Citat:
Ursprungligen postat av
HAARP
Jo fast det är ändå tveksamt om det verkligen var Sveavägen 56, lite långt avstånd för att kunna se ändå bort till korsningen med Tunnelgatan . I förhöret står också : ...Fauzzi fortsätter att gå Sveavägen norrut. Han passerar korsningen med Kammakargatan. Fauzzi har inte märkt någon person som stått i port eller prång. När Fauzzi har hunnit gå några meter efter korsningen med Kammakargatan hör han 2 skott...
Har NF hunnit passera korsningen med Kammakargatan så är han ännu längre norrut än Sveavägen 56. Det kan ju inte stämma. Om NF minns fel vilken gatukorsning han precis passerat när han hörde skotten så är korsningen med Adolf Fredriks kyrkogata mer trolig . Då skulle han befinna sig ungefär vid Sveavägen 50 och tiderna/avstånden med utgångspunkt från Sveavägen 44 där NF mötte LOP stämma bättre.
Jag tycker även NF:s reaktion efter skotten var lite underlig. Han har känt igen OP vid mötet, han hör skotten , han vänder sig om och ser en person ligga på trottoaren. Han tänker... nu har OP blivit skjuten... sen fortsätter han bara hemåt.
Det är ett litet mysterium gömt i en gåta allt som rör just detta specifika.
NF identifierar ju även AB...eller han ser väl jackan,men vad jag förstår så är avståndet över 200 meter om man nu håller sig till Sveavägen 56 som den adress varifrån observationerna görs.
Jag får personligen inte rätsida på allt detta..men det får egentligen ingen annan heller så jag befinner mig i gott sällskap härvidlag förmodar jag..:-)