Citat:
Mitt fetade i ditt inlägg, får jag förmoda så välvilligt som du bara kunde och förmådde Jag noterade ett tillfälle då Esbjörns så kallade ombud skulle publicera något på facebook, som inte skedde som förutspått, det bortförklarades också sedan, liksom allt annat. Möjligen har det skett något liknande igen, men som redan påtalats, det är inget fullgott bevis, det kan ha gått till på många olika sätt. Eller så anpassades saker och ting i efterhand.
Återigen ser vi idel bortförklaringar. "Det har sagts mig så, så det var ingen lögn". Men visst är det en lögn. Sprider man vidare en lögn, så sprider man vidare en lögn. En spade är en spade. En barnvåldtäktsman är en barnvåldtäktsman. En lögn är en lögn, och sådana dräller det av när kubun är i farten. Det har visat sig många många gånger.
Men det var inte korrekt. Det var en lögn. När lögnen inte längre kunde upprätthållas, så bortförklarades den. Historien upprepar sig. Kubun återgav inte korrekt.
Man bör tänka sig för både en och två gånger innan man tar det en dömd barnvåldtäktsman, kvinnomisshandlare, skadegörare, bedragare och charlatan säger, för sanning, helt utan några som helst belägg och ofta i direkt strid med sunt förnuft eller bättre vetande. Bara den som är en rejält naiv idiot tar vad en känd charlatan säger för sanning helt utan att kolla upp saker och ting.
Återigen ser vi idel bortförklaringar. "Det har sagts mig så, så det var ingen lögn". Men visst är det en lögn. Sprider man vidare en lögn, så sprider man vidare en lögn. En spade är en spade. En barnvåldtäktsman är en barnvåldtäktsman. En lögn är en lögn, och sådana dräller det av när kubun är i farten. Det har visat sig många många gånger.
Men det var inte korrekt. Det var en lögn. När lögnen inte längre kunde upprätthållas, så bortförklarades den. Historien upprepar sig. Kubun återgav inte korrekt.
Man bör tänka sig för både en och två gånger innan man tar det en dömd barnvåldtäktsman, kvinnomisshandlare, skadegörare, bedragare och charlatan säger, för sanning, helt utan några som helst belägg och ofta i direkt strid med sunt förnuft eller bättre vetande. Bara den som är en rejält naiv idiot tar vad en känd charlatan säger för sanning helt utan att kolla upp saker och ting.
Sann plattityd, men att jag för den skull ljuger är icke sant. Vidare har jag heller icke ljugit och ingen annan heller för den skull om jag misstar mig om något och därav förtäljer något som inte stämmer.
För att det ska bli till en lögn då krävs det att man säger något falsk fast man vet om att det inte stämmer med det faktiska förhållandet. Alltså att man för någon avsiktligt bakom ljuset (manipulerar) i syfte att få den personen att tro på ett förhållande som inte är verkligt. Börjar fanimej likna det du håller på med och du > ALLA ser detta.
Så för vissa, och för andra har jag avancerat från nyttig idiot till att bli enbart nyttig. Är ett tredje alternativ möjligt tro.....idiotnyttig måhända