2021-10-08, 17:57
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Eh, jag tror inte han håller med dig. Han har naturligtvis insett att han borde ha vaccinerat sig för att slippa bli svårt sjuk och inlagd.

Det har du ingen aning om
Citera
2021-10-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Även om vi låtsas att han varit vaccinerad så hade vaccinskyddet avtagit kraftigt vid detta laget. De svenskar som tog sin andra dos för bara några månader sedan har redan tappat majoriteten av sitt antikroppsskydd. Skyddet mot svår sjukdom är i princip obefintligt utanför multisjuka/överviktiga/ålderliga riskgrupper.

För övrigt är denna "svåra sjukdom" bara ett personligt PR-jippo för Karlsson. Har man styrkan att skriva långa Facebook-inlägg för onlinesympatier är man inte "svårt coronasjuk". Han blev sjuk för att han ingår i en riskgrupp (fetma).

I de dokumentärer jag sett om Karlsson så verkar han frossa i skräpmat som ger fetma och dålig hälsa. Inte omöjligt han har diabetes också. Han borde sluta handla hos globalistiska företag som Mcdonalds och satsa på riktig mat. Röker anti-rasisten Karlsson också?
Citera
2021-10-08, 17:58
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Och hur många av dom 10 har underliggande sjukdomar? Ofan, det råkade visst vara 100%.
Både jag och ett tjugotal jag känner har haft Covid. Vi var samtliga förkylda en vecka.
4 av oss har astma. Så slappna av.
Jaså, hade alla underliggande sjukdomar? Kan du styrka att 100% av de ovaccinerade är multisjuka och har 10 underliggande sjukdomar? Kämpa nu, bevisa det! :-P
Citera
2021-10-08, 17:59
Medlem
alicia66s avatar
Vad bra nu har han bästa skyddet man kan ha.
Citera
2021-10-08, 17:59
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vi på järnvägen är väl hårdare än de flesta andra i samhället, så jag kör på.

Nej, jag röstar på SD och är smart. Höll mig hemma, zink och höga doser av vitamin c+D fick mig arbetsför igen efter cirka 8 dagar. Det är skillnad på folk och folk!

Tror inte politisk tillhörighet avgör det minsta i vaccinfrågan faktiskt. Själv höll jag mig frisk på bullar och kall mjölk, vilket har ungefär samma effekt enligt vetenskapen. ;-.)
Citera
2021-10-08, 18:00
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Vad bra nu har han bästa skyddet man kan ha.

Det som inte dödar en gör en starkare
Citera
2021-10-08, 18:00
Medlem
Fan vilken ödmjuk person Mattias Karlsson verkar vara.
Citera
2021-10-08, 18:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Han väger säkert 115 pannor..kavajen och västen sitter som ett korvskinn på honom.

Japp.
https://www.gp.se/image/policy:1.56651950:1633700799/ZsNBWEUglSax5AnkpiL2-B6EUg-jpg.jpg?f=Wide&w=1024&$p$f$w=f5175e2

En till där det visar sig att övervikt är en tydlig riskfaktor för att bli allvarligt sjuk. Förutom då givet att skippa vaccin.
Senast redigerad av Zaedrews 2021-10-08 kl. 18:03.
Citera
2021-10-08, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Han är överviktig och lider med största sannolikhet av D-vitaminbrist.

Hade han tagit tillskott av D-vitamin, C-vitamin och zink så hade han sluppit hamna på sjukhus.

Karlsson älskar äta Mcdonalds skräpmat, det straffar sig. Röker han också? Han verkar vara i dåligt skick. Att blint tro på ett vaccin är naivt, han borde ändra sin livsstil.
Citera
2021-10-08, 18:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Precis. Alldeles oavsett hur mycket han väger, hur mycket han dricker, eller hur han i övrigt väljer att leva sitt liv så skall hans val respekteras eftersom det handlar om hans egen kropp! Hur svårt skall det vara att fatta?

Hur svårt ska det vara att fatta att dina argument för vem som har rätt till vad är ren skit, eftersom regionerna har hög belastning på sjukvården samt en gigantisk vårdskuld pga pandemin, en vårdskuld som enligt de flesta bedömare kommer att ta flera år att återhämta?

För varje anti-vaxxare dvs som den rökande, krökande och överviktige Karlsson när han hamnar på IVA när detta bevisligen kunnat undvikas, så betyder det att någon måste vänta ännu längre på till exempel en cancerbehandling eller en operation som kan avhjälpa potentiellt livhotande konsekvenser.

Du kan ta din s.k "argumentation" om personlig frihet och köra upp den i arslet.
Senast redigerad av DaEzz 2021-10-08 kl. 18:11.
Citera
2021-10-08, 18:04
Medlem
fittslems avatar
Vilken tur att han inte tog vaccinet, nu blev han bara allvarligt sjukt och riskerade att dö. Hade han tagit vaccinet så hade han nog varit död nu.

- Anti vaxxers logik här på flashback
Citera
2021-10-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp.
https://www.gp.se/image/policy:1.56651950:1633700799/ZsNBWEUglSax5AnkpiL2-B6EUg-jpg.jpg

En till där det visar sig att övervikt är en tydlig riskfaktor för att bli allvarligt sjuk. Förutom då givet att skippa vaccin.

115kg med hans längd?? Det är sjukt. Han har garanterat högt blodtryck och diabetes. Bästa skyddet mot Covid-19 är att ha bra hälsa och stärka sitt immunförsvar. Inte ta vaccin med massa biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in