2021-10-08, 20:26
Medlem
Exets pappa har blivit sjuk. Virrig och är som ett barn. Han kan inte leva själv då han inte kan ta medicin mot diabetes och kan inte sköta Mat och hygien med mera. Hygien har han aldrig skött när han var frisk heller så ni kan ju tänka er skicket. Inte borstat tänderna sen 70-talet har han själv sagt när han var frisk. Ja inte brytt sig ett skit om något.

Nu när han är sjuk så behöver han nånstans att bo. Exets bror är likadan som deras pappa han är som ett barn tar inte ansvar för att betala räkningar med mera och sköter ej hygienen ordentligt och kan inte laga mat. Han kan alltså inte heller ta hand om deras pappa.

Nu är det så att våra barn kommer i kläm. Inte nog med att han jobbar hela tiden han måste även ta hand om sin pappa på den lilla fritid han har. Vår yngsta har inte träffat sin pappa på 4 dagar nu för att pappan tar upp tid.

Har sagt att han måste in på ett hem men pappan vägrar och vi kan inte tvinga in honom. Så nu är det exet som får ta hand om honom.

Hur ska vi göra?
Citera
2021-10-08, 20:32
Medlem
Bonnatorps avatar
Ska och ska, det är så det ser ut när livet kräver resurser av han.
Och varför bryr du dig om vad ditt ex pysslar med? Låt han ta hand om sin pappa om han vill det då det är ädelt.

Men nog för att han är pappa till dina barn, men hans sjuka pappa har ändå ganska mycket företräde över dina gissningsvis friska barn som ändå har dig också.
Citera
2021-10-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentriddaren
Hade du inte stuckit ifrån fadern till dina barn så hade detta inte varit ett problem. Så vad fan gnäller du över ditt lilla luder?

Men snälla?! Vad fan har det med det här att göra? Och vilket fint ordval att använda luder bara sådär. Synd om dig som aldrig får knulla ett riktigt luder.
Citera
2021-10-08, 20:33
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Och varför bryr du dig om vad ditt ex pysslar med? Låt han ta hand om sin pappa om han vill det då det är ädelt.

Nog för att han är pappa till dina barn, men hans sjuka pappa har ändå ganska mycket företräde över dina gissningsvis friska barn som ändå har dig också.

Men när det kommer till kvinnor så handlar det bara om "JAG, JAG, JAG".
Citera
2021-10-08, 20:34
Medlem
Citat:

Men nog för att han är pappa till dina barn, men hans sjuka pappa har ändå ganska mycket företräde över dina gissningsvis friska barn som ändå har dig också.

Okej ja det kanske så det ser ut att alla dementa ska bo med sina barn.
Citera
2021-10-08, 20:34
Medlem
Tangentriddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Men snälla?! Vad fan har det med det här att göra? Och vilket fint ordval att använda luder bara sådär. Synd om dig som aldrig får knulla ett riktigt luder.

Han hade kunnat se sina barn dagligen om du inte stack ifrån honom. Så vad gnäller du över? Du har skapat problemet själv. Du har bara dig själv att skylla.
Citera
2021-10-08, 20:36
Medlem
Citat:
Han hade kunnat se sina barn dagligen om du inte stack ifrån honom. Så vad gnäller du över? Du har skapat problemet själv. Du har bara dig själv att skylla.

Fast vad är det här?! Har jag skrivit att jag stack ifrån honom din dumma jävel.
Citera
2021-10-08, 20:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Exets pappa har blivit sjuk. Virrig och är som ett barn. Han kan inte leva själv då han inte kan ta medicin mot diabetes och kan inte sköta Mat och hygien med mera. Hygien har han aldrig skött när han var frisk heller så ni kan ju tänka er skicket. Inte borstat tänderna sen 70-talet har han själv sagt när han var frisk. Ja inte brytt sig ett skit om något.

Nu när han är sjuk så behöver han nånstans att bo. Exets bror är likadan som deras pappa han är som ett barn tar inte ansvar för att betala räkningar med mera och sköter ej hygienen ordentligt och kan inte laga mat. Han kan alltså inte heller ta hand om deras pappa.

Nu är det så att våra barn kommer i kläm. Inte nog med att han jobbar hela tiden han måste även ta hand om sin pappa på den lilla fritid han har. Vår yngsta har inte träffat sin pappa på 4 dagar nu för att pappan tar upp tid.

Har sagt att han måste in på ett hem men pappan vägrar och vi kan inte tvinga in honom. Så nu är det exet som får ta hand om honom.

Hur ska vi göra?

Hur gamla är era barn? Kan dom följa med honom och hälsa på farfar någon gång kanske?
Citera
2021-10-08, 20:38
Medlem
Citat:

Nej, hans far vägrar att flytta till ett hem och låter istället sina barnbarn komma ikläm (vad ts skriver) och barnens far låter farfar sätta sig själv framför barnen. Det är inte ok.
Men samtidigt kan man ju förstås tycka att fyra dagar utan pappa väl inte är så illa. Många skilsmässobarn träffar ju bara pappa var 14:e dag.
Citera
2021-10-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur gamla är era barn? Kan dom följa med honom och hälsa på farfar någon gång kanske?

Dom är 5 och 8. Nej dom kan inte hälsa på farfar för att han är som en fästing på mina barns pappa. Han har inget eget hem utan är där exet är. Ibland hos mig ibland på jobbet. Exet prioriterar inte att skaffa eget boende utan tar för givet att han får komma till mig med sin pappa. Har sagt ifrån flera gånger att jag måste få ha mitt eget liv men kan aldrig ta hem vänner eller en dejt pga att exet är här med sin pappa.
Citera
2021-10-08, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Nej, hans far vägrar att flytta till ett hem och låter istället sina barnbarn komma ikläm (vad ts skriver) och barnens far låter farfar sätta sig själv framför barnen. Det är inte ok.
Men samtidigt kan man ju förstås tycka att fyra dagar utan pappa väl inte är så illa. Många skilsmässobarn träffar ju bara pappa var 14:e dag.

Ja fast den fjärde dagen är han hemma några timmar på kvällen sen försvinner han 4 dagar igen och tillbaka och åker igen och så vidare.
Citera
2021-10-08, 20:45
Medlem
Citat:
Antagligen för att de ska ha något att gnälla på Flashback om. Buhu, så synd om dig. Du stack ifrån fadern till dina barn och sedan gnäller om att han inte träffar dem särskilt ofta. Så synd om dig.

Ta av dig offerkoftan och inse att problemet är DU. Inte ditt ex.

Jävla hora.

Känns det bra att vara en riktig kvinnohatare som misshandlar och våldtar varje kvinna i fantasin som kommer i din väg? Ja för det är bara i fantasin du någonsin kommer få röra en tjej.

Och ja just mina barn får träffa sin pappa MER när vi har separerat. För när vi fortfarande var tillsammans var han aldrig hemma och tog sitt ansvar. Så det krävdes en separation för att han ska kunna umgås med sina barn.

Förmodligen är ni av samma skrot och korn du och mitt ex

Och förresten vilket coolt namn du har tangentriddaren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här