2021-10-08, 16:13
Medlem
Skadans avatar
Han har förmodligen läst på flashback om tentakelmonstret som härjar omkring i vaccinet...
Citera
2021-10-08, 16:14
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Skitsnack, endast de som tillhör riskgrupp insjuknar så svårt.
Skrattretande att samma folk som gnäller på FHM och Tegnell hela dagarna året runt tror att "riskgrupper" som definierades i början av pandemin när man knappt visste något är en superexakt vetenskap som är 100.0000% korrekt alltid.

I alla fall har du helt fel, sist jag kollade var 20% som vårdas för covid-19 på IVA är inte i riskgrupp sen finns det förstås många som "bara" blir inlagda på sjukhus eller har svår sjukdom hemma.
Citera
2021-10-08, 16:16
Medlem
Vi får hoppas att han blir bra snart, jag vill inte honom något ont, även om han är extremhöger. Men att han inte skulle ha hunnit vaccinera sig tror jag inte på. Antingen är han emot vaccinering eller så är han bara alltför machokaxig.
Citera
2021-10-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Sååå jävla uppenbart att han inte ville vaccinera sig. "Inte tid"

Folk i hans ålder har kunnat vaccinera sig i FYRA (!) månader nu, det tar längre tid att skriva ett inlägg på Facebook än att traska in på Kry och få en spruta.

Bullshit.

Verkligen. Sympatin är ungefär lika låg som mot dom som nu kommit på att dom ska ut och resa och fått sin andra dos moderna pausad, fastän dom borde varit färdigvaxxade för länge sen.

Man får ta ansvar för sina egna beslut.
Citera
2021-10-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Skrattretande att samma folk som gnäller på FHM och Tegnell hela dagarna året runt tror att "riskgrupper" som definierades i början av pandemin när man knappt visste något är en superexakt vetenskap som är 100.0000% korrekt alltid.

I alla fall har du helt fel, sist jag kollade var 20% som vårdas för covid-19 på IVA är inte i riskgrupp sen finns det förstås många som "bara" blir inlagda på sjukhus eller har svår sjukdom hemma.

Intressant. Var kollade du då? Jag har inte sett några såna uppgifter. Vore nyttigt att få ta del av.
Citera
2021-10-08, 16:20
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzikert
Vi får hoppas att han blir bra snart, jag vill inte honom något ont, även om han är extremhöger. Men att han inte skulle ha hunnit vaccinera sig tror jag inte på. Antingen är han emot vaccinering eller så är han bara alltför machokaxig.

Dum i huvudet är också en förklaring. Han är inte extremhöger utan mjukishöger. Han är ihop med en negress.
Citera
2021-10-08, 16:20
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaartinReez
Utifrån vad han tyckte så är/var han en av SDs bästa politiker. En god människa. Snäll. Önskar honom bättring.
Precis vad jag tänkte skriva.

Önskar honom allt väl och hoppas att han klarar sig genom sjukdomen!
Citera
2021-10-08, 16:21
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basn
Enligt artikeln i expressen har han inte hunnit vaccinera sig. Alltså ovaccinerad, vad nu det betyder i sammanhanget när även vaccinerade blir sjuka.
"Inte hunnit"? Ha ha. Vilken jäkla ursäkt. Klart han har hunnit om han hade velat!
Citera
2021-10-08, 16:22
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Dum i huvudet är också en förklaring. Han är inte extremhöger utan mjukishöger. Han är ihop med en negress.

Expressen:""Nej, jag har varit på väg att göra det. Det har varit ett så hektiskt schema. Min far fick en ganska allvarlig släng av bältros när han vaccinerade sig. Så jag har försökt hitta ett planeringsfönster där jag skulle kunna drabbas av samma sak utan att det menligt inverkade på arbetet. Men jag väntade uppenbarligen för länge", säger Mattias Karlsson.
Citera
2021-10-08, 16:23
Avslutad
Krya på dig Mattias! Hoppas det är på bättringsvägen som det verkar åtminstone. Det är alltid omvälvande och läskigt att bli svårt sjuk eller ha en anhörig som blir svårt sjuk, det vet vi nog alla som haft det.

Han ska ha varit i stor fara om det velat sig illa och är fortfarande tillräckligt dålig för att ha stark syrgas, så vi får verkligen hoppas att det går bra det här från och med nu.

Angående vaccin är det väldigt många som funderar på om man ska ta det eller inte. Dels för egen del om man är relativt ung och i bra form. Dels sett till alla biverkningar som rapporteras. Mattias pappa fick tydligen svår bältros av vaccinet som knappast heller är särskilt kul att se och mycket plågsamt.
Citera
2021-10-08, 16:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Han är ganska överviktig och äter troligen ganska ohälsosam mat som hämtmat och på lokal ofta. Tror inte han tränar särskilt ofta heller, så han ligger nog i riskzonen.
Citera
2021-10-08, 16:27
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Expressen:""Nej, jag har varit på väg att göra det. Det har varit ett så hektiskt schema. Min far fick en ganska allvarlig släng av bältros när han vaccinerade sig. Så jag har försökt hitta ett planeringsfönster där jag skulle kunna drabbas av samma sak utan att det menligt inverkade på arbetet. Men jag väntade uppenbarligen för länge", säger Mattias Karlsson.
Karlsson är dum i huvudet med andra ord? Eller vad vill du säga med citatet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in