2021-10-08, 22:22
Medlem
dampskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Till skillnad mot vad hattarna på Facebook tror räcker det tyvärr inte att proklamera att man "har ett immunförsvar".

Det är överdrivet att ha ett bra immunförsvar. Mitt är skit och jag hade covid som en vanlig människa hade svininfluensan milt. Däremot kan jag knäckas av andra virus som andra knappt känner av. Immunförsvaret är komplicerat och det kan vara starkt mot vissa saker och svagt mot andra. Sedan kan ett starkt immunförsvar ge cytokinstorm. Covid är en ny sjukdom och vi har nyligen lärt oss riskfaktorer som inte är samma för alla sjukdomar.

Folk tror att ett starkt immunförsvar är bra. Då brukar man inte få cancer men det blir ganska ofta felriktat och man överreagerar mot virus och kan få sjukdomar där immunförsvaret attackerar kroppen. Så starkt är inte bra. Välriktat är bra. Men alla har olika och det är bara välriktat mot vissa saker. Dvs man kan inte vara stark mot både cancer och alla virus och baktusar.

Jag hittar på men jag tror sverigedemokraten bara tog för givet att han skulle klara ett virus för att han är en sån som aldrig blir sjuk. När dessa blir sjuka brukar de bli dödssjuka fattar han inte det tycker man ser det hela tiden.
Citera
2021-10-08, 22:24
Medlem
Mattias är inte den hälsosammaste personen. Han är bland annat överviktig vad det ser ut som.

Ja, jätteläskigt med corona, i stort sätt helt ofarligt för unga & friska. Men dravlet om skrämseln fortsätter.

Bara att fortsätta vara rädda. Får hoppas ni som har vaccinerat er och är livrädda planerar rejält för att skydda er mot hjärt och kärlsjukdom, diabetes-2, cancer, faran med att gå över övergångsställen och kanske slutar köra bil till jobbet etc.

Gör ni inte detta, så har jag redan bättre framtidsusikter än er som har vaccinerat er. Komiken i det hela.

Sila mygg för att svälja elefanter, ajaj, lite bättre att göra tvärtom.

Staten är fårens herde.
Citera
2021-10-08, 22:25
Medlem
Slipsluders avatar
Skönt! Då kanske han lärde sig den hårda vägen att han borde ha vaccinerat sig. Eller varför inte nu? Att ha haft sjukdomen plus att vara vaccinerad är en bra kombination har det ju visat sig.
Citera
2021-10-08, 22:27
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turistensklagan
Jävla knallhatt, skaff ett liv.
Alla dessa nyreggade blockmongo som spyr ut hat. Kollar man runt är de tamigfan samma folk i alla trådar överallt. Vem fan pröjsar er???

Jag får "pröjs" av Soros, Big Pharma, Bill Gates och WHO.

Mattias Karlsson är inte man nog att erkänna att han sket i att vaccinera sig. Han klarar inte av att erkänna att han hade fel. Han är en en tönt och idiot som nu den senaste tiden kostat samhället mer i onödiga skattepengar än vad en arbetslös somalier med 7 barn gör under ett år.
Citera
2021-10-08, 22:30
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:

Mattias Karlsson är inte man nog att erkänna att han sket i att vaccinera sig. Han klarar inte av att erkänna att han hade fel. Han är en en tönt och idiot som nu den senaste tiden kostat samhället mer i onödiga skattepengar än vad en arbetslös somalier med 7 barn gör under ett år.

Hans skuld är mångfalt större än så. Kolla bara på hans vänner. Bidragsberoende, obildade brottslingar till största delen. Jävla luffare.
Citera
2021-10-08, 22:31
Avslutad
Skulle inte vara en katastrof om han inte klarade sig. hans mysiga mediala image stämmer inte riktigt överens med verkligheten.
Han överskattar sin egna intelligens och betydelse
Citera
2021-10-08, 22:32
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Var kommer hon ifrån?

Mattias söta flickvän är från Sverige men har ett visst påbrå från IT-undret Indien. Här berättar Mattias själv:

https://www.expressen.se/nyheter/sd-toppen-om-rasismen-mot-flickvannen-frustrerad/

Min flickvän är född i Sverige och har småländskt påbrå på ena sidan. Båda hennes föräldrar är svenska, men hennes mamma är adopterad från Indien. Hon har kanske en något mörkare hudfärg än många infödda svenskar, och det ondgjorde man sig över.
Citera
2021-10-08, 22:32
Medlem
Citat:

Det är hans rätt att avstå vaccinering. Ja, han hade extrem otur, vad är din poäng?
Citera
2021-10-08, 22:36
Medlem
Fan vad folk är på och att det är hans fel bla bla bla. Han har väl valt att inte vaccinera sig hans val. Är han i risk grupp borde han kanske vaccinerat sig men lätt och säga i efterhand.
Citera
2021-10-08, 22:36
Medlem
Citat:

Han lät bättre behövande vaccinera sig först, vissa vaccinerade trängde sig före riskgrupper och nu när biverkningarna kommer så är de sura på oss ovaccinerade
Citera
2021-10-08, 22:40
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Fan vad folk är på och att det är hans fel bla bla bla. Han har väl valt att inte vaccinera sig hans val. Är han i risk grupp borde han kanske vaccinerat sig men lätt och säga i efterhand.

Det är ju, för normalt tänkande människor, ganska enkelt att säga i förhand med tanke på att pandemin nu varit känd i snart två år och vi har haft tillgängligt vaccin (för hans åldersgrupp) i snart sex månader. Karlsson får skylla sig själv. Han körde bil utan bälte, typ.
Citera
2021-10-08, 22:43
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Han lät bättre behövande vaccinera sig först, vissa vaccinerade trängde sig före riskgrupper och nu när biverkningarna kommer så är de sura på oss ovaccinerade

Ja, otroligt alturistiskt att han lät friska 18 åringar vaccinera sig först under en period när vi haft överskott på vaccin i månader. Det är ju helt logiskt och absolut sant och inte någon patetisk bortförklaring för att han inte ska framstå som den idiot han är. Den store gode Karlsson förtjänar vår sympati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in