2021-10-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nyhetstorka på Flashback?

Ja om man går in på Flashback utan att ha läst om Karlssons tillstånd på annat håll så skulle man ju kunna tro att han ligger inför döden eller något, med tanke på rubriken och att det är tråd #1 på aktuella ämnen.

Men jag antar att det kanske delvis kan ha och göra med vaccinfanatikers stora behov av att gotta sig i att en känd person som inte tagit vaccinet var nära på att dö.
Senast redigerad av Patch1 2021-10-09 kl. 00:24.
Citera
2021-10-09, 00:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Mentalt frisk är en annan femma, och det är definitivt inte du.

Covid-19 har två faser. I den första fasen är den inte värre än en förkylning.

I den andra fasen orsakar den vaskulära skador.

Är man metabolt frisk och har höga nivåer av D-vitamin och zink går man inte in i den andra fasen.
Citera
2021-10-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moondoom
Självklart att ”en person i hans situation inte vaccinerat sig”.

Han vet såklart vilket jävla skämtskott covid och vaccinet är, liksom alla med en hjärna/kontakter/riktig info.

Er judiska propaganda biter inte på alla sörru jude.

Det hela är inte så konstigt. De som inte vaccinerar sig är generellt:

1: personer i utsatta områden med bristande kunskap i svenska och med låg grad av utbildning och kunskap om det moderna samhället. (Och med stor tro på konspirationsteorier).

2: Vanliga svenskar med mycket låg bildning men med hög tro på sig själva och sin stora kunskap som de inhämtat från diverse youtubeklipp och på Flashback.

Slutsats: Det är ändå ganska överraskande att det visar sig att MK inte var bättre än så
Citera
2021-10-09, 00:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ja om man går in på Flashback utan att ha läst om Karlssons tillstånd på annat håll så skulle man ju kunna tro att han ligger inför döden eller något, med tanke på att det är tråd #1 på aktuella ämnen.

Men jag antar att det delvis kan ha och göra med vaccinfanatikers stora behov av att gotta sig i att en känd person som inte tagit vaccinet höll på att dö.

Så dan det vara. Tyvärr känns det som att vaccindebatten tagit över efter klimatdebatten i att behandlas som något slags tävling där det viktiga är att hålla på det egna laget, snarare än sakfrågan i sig.

Som sagt så är det väl upp till var och en att göra en avvägning mellan å ena sidan risker vid smitta och å andra sidan risker vid vaccination. Med facit i hand kan man konstatera att Karlsson förmodligen gjorde fel val, men det är alltid lätt att säga vad som var rätt och vad som var fel i efterhand.
Citera
2021-10-09, 00:24
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honestoo

1: personer i utsatta områden med bristande kunskap i svenska och med låg grad av utbildning och kunskap om det moderna samhället. (Och med stor tro på konspirationsteorier).

2: Vanliga svenskar med mycket låg bildning men med hög tro på sig själva och sin stora kunskap som de inhämtat från diverse youtubeklipp och på Flashback.

Slutsats: Det är ändå ganska överraskande att det visar sig att MK inte var bättre än så.

Det hela är inte så konstigt. De som vaccinerar sig är generellt:

1: personer i utsatta områden med bristande kunskap i kritiskt tänkande och med låg grad av utbildning och kunskap om det moderna samhället. (Och totalt ovetandes om fenomenet konspirationsteorier).

2: Vanliga svenskar med medelhög bildning men med hög tro på staten och dess stora kunskap som de inhämtat från diverse WHO's och på Aftonbladet.

Slutsats: Det är ändå ganska överraskande att det visar sig att MK inte var fetare än så.
Citera
2021-10-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Många av experterna här inne menar ju att coronan är ett harmlöst virus och det är endast gamla och sjuka som kan bli allvarligt sjuka, hamna på IVA eller dö, som
vilket förkylningsvirus som helst. Mattias stämmer ju inte in på detta och därför vill man ju gärna ha experternas förklaring till varför Karlsson blivit sjuk.

Mattias är ingen hälsosam person. Han äter ''vanlig mat'' och lider av övervikt, tiotals kilon.
Citera
2021-10-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Ska inte gå igång på det här nu för har gett mig själv i present att aldrig mer diskutera med anti-vaxxers, men ändå: jag var kärnfrisk, är rätt vältränad, och lever hälsosamt. Inga underliggande sjukdomar. Äter nästan aldrig korv och annan processad skitmat. Fanns ingen anledning att jag skulle åka på långtidscovid. Men det gjorde jag.
Dessutom är det rätt syniskt att vägra vaccinera sig för att det ändå bara är gamla och folk med underliggande sjukdomar som dör. Och så är det jävligt fjolligt att vara så rädd för biverkningar.

Men sen är ju då övervikt en vanlig gemensam nämnare för dem som blir riktigt svårt sjuka, och det ser man ju på den gode Mattias Karlsson att han kunde behöva bli av med ett antal kilon.
Gäller många svenskar.
Jag hoppas att du inte tror att jag är antivaxx? I så fall har det blivit ett missförstånd.
Citera
2021-10-09, 00:29
Avstängd
Citat:

Slutsats: Det är ändå ganska överraskande att det visar sig att MK inte var bättre än så

Den grupp som är mest kritisk till vaccinerna är personer som disputerat, dvs. de allra mest välutbildade.
Citera
2021-10-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...
Du är manisk, stackars dig. Du är medveten om att alla insjuknar inte i covid? Detta är en vi terinfluensa som tar svaga och sjuka.
Citera
2021-10-09, 00:35
Medlem
frdks avatar
Citat:

Lågutbildade brukar inte följa forskningsläget och göra avancerade riskanalyser.

Man kan anklaga MK för mycket men bildning är definitivt inte det
Gå ut som antivaxxare samtidigt som man är utslagen på IVA vore att göra narr av sig själv.
Han gör såklart ett PK utspel.. såklart han visste riskerna och gjorde aktivt val att avstå, allt annat vore löjligt.
Citera
2021-10-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är hans bruna curryflicka som smittat honom

Snygg kommentar. Du funderade länge på den?
Citera
2021-10-09, 00:40
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Snygg kommentar. Du funderade länge på den?

Ja det krävdes en del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in