Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Det var det jag undrade över. Och var den finns.
Kanske finns nån som läser här som vet?
Innan år 2020, då jag började sysselsätta mig mer och bedriva trading + invest mer seriöst, så var jag på ett par intervjuer hos företag inom det biomedicinska fältet som utvecklar tester, ofta titeln "medicinsk ingenjör" eller liknande. I regel har mitt löneanspråk varit för högt = dålig kassa hos bolaget/allmänt snåla. Men jag är också jävligt dryg, vilket kan ha lett till frånvaro från positiv återkoppling.
Den teknologiska kompetensen i att vidareutveckla tester finns sällan där. Arbetet grundar sig i regel att analysera samt följa upp tester och dess funktion, kontrollera att dessa fungerar och bistå produktionen i drivlinan. Den här typen av företag har ofta en mindre produktionslina, som jobbar med liknande tester som Aegirbio tillhandahåller. Har Aegirbio utvecklat teknologin, är den banbrytande?
Modulerna till testerna köps ofta in via diverse leverantörer där dessa framställts i t.ex. Kina/Hong-Kong och monteras sedan här i Sverige. Det är samma skit som hos många graviditetstest. Finns teknologin där och är bevisad, så spelar det föga roll hur och var testerna sätts samman. Korrekt CE-märkning (och nu snackar vi inte China Export) visar på att produkten är legitim och fungerar. Men det kontrolleras kontinuerligt via labb att känsligheten visar god effekt. Olika "batches" kan även diffa.
Det enda relevanta är att teknologin bakom testerna fungerar och att dessa inte är alltför dyra för privatpersoner att införskaffa. Spelar ingen roll om Aegirbio "brandar" asiatiska tester och saluför till högre pris. Sätts kvalitetsstämpeln på testet som garant, då är det vad som säljer.
Jag är inte superinsatt kring Aegirbio så detta inlägg ska enbart ses som snackerier!