2021-10-08, 23:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Inte hunnit stämmer såklart inte, en sån jävla tid tar det inte. Jag tror mer på förklaringen att han var rädd att få bältros som sin pappa. Skillnaden är väl att farsan redan hade bältros, som blev aktiv kanske pga vaccinet mot covid. Bältros kommer och går, min pappa har det och det är inte farligt alls men plågsamt. Om man haft vattkoppor finns det risk att få bältros senare eftersom viruset kan finnas kvar latent. Man kan vaccinera sig mot bältros, jag funderar på att göra det eftersom jag haft vattkoppor.

Men. Finns inget som tyder på att den som själv inte utvecklat bältros får det av vaccinet mot covid. Därför nojade han sig i onödan. Hoppas han rekommenderar folk att vaccinera sig, har en känsla att många anti-vaxxers är sverigedemokrater. Kan ta fel där.
Absolut, anklagar han inte för något, han har nu fått lida för sitt val och blir säkert bättre med tiden.
Men så är det i livet, man tar sina val och skördar konsekvenserna.
Citera
2021-10-08, 23:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelIsland
Jag trodde rapsolja var nyttigt. Har jag fel?

Det är helt fel. Rapsolja är inte människoföda.
Citera
2021-10-09, 00:00
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Studier från Israel visar att vaccinerna inte ger något skydd för personer under 65 år.

Sätter 100 spänn på att du inte har någon trovärdig källa för ditt skitsnack
Citera
2021-10-09, 00:01
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Precis så är det. De är mer rädda för vaccinet än för själva sjukdomen. Ingen idé att diskutera vaccin med dem.

Mattias Karlsson är väl lite överviktig men inte just mer än medelsvensson. Och det finns exempel på unga och vältränade som blir allvarligt sjuka. Och halvunga och ganska vältränade som jag, som fick långtidscovid. Det finns alltså fler anledningar att vaccinera sig än risken att dö.
Mattias pappa har tydligen bältros och den hade aktiverats av vaccinet mot covid. Därför väntade han med att vaccinera sig. Men det finns vaccin mot bältros och det smartaste om han var rädd att också få bältros hade varit att ta den vaccinen först och sen vaccinera sig mot covid.
Jag tycker det ser ut som att tjock människor ofta dör på iva, smala får loncovid, extremt vältränade/dopade dör typ omedelbart.
Citera
2021-10-09, 00:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Nyhetstorka på Flashback? Så, Mattias Karlsson blev sjuk och repade sig? Jaha, där ser man...

Saken är den att visst, struntar man i att vaccinera sig löper man högre risk att bli allvarligt sjuk om man smittas och vaccinerar man sig löper man risk att drabbas av eventuella biverkningar. Upp till var och en att göra den avvägningen och fatta ett eget beslut. Karlsson gjorde sitt val och hade otur. Inte mycket mer med det.
Citera
2021-10-09, 00:04
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nyhetstorka på Flashback? Så, Mattias Karlsson blev sjuk och repade sig?

Repade sig? Har du ens läst artikeln…
Citera
2021-10-09, 00:06
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Nyhetstorka på Flashback? Så, Mattias Karlsson blev sjuk och repade sig? Jaha, där ser man...

Saken är den att visst, struntar man i att vaccinera sig löper man högre risk att bli allvarligt sjuk om man smittas och vaccinerar man sig löper man risk att drabbas av eventuella biverkningar. Upp till var och en att göra den avvägningen och fatta ett eget beslut. Karlsson gjorde sitt val och hade otur. Inte mycket mer med det.

Otroligt bisarrt att en person i hans position inte vaccinerade sig så snabbt som möjligt. Ursäkten om pappan klingar ihåligt.
Citera
2021-10-09, 00:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Repade sig? Har du ens läst artikeln…

Japp.

Citat:
Enligt Karlsson har infektionen varit så pass allvarlig att den varit en fara för hans liv – men på fredagen har vårdpersonal meddelat riksdagsledamoten att den akuta faran är över.

Fullt återställd? Nej. På bättringsvägen? Tydligen.
Citera
2021-10-09, 00:07
Medlem
Det hela är inte så konstigt. De som inte vaccinerar sig är generellt:

1: personer i utsatta områden med bristande kunskap i svenska och med låg grad av utbildning och kunskap om det moderna samhället. (Och med stor tro på konspirationsteorier).

2: Vanliga svenskar med mycket låg bildning men med hög tro på sig själva och sin stora kunskap som de inhämtat från diverse youtubeklipp och på Flashback.

Slutsats: Det är ändå ganska överraskande att det visar sig att MK inte var bättre än så.
Citera
2021-10-09, 00:09
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Fullt återställd? Nej. På bättringsvägen? Tydligen.

Knappast uppe och springer… Men, den akuta faran verkar vara över.
Citera
2021-10-09, 00:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Knappast uppe och springer… Men, den akuta faran verkar vara över.

Nej det är han förmodligen inte, men han är heller inte avliden eller ligger i respirator. Personligen ser jag faktiskt inte så stort nyhetsvärde i att Mattias Karlsson blivit sjuk, varför jag blev lite förvånad över att tråden toppade "Aktuella ämnen".
Citera
2021-10-09, 00:18
Bannlyst
Vilken hjälte han är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här