller gud förbjude t.o.m. lät sig kollras bort.
2021-10-09, 00:46
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Du det blir inte å se bättre ut än hur mycket du upprepar dig gång på gång på.....

Definitionen för vansinne enligt Einstein (var det väl?) Att upprepa samma misstag och förvänta sig ett annat resultat!

Har du kanske sett mig upprepa samma misstag efter att jag blivit korrigerad? ALLA ser som sagt dina helt befängda upprepningar så tag nu mitt råd å lägg ner det, eller så fortsätter du. Detta var det sista om detta från mig - ditt val - antingen eller....mig är det från nu egalt

Nja Albert Einsteins definition var faktiskt om dumhet:
”Dumhet är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat.”
”Varför gör människor ändå om samma sak hela tiden, i tanken, i känslan och i beteende.”

Ja det passar ganska bra till flertalet skribenter även dig själv käre kubiken.
Men det kan även tillämpas på de skribenter som utan resultat redovisar fakta efter fakta om och om igen, utan resultatet att medskribenterna inser fakta utan är fortsatt faktaresistenta.
Men är det då dumhet, att fortsätta kampen för att sanningen skola sätta eder fria?
Nej kampen för sanningen är inte dumhet, den föres för eran skull så ni ej skola förbli förtappade.
Kunde skrivit amen men det är överkurs
2021-10-09, 01:05
Medlem
Ja, man kan undra varför kubun gör om samma misstag om och om igen, och varje gång tycks hen vänta sig ett annat resultat. Lögn efter lögn efter lögn sprider hen vidare, och varje gång ger det samma resultat, lögnen avslöjas. Einstein hade rätt, kan vi konstatera.

Sanningen står att finna huvudsakligen i de inlagor och faktiska bevis som lämnats in till domstolen, men självklart får man läsa visa partsinlagor med stor skepsis. Lika stor skepsis som man får ta de lögner som sprids här i tråden av en parts nyttiga idiot.

För min del kommer jag självklart att fortsätta avslöja lögnerna.
Det är bara kubun med gelikar som ogillar att lögnerna avslöjas och sanningen kommer fram.

Men nu är det inte långt kvar om ett par veckor drar huvudförhandlingen igång, och någon förlikning lär vi sannolikt inte få se innan dess. Det har Esbjörns så kallade ombud sett till att undanröja alla möjligheter för. Fulltständig och total inkompetens där.
2021-10-09, 01:07
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Om det nu visar sig att Esbjörn verkligen skevat iväg så det knollrat sig rejält för honom - kan det då inte också komma att ställas nya frågor om huruvida väl genomförd den senaste undersökningen om hans hälsa var? Dessa undersökningar har enligt vad jag tycker mig ha sett redan varit nog så ifrågasatta och det från båda håll. Kan ju vara så att JB då får ett betydligt större gehör för sin linje om att Esbjörn inte förstod fullt ut vad Ebba tog sig för med honom och att han helt enkelt blev bortkollrad eller gud förbjude t.o.m. lät sig kollras bort.

Det som är avgörande är om parterna var rättsförmögna det datum som de undertecknade avtalet samt om någon av parterna inte var det, visste den andra parten om det.

Om någon förlorar sin rättshandlingsförmåga mer än ett år efter avtalet är underskrivet påverkar inte avtalets giltighet.

Du har ett mycket svårt bevisläge då den ena parten har genomgått både läkarundersökningar och tester hos en psykolog som inte har visat på några allvarliga skador som påverkar rättshandlingsförmågan. Nästa problem är vem som skall driva processen, överförmyndaren lär inte var intresserad av att det spenderas en massa pengar på en fastighet som Esbjörn inte kan bo i eller ta hand om.
2021-10-09, 01:12
Medlem
Citat:
Förresten - nu när jag ser detta så slog det mig varför ingen annan än jag har ringt å snackat med JB och frågat allt det ni vill jag ska fråga honom om? Hans telefonnummer är ju offentligt! Ja, där har vi det och jag kan avveckla agera som nån slags budbärare och slippa bli skjuten som en sådan

Javisst, det får från nu bli mitt svar på alla era frågor om JB och nu i och med detta har jag höjt mig från att ha varit sk nyttig idiot till att bara vara idiot Så för vissa, och för andra har jag avancerat från nyttig idiot till att bli enbart nyttig. Är ett tredje alternativ möjligt tro.....idiotnyttig måhända

hur som - tack för mig i det här då i alla fall

Så länge du sprider stjärtgossens lögner är och förblir du en nyttig idiot. Att du återigen bara kommer med bortförklaringar för att slippa bevisa dina påståenden, eller snarare, ta bort dina skygglappar och inse att allt du sprider är lögner, visar bara ännu en gång att det inte är något annat än lögner och att du är väl medveten om det.

Men som sagt, jag, till skillnad från dig, har redan kontrollerat saken, så jag vet att du ljuger. Och det vet du också. Du är bara för feg för att erkänna det.

Att Esbjörn är rättsförmögen och förstår vad saker gäller är redan visat och fastställt av Överförmyndarnämnden. Det är återigen bara ett gäng troll som försöker göra motsatsen gällande. Ännu fler lögner och påhitt. Om Esbjörn skulle trilla av pinn nu så påverkar det inte på något vis avtalets giltighet.
Senast redigerad av Veridictores 2021-10-09 kl. 01:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in