2021-10-08, 17:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
Han tjänar ju på det eftersom han bevisligen lyckas lura skiten ur dig och en del andra mindre begåvade

Ok, hur tjänade han på att va med i media? Du behöver visa vad det var han tjänade. Tjänade han inget så var det inte hans enda chans.

På vilket sätt skyddar det mot utpekanden? Det är ren hittepå
Citera
2021-10-08, 17:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Skumt" är ett understatement. Det är väl ingen som på allvar tror att han haft den aktiva roll i "hjälpandet" som han påstår sig haft men han behöver förstås inte vara GM för det.

Mer problematiskt är naturligtvis den här maniska GM-efterapningen (som förklarades bra i Resume-artikeln) där han går så långt att han till och med hittar på ett vittne som förklaring till den helt osannolika förväxlingen

Ett vittne som inte sett mordet är alltså den som ska peka ut honom. Vilket ju inte betyder att han är ihopväxlad med mördaren. På vilket sätt skyddar detta SE mot vittnen PÅ mordplatsen.
Citera
2021-10-08, 17:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Folk vill inte inse att om SE är GM så att försöka bli ett vittne var en idé som lyckades..

Eftersom han återvänder till Skandiahuset efter en kvart så har han inga alternativ kvar....

Att han som GM skulle kunna komma på en taktik att spela vittne är det väl ingen som motsäger. Det är ju bra. Men bara i det fall där han spelar vittne för polisen. Delen där han går ut i media går inte ihop. Det är bakvänt resonemang.
Citera
2021-10-08, 17:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jo fast det är ändå tveksamt om det verkligen var Sveavägen 56, lite långt avstånd för att kunna se ändå bort till korsningen med Tunnelgatan . I förhöret står också : ...Fauzzi fortsätter att gå Sveavägen norrut. Han passerar korsningen med Kammakargatan. Fauzzi har inte märkt någon person som stått i port eller prång. När Fauzzi har hunnit gå några meter efter korsningen med Kammakargatan hör han 2 skott...

Har NF hunnit passera korsningen med Kammakargatan så är han ännu längre norrut än Sveavägen 56. Det kan ju inte stämma. Om NF minns fel vilken gatukorsning han precis passerat när han hörde skotten så är korsningen med Adolf Fredriks kyrkogata mer trolig . Då skulle han befinna sig ungefär vid Sveavägen 50 och tiderna/avstånden med utgångspunkt från Sveavägen 44 där NF mötte LOP stämma bättre.

Jag tycker även NF:s reaktion efter skotten var lite underlig. Han har känt igen OP vid mötet, han hör skotten , han vänder sig om och ser en person ligga på trottoaren. Han tänker... nu har OP blivit skjuten... sen fortsätter han bara hemåt.

Kan ju tänka sig att han med rötterna i Italien inte riktigt var sugen på att blanda sig i. Detta är nåt som hänt i Italien tidigare.
Citera
2021-10-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
Precis, hade han inte agerat som han gjort hade han garanterat åkt dit om han var GM, nu sågs han som en uppmärksamhetakåt mytoman

Den enda anledningen till att vi sitter här och diskuterar SE är för att han själv tog kontakt med media och polis. Finns ingen annan anledning.
Citera
2021-10-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Jo fast det är ändå tveksamt om det verkligen var Sveavägen 56, lite långt avstånd för att kunna se ändå bort till korsningen med Tunnelgatan . I förhöret står också : ...Fauzzi fortsätter att gå Sveavägen norrut. Han passerar korsningen med Kammakargatan. Fauzzi har inte märkt någon person som stått i port eller prång. När Fauzzi har hunnit gå några meter efter korsningen med Kammakargatan hör han 2 skott...

Har NF hunnit passera korsningen med Kammakargatan så är han ännu längre norrut än Sveavägen 56. Det kan ju inte stämma. Om NF minns fel vilken gatukorsning han precis passerat när han hörde skotten så är korsningen med Adolf Fredriks kyrkogata mer trolig . Då skulle han befinna sig ungefär vid Sveavägen 50 och tiderna/avstånden med utgångspunkt från Sveavägen 44 där NF mötte LOP stämma bättre.

Jag tycker även NF:s reaktion efter skotten var lite underlig. Han har känt igen OP vid mötet, han hör skotten , han vänder sig om och ser en person ligga på trottoaren. Han tänker... nu har OP blivit skjuten... sen fortsätter han bara hemåt.

Det är ett litet mysterium gömt i en gåta allt som rör just detta specifika.
NF identifierar ju även AB...eller han ser väl jackan,men vad jag förstår så är avståndet över 200 meter om man nu håller sig till Sveavägen 56 som den adress varifrån observationerna görs.
Jag får personligen inte rätsida på allt detta..men det får egentligen ingen annan heller så jag befinner mig i gott sällskap härvidlag förmodar jag..:-)
Citera
2021-10-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja men nu undrar jag om det verkligen är en plan nån skulle komma på. Att visa sig i media för att ha nåt att skylla på. Känns bakvänt.

Jo jag kan köpa att det är väldigt egendomligt och framförallt väldigt iskallt gjort minst sagt om det ligger till så. Vem /vilka tror du ligger bakom mordet ?
Citera
2021-10-08, 18:35
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är ett litet mysterium gömt i en gåta allt som rör just detta specifika.
NF identifierar ju även AB...eller han ser väl jackan,men vad jag förstår så är avståndet över 200 meter om man nu håller sig till Sveavägen 56 som den adress varifrån observationerna görs.
Jag får personligen inte rätsida på allt detta..men det får egentligen ingen annan heller så jag befinner mig i gott sällskap härvidlag förmodar jag..:-)

Ja, och NF:s förhör är definitivt ett av de mest röriga. Om NF dessutom passerat Kammakargatan så var avståndet närmare 300 meter. Kanske om NF hade en kikare med sig i ryggsäcken att han kunnat urskilja en blå jacka borta vid Dekorima.
Citera
2021-10-08, 18:56
Bannlyst
En konstighet det sällan diskuteras om gällande SE. Han fladdrar rent förbannat, om när han fick veta/begrep att det var OP/LP.

- Säger att han/vi fick reda på att det var OP först dagen efter.
- Säger att det var först på natten han fick veta vem mannen var
- Säger att vittnet AB (eller en man som liknade Tompa-Jan) hoppade upp och ner omkring Dekorima som skrek "är det Palme, är det Palme"!
- Säger att en flicka intill Dekorima berättar för honom att det var OP som var offret, när han inte trodde henne, svarade hon att "sådant skämtar man inte om!"

Om SE var den förste, eller bland de första som kom fram till MOP efter skotten, och han var på platsen i ca 20 minuter, är det då inte konstigt, att han missade LP's gruffande/utbrott på vittnet AH. LP lär enligt många vittnen ha skrikit ut vem hon och den skjutne var, både för vittnen och polis. Hur kunde SE missa detta. Hade han öronlapparna på kepsen så hårt knutna under hakan att han inte hörde? Eller var SE så "behärskat chockad" att det slog lock för öronen?
Citera
2021-10-08, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Att han som GM skulle kunna komma på en taktik att spela vittne är det väl ingen som motsäger. Det är ju bra. Men bara i det fall där han spelar vittne för polisen. Delen där han går ut i media går inte ihop. Det är bakvänt resonemang.

Hur bakvänt då ?

Om man tror att SE kan vara GM så måste man ju förklara den enligt dig totala idiotin att bli vittne istället !

Eftersom han återvänder till Skandia efter 15min så är det enda alternativet ju !

Eller du tycker inte längre det är konstigt att SE använder den taktiken om SE är GM ?
Citera
2021-10-08, 19:33
Medlem
MrBarnabys avatar
Det verkar som PU/86 inte brytt sig om att analysera SE:s vittnesmål/lögner djupare, till skillnad då mot TP/Filter och senaste PU. Om de gjort det hade de insett att SE:s vittnesmål från till exempel 860310 och 860311 måste vara rena falsarier. Det fanns ju inget mordplatsvittne som hade nämnt mörk rock, keps, stålbågade glasögon och handlovsväska. Inget enskilt vittne över huvud taget, bara sammanslagna vittnesmål. Om de efter analysen ställt sig frågan "hmm, undrar varför han säger så där?" så kanske någon pollett trillat ner. Kanske men knappast.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-10-08 kl. 19:42.
Citera
2021-10-08, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det verkar som PU/86 inte brytt sig om att analysera SE:s vittnesmål/lögner djupare, till skillnad då mot TP/Filter och senaste PU. Om de gjort det hade de insett att SE:s vittnesmål från 860310 och 860311 måste vara ett falsarium. Det fanns ju inget mordplatsvittne som hade nämnt mörk rock, keps, stålbågade glasögon och handlovsväska. Inget enskilt vittne över huvud taget, bara sammanslagna vittnesmål. Om de efter analysen ställt sig frågan "hmm, undrar varför han säger så där?" så kanske någon pollett trillat ner. Kanske men knappast.

Enligt bandupptagningarna från Palme-Rummet (de som hördes i Lampers film) under HH's regi, så trillade väl ett par polletter ner hos somliga. Hade ju varit intressant att höra de efterföljande dagarnas bandupptagningar när han diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in