2021-10-08, 18:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är du lika arg på andra som har orsakat sin situation själva? T.ex rökare som fått cancer? Bilförare som skadats i bilolyckor? Gymbögar som fått träningsskador? Feta med hjärtproblem? Hårdrockare som fått hörselskador? Etc etc. Mattias Karlsson betalar nog dessutom mer skatt än både du och jag tillsammans, så han har betalat sin vård 10 gånger om.

Ang att smitta andra så kan även vaccinerade smitta och bli smittade. Det kanske t.om är en vaccinerad som har smittat honom. Tänk på det du.

Absolut, jag tror på fri vilja. Men om vårdpersonal ska hetsas till att vaccineras, och numera omplaceras när de inte är vaccinerade, så är det väl inte orimligt att tycka att en förtroendevald ska föregå med gott exempel och vaccinera sig? och inte skylla på tidsbrist?
Citera
2021-10-08, 18:25
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Absolut, jag tror på fri vilja. Men om vårdpersonal ska hetsas till att vaccineras, och numera omplaceras när de inte är vaccinerade, så är det väl inte orimligt att tycka att en förtroendevald ska föregå med gott exempel och vaccinera sig? och inte skylla på tidsbrist?

De flesta som har hans förtroende är troligen lika ovaccinerade.. då många SD-anhängare är lågintelligenta. I övrigt håller jag med dig.
Citera
2021-10-08, 18:26
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Det har du en poäng i. Som förtroendevald bör man föregå med gott exempel. Nu framstår han mer som svagsint...
Citera
2021-10-08, 18:29
Medlem
Ensundmans avatar
Är detta karma efter att han mobbat AfS?
Citera
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det har du en poäng i. Som förtroendevald bör man föregå med gott exempel. Nu framstår han mer som svagsint...

Överlag något som borde diskuteras i partiledningen. Åkessson har ju hostat och snörvlat offentligt också under pandemin.

Jag kan ju tycka att de förtroendevalda borde vaccinera sig om man nu ska ha så mycket åsikter på andra grupper som t ex vårdpersonal.

Nåväl hoppas såklart att han kryar på sig... oavsett vad jag tycker om hans åsikter.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok

Men det är ju det han är
Citera
2021-10-08, 18:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Nä där håller jag med dig men idioten i stockholm gör ju en grej av det. Märkligt att det går att stänga sjukhus och dra in utan att det ska påverka patientsäkerheten, men ovaccinerad personal då ska det till åtgärder.

Har Mattias varit för att ovaccinerad personal ska straffas? Eller vem är idioten?
Citera
2021-10-08, 18:33
Medlem
Inte hunnit påstår alltså Mattias Karlsson. Det var nog den sämsta ursäkten jag sett hittills.
Det är bevisligen så att han med berått mod blir en belastning på sjukvården som måste vara trötta på alla ovaccinerade som dräller in och kräver sjukvård. Hans agerande skall ses som extremt korkat.
Citera
2021-10-08, 18:34
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Hur svårt ska det vara att fatta att dina argument för vem som har rätt till vad är ren skit, eftersom regionerna har hög belastning på sjukvården samt en gigantisk vårdskuld pga pandemin, en vårdskuld som enligt de flesta bedömare kommer att ta flera år att återhämta?

För varje anti-vaxxare dvs som den rökande, krökande och överviktige Karlsson när han hamnar på IVA när detta bevisligen kunnat undvikas, så betyder det att någon måste vänta ännu längre på till exempel en cancerbehandling eller en operation som kan avhjälpa potentiellt livhotande konsekvenser.

Du kan ta din s.k "argumentation" om personlig frihet och köra upp den i arslet.
Gäller dina argument även de som äter för mycket, röker för mycket, rör sig för lite? Som antagligen upptar hälften av varje sjukhus, till skillnad från de 50 med corona som blivit sjuka och är helt oskyldiga.
Citera
2021-10-08, 18:36
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nån som vet om han har bakomliggande orsaker till att han så svårt insjuknade, diabetes, alkoholproblem etc?
han är fet.
Citera
2021-10-08, 18:37
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vad bra nu har han bästa skyddet man kan ha.
Faktiskt borde tråden vara fylld med Grattis Mattias. Nu kan han riskfritt resa jorden runt om han vill, medans vaxxarna måste vaccinera om var sjätte månad.
Citera
2021-10-08, 18:37
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Gäller dina argument även de som äter för mycket, röker för mycket, rör sig för lite? Som antagligen upptar hälften av varje sjukhus, till skillnad från de 50 med corona.

Whataboutism är inget argument.

Och om vårdskulden blir ännu värre pga idioter som Karlsson så ja, då borde det till slut övervägas att priorotera de som skött sin hälsa rent generellt när det gäller livräddande och livskvalitetshöjande medicinska behandlingar och ingrepp.
Senast redigerad av DaEzz 2021-10-08 kl. 18:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in