2021-10-08, 16:50
Medlem
fernebos avatar
Jag hoppas att han tar sitt ansvar och uppmanar sd:are att gå och vaccinera sig. Det är så jävla onödigt att vi ska behöva riskera att få en våg till med smitta och problem i sjukvården igen bara därför att folk inte litar på vaccinet eller sätter sig själva före samhällets bästa. Jag gillar Mattias Karlsson och hoppas han blir återställd, men det är så jävla onödigt att behöva hamna på sjukhus pga Covid i dagsläget.

Det är också rätt ironiskt att det känns som om det främst är invandrare och sd:are som inte vill vaccinera sig.
Citera
2021-10-08, 16:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Precis. Alldeles oavsett hur mycket han väger, hur mycket han dricker, eller hur han i övrigt väljer att leva sitt liv så skall hans val respekteras eftersom det handlar om hans egen kropp! Hur svårt skall det vara att fatta?
Naturligtvis!

Men det visar hur korkad han är.

Och att vara politiker är att vara i förtroendebranschen.
Citera
2021-10-08, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Precis. Alldeles oavsett hur mycket han väger, hur mycket han dricker, eller hur han i övrigt väljer att leva sitt liv så skall hans val respekteras eftersom det handlar om hans egen kropp! Hur svårt skall det vara att fatta?

Kan bara hålla med dig om individens fria val.

Är dock förespråkare för vaccinet och det är mitt val.

Likväl som jag respekterar ditt fria val.
Citera
2021-10-08, 16:52
Medlem
Han är en "cool cat", tar lärdom av detta och går vidare.
Citera
2021-10-08, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Haha dom är så jävla korkade så dom kan inte ta in sånt som inte ligger i deras världsbild.

Tror du verkligen detta? Tillförde ditt inlägg något, eller känns det bara bra att sprida negativ dynga?
Känner du för att svara, kan du skippa att kalla mig ditten eller datten...
Citera
2021-10-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Karlsson är alltså dum i huvudet. Inte förvånad att den mesiga fjollan även är debil. Han har gjort SD till ett fjantparti.

Tycker att han är den skarpaste kniven i den lådan... SD lådan.
Citera
2021-10-08, 16:54
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hans far fick tydligen bältros kort efter vaccination. Detta har Karlsson då med bästa foliehattslogik tolkat som att det var vaccinet som orsakade bältros och att han också kommer få bältros om han vaccinerade sig. Därför "väntade" han på rätt tillfälle att ta vaccinet så att han skulle "ha tid" att kurera den efterföljande bältrosen..

Skolboksexempel på foliehatt som nu istället får ta sig tid att kurera långa följder av covid, som att inte orka gå upp för en trappa utan att få andnöd.
Kan bara hålla med. Till att börja med hoppas jag att han tillfrisknar. Han har vad jag förstått familj med barn inblandade? Ytterst oansvarigt att inte vaccinera sig.

Lite förvånande dock är hans kommentarer gällande risken för bältros. Lite skämtsamt, kan man tycka, men han skulle vaccinerat sig mot det istället för att skylla på de riskerna. Inte minst hans far.
Citera
2021-10-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterIIster
Han röker och börjar bli fet som en gris. Inte bra.
Men nu nästan bara fullvaccinerade på IVA enligt mainstream-media.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/forskare-ser-avklingande-vaccinskydd-bland-%C3%A4ldre/ar-AAPfVv8?li=BBqxCu3

Källa på att han röker?
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Naturligtvis!

Men det visar hur korkad han är.

Och att vara politiker är att vara i förtroendebranschen.
Visst, men hela idén med vårt sjukförsäkringssystem är som jag ser det att det förblir baserat på kollektiv risk och fritt val hur man gör med den egna hälsan. Om vi frångår den principen så kommer jag börja verka för en helt individuell försäkring istället.
Jag är jättegärna med och finansierar att en liten, liten del av befolkningen konsumerar största delen av budgeten, med det lilla förbehållet att jag själv får bestämma över min egen kropp. Börjar det ställas vilkor på mig vill jag inte vara med längre.
Citera
Medlem
Nån gammal vis läkare sa för 100 år sedan att "Om du inte anser att du har tid för fysisk aktivitet så kommer du förr eller senare få avsätta tid för sjukdom".

Karlsson kunde alltså inte peta in en vaccinationstid i hans tighta kalender. Nu får han avsätta tid för sjukdom och förmodligen ha helt tom jobbkalender 2-3 månader framåt.
Citera
2021-10-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hans ursäkt var väl den värsta. Inte tid? Vem tror du att du är?

Till och med POTUS hade tid att göra det.
Hinner han inte ta sprutan så är frågan om han hinner vara sjuk????
Citera
2021-10-08, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...

Nej, varför ska vi anta att han är vaccinerad? SD verkar ju driva vaccinationslinjen tillsammans med övriga så kallat borgerliga partier, så det kan ju vara så att det är skämmigt att behöva berätta att vaccinet inte fungerar.

Hade han låtit bli att äta sig fet så hade han med stor sannolikhet sluppit svår sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in