Citat:
Ursprungligen postat av
Don.C
Till skillnad mot vad hattarna på Facebook tror räcker det tyvärr inte att proklamera att man "har ett immunförsvar".
Det är överdrivet att ha ett bra immunförsvar. Mitt är skit och jag hade covid som en vanlig människa hade svininfluensan milt. Däremot kan jag knäckas av andra virus som andra knappt känner av. Immunförsvaret är komplicerat och det kan vara starkt mot vissa saker och svagt mot andra. Sedan kan ett starkt immunförsvar ge cytokinstorm. Covid är en ny sjukdom och vi har nyligen lärt oss riskfaktorer som inte är samma för alla sjukdomar.
Folk tror att ett starkt immunförsvar är bra. Då brukar man inte få cancer men det blir ganska ofta felriktat och man överreagerar mot virus och kan få sjukdomar där immunförsvaret attackerar kroppen. Så starkt är inte bra. Välriktat är bra. Men alla har olika och det är bara välriktat mot vissa saker. Dvs man kan inte vara stark mot både cancer och alla virus och baktusar.
Jag hittar på men jag tror sverigedemokraten bara tog för givet att han skulle klara ett virus för att han är en sån som aldrig blir sjuk. När dessa blir sjuka brukar de bli dödssjuka fattar han inte det tycker man ser det hela tiden.