2021-10-07, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av O.G.Shredder
Alla videor och ljudfiler som hänvisas till i FUP spelades såklart upp.

En snabb reflektion är att videon där Mattias grips, och en ser honom helt utslagen och i otroligt dåligt skick, får en att undra om möjligheten att han någon kvart tidigare ska ha stått och gapat och visslar efter Rosanna.

Exakt detta ifrågasätter även förhörsledarna i rosannas förhör. Och hennes svar på det är att han bara spelar väck när polisen kommer.
Spelades det upp något på Rosanna i polisbilen efter hon gripits?

Jätte tack för att du delar med dig till oss andra! 🙏
Citera
2021-10-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Exakt detta ifrågasätter även förhörsledarna i rosannas förhör. Och hennes svar på det är att han bara spelar väck när polisen kommer.
Spelades det upp något på Rosanna i polisbilen efter hon gripits?

Jätte tack för att du delar med dig till oss andra! 🙏
Yes, den videon som de filmat då spelas upp där. Den står utskriven i FUP, och videon gav inget, men tonläge och ljud ger en ju absolut en del.
Citera
2021-10-07, 17:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Någon som vet om man kan begära ut ljudfiler från rättegång dag för dag, eller om det får väntas tills sista rättegången varit?
Tyvärr tror jag du måste vänta till tingsrättsförhandlingarna är klara.
Citera
2021-10-07, 17:15
Medlem
Citat:
Yes, den videon som de filmat då spelas upp där. Den står utskriven i FUP, och videon gav inget, men tonläge och ljud ger en ju absolut en del.

Du borde få ett pris för din utförliga raportering här.

Guldspaden är väl för "gräv" men ett reporterblock i guld kanske?
Citera
2021-10-07, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Du borde få ett pris för din utförliga raportering här.

Guldspaden är väl för "gräv" men ett reporterblock i guld kanske?
Skriver under på det!!! Hen för nöja sig med att vara guld!! 💪 Så bra!!
Citera
2021-10-07, 17:38
Avslutad
Citat:

Är det något vi andra kan beställa ut oxå?
Är det tonläge på Mattias du menar? Eller poliserna? För dom trodde han var död först väl?
Citera
2021-10-07, 17:42
Medlem
Kriitans avatar
Är datumen för förhandlingarna som är kvar, måndag den 11e tisdag den 12e och fredag 15e?
Citera
2021-10-07, 18:16
Medlem
Citat:
Är det något vi andra kan beställa ut oxå?
Är det tonläge på Mattias du menar? Eller poliserna? För dom trodde han var död först väl?

Jag tror de ska gå att få ut.. Kolla med tingsrätten om det..
Citera
2021-10-07, 18:42
Medlem
Citat:
Åhörarsalen är mellan full och halvfull, med restriktioner som kräver vartannat säte ledigt.

Tusen tack för att du rapporterar!! Hade sååå gärna velat vara där.
Senast redigerad av mmiasma 2021-10-07 kl. 18:44.
Citera
2021-10-07, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror det är R som är gärningsman, kanske nån slags triangeldrama - båda vill ha den läspande prinsen med det säregna utseendet och de nedsatta mentala förmågorna?

+1 på detta inlägg så tidigt i tråden! Alltid intressant att läsa de första posterna när Fup kommit.
Undrar verkligen vad påföljden blir, blir kanske som i tragedin med dubbelmordet i Vallentuna?
Citera
2021-10-07, 19:37
Avslutad
Först nu har jag tagit mig igenom rosannas alla förhör, jag hoppade dem efter de 4 första.
Men det blir ju bara mer och mer uppenbart ju mer hon pratar och försöker förklara bort.
Jag tror fan till och med hon använt yxan. Vilket jag nog inte trodde i början.
Hon anstränger sig alldeles för mkt för att rikta ALLA misstankar mot M. Han har ju ens inte vart hotfull emot henne som hon försökt få det till vid knivhuggen. Hela hennes historia spricker på alla plan nu, ett efter ett.
Hon verkar dock inte inse det själv.
Det borde vara M dom satt "medhjälp" på som alternativ.
Hon försäger sig till och med i ena förhöret: "först ville han inte göra nånting mot henne, eeh jag menar Jag ville inte" 🤦‍♀️
Senast redigerad av Deadlift81 2021-10-07 kl. 19:39. Anledning: Fel skrivning
Citera
2021-10-07, 19:49
Medlem
Citat:
Först nu har jag tagit mig igenom rosannas alla förhör, jag hoppade dem efter de 4 första.
Men det blir ju bara mer och mer uppenbart ju mer hon pratar och försöker förklara bort.
Jag tror fan till och med hon använt yxan. Vilket jag nog inte trodde i början.
Hon anstränger sig alldeles för mkt för att rikta ALLA misstankar mot M. Han har ju ens inte vart hotfull emot henne som hon försökt få det till vid knivhuggen. Hela hennes historia spricker på alla plan nu, ett efter ett.
Hon verkar dock inte inse det själv.
Det borde vara M dom satt "medhjälp" på som alternativ.
Hon försäger sig till och med i ena förhöret: "först ville han inte göra nånting mot henne, eeh jag menar Jag ville inte" 🤦‍♀️

Ja de är mkt å läsa i hennes förhör, så man har inte riktigt orkat läsa allt, detta har jag missat, vilket förhör är det? Så jag vet vilket jag ska in å läsa ännu en gång 🙈

Jag har en känsla att M inte kommer dömmas för mord, och eftersom han inte är åtalad för något annat så blir han la friad isf? För dom kan la inte dömma han för medhjälp om han inte står åtalad för det?

Angående att R står åtalad för mord och medhjälp har jag en känsla att de e för att hon säkert ska kunna bli dömd för något av det, för att dom antagligen har så mkt bevis att hon verkligen e en av dom som gjort det mesta.. Så kan dom inte fälla henne för mord så kan dom iaf fälla henne för medhjälp.. Så hon verkligen bmir dömd för det.. Men aah vet ej 🤷‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in