2021-10-02, 21:20
Medlem
sassafrass avatar
Jisses, vilken komplett snooezefest denna serien var. Inga imponerande specialeffekter i världen kan rädda fiaskot, skulle bli mycket förvånad om detta blir en långkörare.
Citera
2021-10-03, 13:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Jisses, vilken komplett snooezefest denna serien var. Inga imponerande specialeffekter i världen kan rädda fiaskot, skulle bli mycket förvånad om detta blir en långkörare.
Tempot har dragits ned betänkligt, kanske man vill berätta nått före man startar upp igen det igen.
För mycket händer på alla dessa åren förstår man ju, och kanske det är detta man försöker komma ikapp med.
Men är detta fortsättningen, så kommer det inte locka till sig många mer utanför scifi-kretsen.
Citera
2021-10-03, 13:06
Avslutad
Tredje avsnittet var bra mycket sämre än de två föregående. Långsamt tempo och inte mycket som hände.

Citera
2021-10-08, 10:50
Medlem
santacls avatar
https://www.thewrap.com/foundation-season-2-renewed-apple-tv/

‘Foundation’ Renewed for Season 2 at Apple TV+
Citera
2021-10-09, 00:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Är 30 min in i piloten. Är den lika seg och tråkig i kommande avsnitt?

Än så länge sämre än Debris och Raised by Wolves.
Citera
2021-10-09, 05:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är 30 min in i piloten. Är den lika seg och tråkig i kommande avsnitt?

Än så länge sämre än Debris och Raised by Wolves.

Kollar bara för CGI:n skull egentligen, förbannat vacker serie. Och i förhoppningen att den kanske tar upp sig. Vilket den nog inte gör.

Debris var inget vidare men Raised by Wolves är en kanonserie, så jag vet inte om mitt omdöme är giltigt för dig. Är du less redan så är det nog ingen vits.
Citera
2021-10-09, 15:05
Medlem
Jag har ju läst böckerna - Både Gaal Dornik och Salvor Hardin är män. I tvserien är båda svarta kvinnor.

Konstigt att inte även självaste Hari Seldon var en kvinna från Afrika i denna woke översättning till film.

Det är ju en slags historieförfalskning egentligen om man tänker efter.

Men mycket vacker gjort - extremt vackert - jag kan inte vänta tills Mulan kommer in i bilden.

Samt det ska bli spännande vad roboten kommer att hitta på - den som förvaltar de 3 generationerna av kejsare.
Senast redigerad av Whistlehead 2021-10-09 kl. 15:11.
Citera
2021-10-09, 17:50
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kollar bara för CGI:n skull egentligen, förbannat vacker serie. Och i förhoppningen att den kanske tar upp sig. Vilket den nog inte gör.

Debris var inget vidare men Raised by Wolves är en kanonserie, så jag vet inte om mitt omdöme är giltigt för dig. Är du less redan så är det nog ingen vits.

Visst är hon snygg, men saknar hjärna och personlighet. Inget jag kan gifta mig med...
Citera
2021-10-09, 23:18
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag har ju läst böckerna - Både Gaal Dornik och Salvor Hardin är män. I tvserien är båda svarta kvinnor.

Konstigt att inte även självaste Hari Seldon var en kvinna från Afrika i denna woke översättning till film.

Men mycket vacker gjort - extremt vackert - jag kan inte vänta tills Mulan kommer in i bilden.

Samt det ska bli spännande vad roboten kommer att hitta på - den som förvaltar de 3 generationerna av kejsare.

Jag kan inte påstå att det irriterade mig när jag kollade, men när det tvunget ska skohornas in ”färgade” i alla möjliga sammanhang blir det sjukt tröttsamt. Det distraherar helt i onödan, inte för att de är/var dåliga, utan för att man vet att de ”bara” är där för att producenten vill sola sig i woke-glansen. Pinsamt.
Citera
2021-10-10, 03:12
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead

Stod det över huvud taget nåt om hudfärg i böckerna? Är så länge sen jag läste dem, minns inte....

Böckerna är från 50-talet och då det var otänkbart att en kvinna skulle vara en kapabel huvudperson. Det gör inte så mycket när man läser, men skulle bli en oerhört tråkig upplevelse om det bara var en massa män i bild och kvinnor på sin höjd med på ett hörn som en dekoration.

Jag förstår din synvinkel, men tycker det är bra de har moderniserat. Så här ser det ut överallt och kommer så att vara, lika bra att vänja sig. Att gnälla om woke är slöseri med energi.
Citera
2021-10-10, 20:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Jag kan inte påstå att det irriterade mig när jag kollade, men när det tvunget ska skohornas in ”färgade” i alla möjliga sammanhang blir det sjukt tröttsamt. Det distraherar helt i onödan, inte för att de är/var dåliga, utan för att man vet att de ”bara” är där för att producenten vill sola sig i woke-glansen. Pinsamt.

Ja, verkligen, men tacksam om man kan slippa bögar och flator åtminstone , har bara börjat kolla lite på första avsnittet... men har laddat ner alla fyra.

Det verkar inte finnas svensk text är det korrekt?
Citera
2021-10-10, 22:42
Medlem
Enydrions avatar
Sett färdigt första delen nu och den får godkänt, har läst trilogin några gånger men var längesedan sist så har glömt det mesta..

Ett tips om man tröttnat på att skådespelarna ska vara pk... Alltså vita, negrer, bögar och flator i en salig röra, så har jag börjat titta på koreanska och kinesiska serier på dramacool, då får man se ett och samma folkslag i alla rollerna utan undantag typ ungefär som det Sverige jag växte upp i en gång. Första negern jag såg live var på skolan i nian, var nån utbytes från USA, var även en vit från USA samtidigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in