2021-10-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Min gissning är att företaget samarbetar med asiatiska producenter, i typ Hong-Kong, som sätter ihop olika tester och bedriver monteringen av dessa. Möjligt att Aegirbio själva stått för teknologi och testning bakom, men troligen inte om man tittar på hur nytt företaget är i sin resa. Produktionen är billig men ska inte förknippas med att testerna är dåliga i sig. Det finns säkert en uppsjö olika saliv-baserade tester för Covid-19, skillnaden är väl att Aegirbios tester har genomgått CE-märkning och är "the real deal".

Problematiken som finns är självklart att det kan bli en pressning för vad dessa testar de facto ska kosta (och är värda).

Men nu spekulerar jag bara, och är inte insatt kring hur Aegirbio i sig utvecklar, och tillverkar sina tester. Har man en produktionskedja i Sverige?
Så brukar det fungera, men hoppas att AEG är så seriösa så dom kollar och godkänner sina produkter innan leverans. Så fungerar det på större bolag, vet ej hur dom jobbar då som du säger är så pass färska.
Citera
2021-10-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Var ligger fabriken som tillverkar testerna? Finns den ens?
Enligt deras hemsida så är den statiskt, dvs produktionen ligger på hemmaplan.
Citera
2021-10-08, 23:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackpipan
Enligt deras hemsida så är den statiskt, dvs produktionen ligger på hemmaplan.
Finns det bild på byggnaden/byggnaderna? Eller gatuadress?

Har letat men hittar inte.
Citera
2021-10-08, 23:46
Medlem
Citat:
Finns det bild på byggnaden/byggnaderna? Eller gatuadress?

Har letat men hittar inte.
Gatuadress finns, men exakt var produktionen sker framgår inte.

Vad vill du ha bild på? En tom lagerlokal som är klassiskt kinesiska bolag?

AEG har dock levererat så produktion finns helt klart.
Citera
2021-10-08, 23:51
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Det var det jag undrade över. Och var den finns.
Kanske finns nån som läser här som vet?

Innan år 2020, då jag började sysselsätta mig mer och bedriva trading + invest mer seriöst, så var jag på ett par intervjuer hos företag inom det biomedicinska fältet som utvecklar tester, ofta titeln "medicinsk ingenjör" eller liknande. I regel har mitt löneanspråk varit för högt = dålig kassa hos bolaget/allmänt snåla. Men jag är också jävligt dryg, vilket kan ha lett till frånvaro från positiv återkoppling.

Den teknologiska kompetensen i att vidareutveckla tester finns sällan där. Arbetet grundar sig i regel att analysera samt följa upp tester och dess funktion, kontrollera att dessa fungerar och bistå produktionen i drivlinan. Den här typen av företag har ofta en mindre produktionslina, som jobbar med liknande tester som Aegirbio tillhandahåller. Har Aegirbio utvecklat teknologin, är den banbrytande?

Modulerna till testerna köps ofta in via diverse leverantörer där dessa framställts i t.ex. Kina/Hong-Kong och monteras sedan här i Sverige. Det är samma skit som hos många graviditetstest. Finns teknologin där och är bevisad, så spelar det föga roll hur och var testerna sätts samman. Korrekt CE-märkning (och nu snackar vi inte China Export) visar på att produkten är legitim och fungerar. Men det kontrolleras kontinuerligt via labb att känsligheten visar god effekt. Olika "batches" kan även diffa.

Det enda relevanta är att teknologin bakom testerna fungerar och att dessa inte är alltför dyra för privatpersoner att införskaffa. Spelar ingen roll om Aegirbio "brandar" asiatiska tester och saluför till högre pris. Sätts kvalitetsstämpeln på testet som garant, då är det vad som säljer.

Jag är inte superinsatt kring Aegirbio så detta inlägg ska enbart ses som snackerier!
Citera
2021-10-08, 23:55
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Gatuadress finns, men exakt var produktionen sker framgår inte.

Vad vill du ha bild på? En tom lagerlokal som är klassiskt kinesiska bolag?

AEG har dock levererat så produktion finns helt klart.
Ideongatan 3A Lund??
Citera
2021-10-08, 23:59
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Innan år 2020, då jag började sysselsätta mig mer och bedriva trading + invest mer seriöst, så var jag på ett par intervjuer hos företag inom det biomedicinska fältet som utvecklar tester, ofta titeln "medicinsk ingenjör" eller liknande. I regel har mitt löneanspråk varit för högt = dålig kassa hos bolaget/allmänt snåla. Men jag är också jävligt dryg, vilket kan ha lett till frånvaro från positiv återkoppling.

Den teknologiska kompetensen i att vidareutveckla tester finns sällan där. Arbetet grundar sig i regel att analysera samt följa upp tester och dess funktion, kontrollera att dessa fungerar och bistå produktionen i drivlinan. Den här typen av företag har ofta en mindre produktionslina, som jobbar med liknande tester som Aegirbio tillhandahåller. Har Aegirbio utvecklat teknologin, är den banbrytande?

Modulerna till testerna köps ofta in via diverse leverantörer där dessa framställts i t.ex. Kina/Hong-Kong och monteras sedan här i Sverige. Det är samma skit som hos många graviditetstest. Finns teknologin där och är bevisad, så spelar det föga roll hur och var testerna sätts samman. Korrekt CE-märkning (och nu snackar vi inte China Export) visar på att produkten är legitim och fungerar. Men det kontrolleras kontinuerligt via labb att känsligheten visar god effekt. Olika "batches" kan även diffa.

Det enda relevanta är att teknologin bakom testerna fungerar och att dessa inte är alltför dyra för privatpersoner att införskaffa. Spelar ingen roll om Aegirbio "brandar" asiatiska tester och saluför till högre pris. Sätts kvalitetsstämpeln på testet som garant, då är det vad som säljer.

Jag är inte superinsatt kring Aegirbio så detta inlägg ska enbart ses som snackerier!
Ja, får hoppas att företaget säljer tester som smör. Vore tråkigt om en massa människor skulle förlora pengar på det här företaget. Håller tummarna för att det inte är ett luftslott.
Citera
2021-10-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ideongatan 3A Lund??
Eller:

3 Howard Road, St Neots
Cambridgeshire PE19 8ET
United Kingdom

2223 Avenida de la Playa
Suite 206,
La Jolla, CA 92037

Har dom en skyldighet att redovisa var produktion ligger?
Citera
2021-10-09, 00:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Eller:

3 Howard Road, St Neots
Cambridgeshire PE19 8ET
United Kingdom

2223 Avenida de la Playa
Suite 206,
La Jolla, CA 92037

Har dom en skyldighet att redovisa var produktion ligger?
Bara jag som är nyfiken.
Citera
2021-10-09, 00:15
Medlem
Citat:
Bara jag som är nyfiken.
Spelar dock ingen roll om produkten är bra. Bara netto/brutto som räknas.

Vira Spec utgår i från Lund på sina produkter.
Citera
2021-10-09, 00:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Spelar dock ingen roll om produkten är bra. Bara netto/brutto som räknas.

Vira Spec utgår i från Lund på sina produkter.
Förr fanns det ju aktienissar som parkerade sig vid företagen/butikerna och räknade kunder/frakter. Om man hittar fabriken så skulle man kunna göra nåt liknande här. Om man orkar.
Citera
2021-10-09, 00:38
Medlem
Citat:
Förr fanns det ju aktienissar som parkerade sig vid företagen/butikerna och räknade kunder/frakter. Om man hittar fabriken så skulle man kunna göra nåt liknande här. Om man orkar.
Haha jag vet att aktienissarna ringde varje dag om man satt på inköp på ett aktienoterat företag.( Maersk & Wallenius för min del) Numera finns den informationen så mycket snabbare på internet och alla dessa forum. (bra jobb och gräv av en del om man orkar läsa allting), men det mesta är skit som saknar substans i slutändan.

Lycka till att räkna pall och lastbilar som hämtar på Ideongatan 3A

Kul dock med gamla anekdoter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in