2021-10-08, 12:02
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag och många med mig vill inte ha ett samhälle där rika och förslagna människor kan lura av gamla och dementa deras egendom i tvivelaktiga affärer. Där köparen lovar saker de inte har några intuitioner att hålla.

Många av oss fruktar också ett pöbelvälde där mäktiga organisationer på lagens skuggsida drar igång kampanjer för att med hat och smutskastning tvinga folk att avstå sin rätt.
2021-10-08, 12:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
En som är insatt o följer händelsena: - håller på Ebba
En som ser ett (vinklat)/inslag på tv: - håller på Esbjörn
Majoriteten tillhör sista gruppen!

Det är därför hon behöver låta detta bli belyst av tinget nu, i ett tidigt skede hade det säkert gått bra att få ett återköp av fastigheten.
Tyvärr är allt som är kvar nu är endast att löpa linan ut och bli fullt granskad.
Detta vinner hon på och det som var planen med all smutskastning faller då tillbaka på Binninge och deras anhang.
Det visar sig mer och mer nu, och Esb börjar förstå vilken dåligt val det var med smutskastningen och plötsligt börjar erbjuda en stor summa för att slippa bli granskad i tinget och därigenom både få ersätta henne samt förlora huset
2021-10-08, 12:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Oavsett vad Ebba än kan ha lovat Esbjörn, så har hon inte ens haft möjlighet att bryta löftena än, även om hon har för avsikt att göra så. Vad har du för belägg att Ebba kommer bryta sina löften? Vad har hon ens gett för löften?

Hon har lovat honom 3.900.000 för att ta över huset som han erbjöd henne att få köpa.
2021-10-08, 12:28
Medlem
Citat:
Jag och många med mig vill inte ha ett samhälle där rika och förslagna människor kan lura av gamla och dementa deras egendom i tvivelaktiga affärer. Där köparen lovar saker de inte har några intuitioner att hålla.
Varför spottar du hela tiden på Esbjörn?
Varför kalla honom döv, blind, dement, svag, och nu fattig. Han är ju bevisligen inget av detta - och ändå älskar du att hävda det. Jävla usel människosyn
2021-10-08, 12:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det är inte sant! Ebba har minst lika mycket oklarheter i sin sak. Det är inte Esbjörns fel att rättegången varar i 4 dagar. Det är Ebbas. Om hon exempelvis haft en värdering att visa upp skulle hon inte behöva kalla en mäklare som vittne.
Så mäklaren kommer att vittna i flera dagar
2021-10-08, 12:32
Medlem
Citat:
Det vill ingen. Men det finns inget tvivelaktigt i denna affär. Det finns inga löften över huvudtaget i kontraktet som Ebba Busch har brutit. Det finns ett antal löften som du har fantiserat ihop på din egen kammare. Men de bör även stanna där.
2021-10-08, 12:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Även om hon vinner den kommer tidningarna att vara heta. Det är svårt att sola sig i segerns glans om motståndaren är en gammal krum gubbe.

Mycket beror på vilken sida du tittar på hos den du så hårt nedvärderade mannen.

Han kan vara en som lurat henne i fällan och dragit henne i smutsen, allt till denna affär och allt för att få henne att bli bedragen på både bostad samt jobb.
En önskedröm för vissa här men,svårt ska det bli då hon fortfarande står stadigt
2021-10-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Du valde strategiskt att inte svara på mitt inlägg!
Jag tar det som schack matt! GAME OVER!
Det har nog avhandlats k närmare tusen inlägg men Esbjörn har papper på att han är rättsförmögen. Tills det du kan visa upp ett motsvarande kommer ingen ta dig på allvar…
2021-10-08, 12:55
Medlem
Lejon-xs avatar
Olidligt spännande! Kommer Majkgård att kunna lägga beslag på fastigheten? Det är väll detta, det handlar om!
2021-10-08, 12:58
Medlem
Q6s avatar
KD påverkas inte av fastighetsaffären utan har minimala förändringar i väljarstödet.

Däremot så undrar man vilket hus som Stenevi har försökt att köpa då de gör en ny bottennotering och fastighetsaffären är ju det som skall sänka KD.

Finns det någon tråd om hennes husköp?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dm2AV/aftonbladet-demoskop-lagsta-stodet-for-miljopartiet-pa-16-ar
2021-10-08, 13:01
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Olidligt spännande! Kommer Majkgård att kunna lägga beslag på fastigheten? Det är väll detta, det handlar om!

Det är väl bara Majkgård kvar i det laget, Matz blev väl utröstad vid senaste örådet?
2021-10-08, 13:33
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejon-x
Nu börjar det närma sig! Ska bli spännande om det kommer en förlikning inom kort, där Esbjörn ger Ebba ett köpebrev innan rättegången startar. Alternativet är att han blir sjukskriven och fördröjer, då jag tycker det är mycket politik med i bilden!

Majkgård med sin kursgård och byggbolag har mycket "goodwill" att förlora på att sitta i rätten, där det troligen kommer fram hur hon har jobbat med Pernrot Lüllmaa och Binninge för att försöka framstå Esbjörn som dement och därmed stoppa husförsäljningen. De verkar inte bry sig om Esbjörns Ekonomi, utan det får kosta vad det vill för honom. Esbjörn tillhör de pensionärer som har det gott ställt i Sverige, men några 1,5 miljoner tror jag inte han själv kan ordna fram, då han tidigare har haft skulder hos kronofogden enligt FB-tråden. Huset och tomten är mer värt för dem. De har ju generalfullmakten och ekonomiskt kan de styra över honom i princip hur som helst. Hur gick till att få Esbjörn att underteckna generalfullmakten, av fri vilja! Jag kan bara säga fy fan!

Mja enligt Binninges bästis Kubiken har Binninge åt honom berättat att det tog 2 timmar att förklara så Esbjörn förstod, vad ombudsfullmakt var och varför Binninge behövdes som hans ombud.

DET TOG 2 TIMMAR iNNAN HAN FICK HONOM ATT SKRIVA PÅ OMBUDSFULLMAKTEN!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in