2021-10-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWkGGm/sds-mattias-karlsson-svart-coronasjuk

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.

Ska vi anta att han inte var vaccinerad? Känns som att han hade nämnt det i sitt inlägg annars...

Hoppas att han dör
Citera
2021-10-08, 16:30
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Karlsson är dum i huvudet med andra ord? Eller vad vill du säga med citatet?

Nä, att han var rädd för att få bältros.
Citera
2021-10-08, 16:31
Avslutad
Tror ett av problemen är att han gått med symptomen en längre tid innan det satte sig så illa. Verkar ha varit sjuk en längre tid med vissa symptom innan det satte sig på lungorna så att säga. Kanske kunnat lindras något från det värsta om vård sökts tidigt. Även om man inte kan veta.
Citera
2021-10-08, 16:31
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Eller så tog han bara risken. Det gjorde jag, och jag klarade mig väldigt mycket bättre än Karlsson.

Sluta vara så djävla kategoriska hela tiden, ni som inte kan acceptera att alla inte vill ta samma sprutor som just ni väljer att göra.
Fast nu tar ju många ovaccinerade plats på våra sjukus som kunde ha undvikits om de vaccinerat sig. För de personer som inte har medicinska skäl till varför de inte kan vaccinera sig förbrukar de ju sjukvårdsresurser som skulle komma andra personer till gangn och då är det inte hara covid vård utan även uppskjuten vård pga pandemin, så det är ju inte bara du själv som drabbas av ditt beslut.
Med tanke på detta och den ökade risken att du sprider smitta i samhället får man nog vara lite ödmjuk inför att inte alla personer accepterar ditt beslut rakt av.
Citera
2021-10-08, 16:35
Medlem
Trolltestets avatar
Lite ödets karmiska ironi dock. SD klagar ju ofta på folk som belastar skattesystemet i onödan, och som tack för de klagomålen har Naturen nu levererat dem en riksdagsman som belastar skattesystemet i onödan.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-10-08 kl. 16:47.
Citera
2021-10-08, 16:35
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Nä, att han var rädd för att få bältros.

Karlsson är alltså dum i huvudet. Inte förvånad att den mesiga fjollan även är debil. Han har gjort SD till ett fjantparti.
Citera
2021-10-08, 16:40
Medlem
Pratade med en sjuksköterska på ett av Sveriges största sjukhus.

Han kommenterade hur svårt det är att ha sympati för patienter nu som kommer in ovaccinerade. Medlidande var slut, hela världen försöka få folk att vaccinera sig men folk beter sig som idioter ändå och får då stå sitt kast.

Det finns väldigt få valida ursäkter kvar förut gravida, där kan jag förstå det. Ingen har så fullt schema i Sverige att man inte kunnat klämma in minst en spruta.
Citera
2021-10-08, 16:40
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Karlsson är alltså dum i huvudet. Inte förvånad att den mesiga fjollan även är debil. Han har gjort SD till ett fjantparti.

Att han inte ville få bältros är väl en helt plausibel förklaring till att han väntade ... för länge. SD är ju bara konservativt strunt och nazism.
Citera
2021-10-08, 16:41
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Han är ganska överviktig och äter troligen ganska ohälsosam mat som hämtmat och på lokal ofta. Tror inte han tränar särskilt ofta heller, så han ligger nog i riskzonen.

Japp, och det gäller även Jimmie Åkesson och Oscar Sjöstedt.

Denna trio borde definitivt dra ner på skräpmaten och skaffa gymkort
Citera
2021-10-08, 16:42
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Intressant. Var kollade du då? Jag har inte sett några såna uppgifter. Vore nyttigt att få ta del av.
Svenska Intensivvårdsregistret får data inrapporterat om de fall av COVID-19 som hamnar på svenska intensivvårdsavdelningar.

Tabellen nedan innehåller data från pandemins start mars 2020.

Någon riskfaktor: 81,0%

Någon riskfaktor innefattar: barn med flerfunktionshinder, hypertoni, 65 år eller äldre, graviditet, kronisk hjärt-lungsjukdom, kronisk lever-njursjukdom, nedsatt immunförsvar, diabetes, fetma, neuromuskulär sjukdom, annan angiven riskfaktor.

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
2021-10-08, 16:43
Medlem
Han röker och börjar bli fet som en gris. Inte bra.
Men nu nästan bara fullvaccinerade på IVA enligt mainstream-media.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/forskare-ser-avklingande-vaccinskydd-bland-%C3%A4ldre/ar-AAPfVv8?li=BBqxCu3
Citera
2021-10-08, 16:43
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Att han inte ville få bältros är väl en helt plausibel förklaring till att han väntade ... för länge. SD är ju bara konservativt strunt och nazism.
Äh, nej 😊. Undrar varför han var SÅ dum. Han verkar annars vara rätt klyftig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in