2021-10-08, 20:48
Medlem
Störst andel SD väljare tänker inte vaccinera sig. Kanske Karlsson är en utav de.
Men varför?
https://sverigesradio.se/artikel/fredrik-furtenbach-vaccinationsviljan-mindre-bland-sd-valjare
Citera
2021-10-08, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Han har uppfattat sig som frisk. Precis som Conny, 55, rörmokare, som uppfattar sig eller identifierar sig som Amelie, 19. Enorma resurser läggs ner i HBTQI-samhället för att alla ska få lov att uppfatta sig hur de vill utan att bli trakasserade för det. Låt karln vara. Han identifierar sig som lågrisk. Då, enligt HBTQI-normerna, är han det. Inget någon annan säger kan ändra det.

Eller är det olika regler från fall till fall? Vem bestämmer i så fall? Och hur? Godtyckligt? Låter fascistvulgärt.

Tycker du verkar okänslig och elak.

Han uppfattar sig även som facisist och det ska han givetvis få göra. Men det innebär inte att vi behöver rösta på honom eftersom han är slut i huvudet i nivå med Jimmy Åkesson
Citera
2021-10-08, 20:49
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Mattias Karlsson, mannen som gav foliehatten ett ansikte.

Nu när han blivit allvarligt sjuk kommer dom mest otroliga påståenden om varför han inte vaccinerat sig.

Citat: ”Då jag uppfattat mig som frisk och stark utan underliggande sjukdomar har jag bara velat säkerställa att alla som kunde tänkas ha starkare behov av vaccinet skulle få det före mig”.

Citat: "Han menar att han inte hunnit vaccinera sig då han haft mycket jobb – men planerade att boka tid.
Han trodde sig ha hittat en lucka i oktober."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-sjuk-i-covid-19

Planerade att boka tid? Det är väl förfan bara att boka.

Naturligtvis efterhandskonstruktioner, knappast troligt att någon går på det.
Citera
2021-10-08, 20:50
Medlem
johnthedickholmess avatar
Nu är ju ingen initierad förvånad då han är den största foliehatten inom SD. Hur trevlig och normal som helst men hardcore konspirationsteoretiker. Han om någon tror på fullaste allvar att judiska bankmaffian planterat covid. Hade blivit förvånad OM han vaccinerat sig.
Citera
Allaballawallas avatar

Moderatormeddelande

Postat av Allaballawalla 2021-10-08, 20:51
Moderator
Tråden rensad på OT, trams och tjafs.

Håll er till topic, vilken rör Mattias Karlssons (SD) insjuknande i Covid-19 och inte Coronaviruset eller Covid-19 generellt.
Senast redigerad av Allaballawalla 2021-10-08 kl. 21:20.
2021-10-08, 20:53
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Han uppfattar sig även som facisist och det ska han givetvis få göra. Men det innebär inte att vi behöver rösta på honom eftersom han är slut i huvudet i nivå med Jimmy Åkesson

Absolut, det går bra att rösta på Gustav Kasselstrand också. Helt okej.
Citera
2021-10-08, 20:54
Medlem
Tittar jag på Matte så får jag starka Boris Johnson vibbar rent kroppsmässigt. Bägge är rökare, gillar säkert alkohol och charkuterier. Jag tror inte någon av herrarna springer en halvmara utan att få svåra fysiska problem i veckor efteråt.
Citera
2021-10-08, 20:56
Medlem
I vanlig ordning galna bortförklaringar. Det bästa han kan göra är att uppmana sin svans att vaxa sig.
Citera
2021-10-08, 20:56
Medlem
DickeFixs avatar
Skrämmande att se en man i sin bästa ålder bli så sjuk att han fruktat för sitt liv. Förhoppningsvis gör publiciteten att unga människor nu går och vaccinerar sig.

Delta-varianten är väldigt smittsam och man har valet att bli immun på två sätt, antingen genom vaccination eller genom infektion. Infektionsmetoden ger något starkare immunitet men risken för svåra biverkningar inklusive död är mycket högre; även för unga personer. Dessutom tillkommer längre sjuktid, högre risk att smitta andra och större risk att viruset muterar.
Citera
2021-10-08, 20:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Nu är ju ingen initierad förvånad då han är den största foliehatten inom SD. Hur trevlig och normal som helst men hardcore konspirationsteoretiker. Han om någon tror på fullaste allvar att judiska bankmaffian planterat covid. Hade blivit förvånad OM han vaccinerat sig.

kan du ge exempel på detta? MK tillhör ju SD:s mesigaste falang, i praktiken folkpartist
Citera
2021-10-08, 20:57
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosen60
Störst andel SD väljare tänker inte vaccinera sig. Kanske Karlsson är en utav de.
Men varför?
https://sverigesradio.se/artikel/fredrik-furtenbach-vaccinationsviljan-mindre-bland-sd-valjare

Annat är det med oss AfS-väljare, vi är minst dubbelvaccinerade hela bunten.

Tror Mattias bara hade oflyt i planering och bokning. Kan hända vem som helst.
Citera
2021-10-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Mattias Karlsson, mannen som gav foliehatten ett ansikte.

Nu när han blivit allvarligt sjuk kommer dom mest otroliga påståenden om varför han inte vaccinerat sig.

Citat: ”Då jag uppfattat mig som frisk och stark utan underliggande sjukdomar har jag bara velat säkerställa att alla som kunde tänkas ha starkare behov av vaccinet skulle få det före mig”.

Citat: "Han menar att han inte hunnit vaccinera sig då han haft mycket jobb – men planerade att boka tid.
Han trodde sig ha hittat en lucka i oktober."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-sjuk-i-covid-19

Planerade att boka tid? Det är väl förfan bara att boka.

Naturligtvis efterhandskonstruktioner, knappast troligt att någon går på det.

Extremt dåligt omdöme när han drar sådana fabler. Skrattretande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in