2021-10-08, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Fundera på varför man får sladd...och hur en hög bepansrad bil, jämfört med en standardutrustad likadan, har lättare för att få sladd...

(FB) Lars Vilks död, olycka eller mord?

är vad jag tror.

Hög hastighet, nära att köra i diket/vita linjen/kanske varit i diket med ett el. två hjul, bli livrädd och styr bort bilen, få sladd, ställer sig på bromsen.
Citera
2021-10-08, 18:31
Medlem
Aleisioniss avatar
Kan det vara ett mord av Islamister?

En teori som jag har och skall försöka belägga.

Ponera att Wilks och poliserna stannat i Värnamo 10 mil norr om Markaryd för en kaffe eller tankning. En Islamist med vetskap om Fatwan om att se Wilks död råkar av en tillfällighet vara på samma plats som Wilks och känner igen honom.

Eftersom Islamisten är en av de många som vill se Wilks död och har ganska bra kännedom om Wilks och att de är på väg söderut så antar han att de är på väg mot Wilks hem söderut. Han fotograferar Wilks, bilen och sällskapet och skickar ett meddelande om det han sett till det Islamistiska nätverket han ingår i.

Han blir strax uppringd av Islamist (2) som berättar att en eller flera Islamister befinner sig i trakten av Markaryd och de skall försöka "klippa Wilks" med hjälp av de uppgifter de fått.

De vet att Wilks har beskydd och alltid färdas i en säker bil och det är just en av anledningarna att de inte lyckats tagit Wilks av daga tidigare.

Inslamistgruppen, kan vara en enda person förstår att han har ca. en timme på sig innan Wilks kommer att passera E4:an vid Markaryd.

Den som har läst tidningen Inspire Magazine som är en mycket påkostad tidning för just Islamister, (Nej det är inget skämt). I tidningen som utkommer sporadiskt ges tipps om terrordåd, hur man gör bomber och applicerar dem, väljer rätt tidpunkt mm. Väldigt detaljerat.

Jag såg bl.a ett tips hur man stoppar en bepansrad bil för att kunna kidnappa/döda någon i bilen. Fäst ett objekt, t.ex. en brädbit eller större plastpåse fylld med något så den inte blåser iväg. Fäst 50 meter lina i påsen och placera påsen i väggrenen. Dra linan över vägen, ev. fäst med en ögla i jorden och göm dig bakom ett hus, buske eller dylikt. 50 meter innan fordonet närmar sig linan, ryck till och objektet far ut framför bilen. Föraren reagerar instinktivt genom att väja, det spelar ingen roll hur vältränad föraren är.

Innan ens bilen med Wilks hade rammat lastbilen hade Islamisten hunnit lindat ihop snöret och plastpåsen och sprungit den korta vägen till bilen som stod parkerad i skogen och kört iväg. Utan att lämna något bevismaterial om det inte sitter en metallögla nedslagen i väggrenen för linan att löpa i. Men det har säkert redan polisen kollat.

Platsen var känd av Isamisten som är nära förtrogen med Markaryd och platsen valdes ut för att enkelt kunna ta sig så nära motorvägen som möjligt utan att synas och därifrån.

Mission completed!

Detta är bara en teori av alla. Men om det var ett mord utfört av Islamister så är detta inget omöjligt scenario.

Bifogar en bildserie på 4 bilder som visar hur detta kunde gått till. Samt en bild på skogsvägen inifrån villaområdet mitt emot.

https://ibb.co/sRngJtF
https://ibb.co/8d2zd3G
Citera
2021-10-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johntheshepherd
Har du bevis på att källan är fel? Du kanske jobbar på Malmöpolisen själv?

Lars Vilks var så jagad att han transporterades av två bepansrade säpofordon, levde under bevakning 24/7. Jag är helt övertygad att han blev mördad.
Eller hur!
SÄPO-föraren gasade upp till 160 km/h bara för skojs skull. Inte för att han var beskjuten från ett annat fordon. Och tappade kontrollen över fordonet för att en mina kastats ut mot ett av hjulen eller ett skott i en intensiv kulserie trängde genom den annars skottsäkra kupén. Eller nåt sånt. Och som död eller annars chanslös tappade kontrollen över fordonet. Så att deras skyddsobjekt Lars Vilks brann upp, hela den muslimska världen till åtskilligt hånflin för att visa vad hela de anti-"kulturen" står för. Din och dina barns framtid här i Sverige.
Citera
2021-10-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
https://www.youtube.com/watch?v=8nL4eJpgk90

"Tuned the stability control system to account for the additional mass of the vehicle" förklarar han.

Så visst fan är allt kompenserat för, de är inte idioter.

Ja, jag förstår hur du menar. Men jag och du har inte kört ett sådant fordon. Det är kompenserat för. Men säger dom att det är fullt kompenserat? Klart som korvspad att RR bygger det värsta som kan för detta ändamål. Men likväl har du fysikens lagar. Mer vikt, då får man hålla ner farten. E = mc²
Med på vad jag menar?
Citera
2021-10-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ja, jag förstår hur du menar. Men jag och du har inte kört ett sådant fordon. Det är kompenserat för. Men säger dom att det är fullt kompenserat? Klart som korvspad att RR bygger det värsta som kan för detta ändamål. Men likväl har du fysikens lagar. Mer vikt, då får man hålla ner farten. E = mc²
Med på vad jag menar?

Ja jag vet hur vikt ändrar köregenskaper.
Har kört allt från en liten Fiat med och utan 5 pers i till Ford Transit med och utan en last på 12 feta brandsäkerhetsdörrar.

Det är ju därför man kör försiktigt, det är liksom svårare att köra snabbt i en tyngre slöare bil speciellt om du ska skydda någon. Då krävs det ju ännu mer att man skiter i allt vad säkerhet betyder.

Tycker bara det är lite skumt.
Men visst vi alla är människor. Kan ju varit något djur som sprungit ut och sen vänt tillbaka in i skogen.
Citera
2021-10-08, 18:42
Medlem
Citat:
Flera har skrivit i tråden om hur ett bepansrat fordon är att köra, jämfört med andra. Man måste nog ha erfarenheten för att förstå vad som händer om du lägger på två ton extra på en bil. Farten dödar... det är jag tämligen säker på

2 ton extra? Det rör sig rimligen om drygt 1 ton extra.
Det ör liksom inte en Humvee vi pratar om här utan kolfiber, kevlar och höghåfasthetsstål
Citera
2021-10-08, 18:43
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Varför har media förvrängt bilden av vägen ser ju ut som att det är en 80 graders kurva vid platsen för avåkningen,när det i själva verket nästan är rakt där.

På den här bron har fotografen sannolikt stått när bilderna togs - och då använd ett mycket långt teleobjektiv. Då fås denna extrema bildförvrängning.

https://www.google.com/maps/@56.4608237,13.6267272,3a,75y,210.65h,102.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3cuZPxzFgmuuWf1u-VD-lw!2e0!7i16384!8i8192
Citera
2021-10-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusyGuy
Eller hur!
SÄPO-föraren gasade upp till 160 km/h bara för skojs skull. Inte för att han var beskjuten från ett annat fordon. Och tappade kontrollen över fordonet för att en mina kastats ut mot ett av hjulen eller ett skott i en intensiv kulserie trängde genom den annars skottsäkra kupén. Eller nåt sånt. Och som död eller annars chanslös tappade kontrollen över fordonet. Så att deras skyddsobjekt Lars Vilks brann upp, hela den muslimska världen till åtskilligt hånflin för att visa vad hela de anti-"kulturen" står för. Din och dina barns framtid här i Sverige.

För att vara petig så var inte SÄPO inblandat som förare
Citera
2021-10-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
2 ton extra? Det rör sig rimligen om drygt 1 ton extra.
Det ör liksom inte en Humvee vi pratar om här utan kolfiber, kevlar och höghåfasthetsstål

Uppgifter här tidigare säger två ton. Googla på en liknande RR, utan bepansring, så vet vi.
Citera
2021-10-08, 18:49
Medlem
Citat:
Fundera på varför man får sladd...och hur en hög bepansrad bil, jämfört med en standardutrustad likadan, har lättare för att få sladd...

Det vore ju lite trist om en bil som köps in av myndigheter i många länder skulle sladda av torra, raka breda vägar lite bara sådär spå en höft.

Det kanske borde ha hänt någon gång tidigare på alla år konceptet funnits någonstans i världen.

Sen kan man undra hur alla dessa länder har låtit bli att testa just precis detta.
Citera
2021-10-08, 18:53
Medlem
Citat:
Uppgifter här tidigare säger två ton. Googla på en liknande RR, utan bepansring, så vet vi.

En standard RR har en totalvikt på 3,2 ton
Citera
2021-10-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det vore ju lite trist om en bil som köps in av myndigheter i många länder skulle sladda av torra, raka breda vägar lite bara sådär spå en höft.

Det kanske borde ha hänt någon gång tidigare på alla år konceptet funnits någonstans i världen.

Sen kan man undra hur alla dessa länder har låtit bli att testa just precis detta.

Ingen har någonsin kört den här bilen i 160 km/h på motorväg. Det är helt otänkbart för en SUV-förare att köra så snabbt.

Har du själv någonsin blivit omkörd av den här bilen? Nej, just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in