Citat:
Ursprungligen postat av
HighInTheSky
Dom är 5 och 8. Nej dom kan inte hälsa på farfar för att han är som en fästing på mina barns pappa. Han har inget eget hem utan är där exet är. Ibland hos mig ibland på jobbet. Exet prioriterar inte att skaffa eget boende utan tar för givet att han får komma till mig med sin pappa. Har sagt ifrån flera gånger att jag måste få ha mitt eget liv men kan aldrig ta hem vänner eller en dejt pga att exet är här med sin pappa.
Att barnen träffar sin far mer sällan på grund av en vårdsituation är en sak, något jag kan tycka är helt normalt om omständigheterna kräver det, men att ditt ex belastar din familj på det sättet är en helt annan.
Skärpning, det är dina barns pappa vi pratar om. Inte din bästa kompis som ska släpa hem någon i gravt vårdbehov till dig på ett sådant sätt att det bara är till besvär.
Eller har du månne svårt att släppa ditt ex, och bara hålla den nödvändiga kontakten gällande barnens vårdnad, just såsom man borde göra om man inte är riktigt bra vänner (varvid det är märkligt att man skildes från första början)?
Rent krasst så är problemet inte att du har ditt ex pappa på besök.
Problemet är att du har ditt ex på besök. Det är inte normalt beteende.
Säg bara till ditt ex att han inte behöver komma på besök såvida han inte ska hämta barnen. Det är verkligen så enkelt.
Det värsta som kan hända är att du får spendera mer tid med dina barn.
Eller är det så att det egentligen är barnen som är i vägen för ditt dejtande, och att det är därför du vill ha iväg dessa till pappan oftare?
För jag är heligt övertygad om att normalt folk inte bjuder hem dejter när de har sitt ex på besök, vare sig de har sin dementa pappa med eller ej.