2021-10-08, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris
De börjar långt tidigare, förmodligen blir de mer tydliga när chauffören märker att han inte kan häva sladden och trampar på bromsen.

Rätt, men vissa kan bara se de mörka spåren… vänster fram ger svaga spår innan bilen tappar greppet helt och de mörka spåren uppstår
Citera
2021-10-08, 09:04
Medlem
Aleisioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BatikFarbror
Ursäkta att jag kladdar i din bild, men jag tycker du rätar upp bilen för mycket, en lite flackare bana, och jag tror vinkeln på bilen i princip är oförändrad från räcket till krocken. Syns bäst på FB-bilden i norrgående körbana, bredden mellan strecken ändras marginellt. Jag tror också, precis som du ritat, stt smällen tog fram på lastbilen, annars hade troligen hytten suttit kvar på chassit

https://ibb.co/ggJJnTn

Kladda på. Det är bara bra att illusterera ett händelseförlopp i bilder snarare än i text. Jo du har säkert rätt angående vinkeln. Sladden kan ha varit längre.

Är det verkligen ingen med en drönare i närheten som kan ta lite bilder vilket skulle vara väldigt värdefullt innan däckspåren försvinner. Har funderat på att åka dit men det blir 100 mil framo ch tillbaka och det tar emot. Upp och hoppa nu ni som har en drönare i närheten.
Citera
2021-10-08, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
en explosion i en av bilens axlar har gått av. vittnet som bor bredvid hörde en stor smäll INNAN han hörde däck skrika .. om du tittar på däckmärken startar de väldigt plötsligt som om bilen har varit i luften och landat där bromsspåren startar.
Du är i fel tråd. Foliehattarna håller till under konspirationsteorier.
Citera
2021-10-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Du är i fel tråd. Foliehattarna håller till under konspirationsteorier.
Prove me wrong.
Citera
2021-10-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsLarsen123
Prove me wrong.
Kan vi säkert göra sen, men inte i denna tråden
Citera
2021-10-08, 09:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Från ett fb-konto inlagt i konspirationstråden där man kan se hur spåren börjar.

Blir inte klok på vad jag ser. Vänsterstrecket börjar som ett mkt tunt spår/streck som sedan blir brett o svart.

Kolla speciellt in när spåret börjar. Bilen måste vara mkt långt till höger i vägbanan.

https://www.facebook.com/lindmpe/videos/573657777169566/

Sladdmärken som lett till olyckan är troligtvis en retursladd. Färden har nog varit vinglig över vägbanan strax innan sladd bryter ut, då sladdmärken bryter ut såpass långt ut åt höger.

Däcken lämnar svarta (bränn)märken efterhand temperaturen går upp.
Citera
2021-10-08, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleisionis
Efterfrågade bilder

Se tidigare inlägg.

https://ibb.co/CngtS80
https://ibb.co/7nwDSMz

Tack!

Den andra bilden tror jag mycket på. Om man kollar filmen från norrgående så tror att kollisionen var mer rakt i sidan. Spåren efter högerdäcken slutar i en linje som ligger nästan helt diagonalt med vägens sträckning.
Och höger fram är långt över i det högra körfältet när det slutar. Skulle tro att lastbilen har frontat rak i sida. Möjligen, som du har i bilden, att lastbilen hunnit svänga något till höger men det kan inte ha varit mycket.
Citera
2021-10-08, 09:26
Medlem
Frågan är egentligen hur smart det är att ha en bil som sticker ut som En hawaiiskjorta på en begravning. Coola bilar drar till sig andra coola bilar, särskilt om de kör fort. ”Där kommer en som kör fort, jag hänger på”.
Chauffören vet då inte om det är ett hot, och svänger in framför en bil/lastbil och bromsar in för att se om efterföljaren passerar. I detta fallet kan han i den manövern ha tappt kontrollen på bilen. Min merca har tonade rutor bak, inte en chans att se vem som sitter i, och det finns 1000-tals likadana bilar. Och, spårningsutrustning kan medföras i en väska i en hyrbil till exempel. Jag anser lite att man istället för att skydda personen faktiskt gör den till ett tydligt mål istället. Nu är detta en trafikolycka, och trafikolyckor händer oavsett hur duktig förare du är.
Citera
2021-10-08, 09:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeeMo
Smällen han hörde innan däckskriken kan ha varit att bilen blev beskjuten framifrån vilket skadade chaffören.

Eller mer logiskt och relevant sett till att polisens tekniker markerat ut små föremål innan olycksplatsen - En däckexplosion.
Citera
2021-10-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BatikFarbror
Frågan är egentligen hur smart det är att ha en bil som sticker ut som En hawaiiskjorta på en begravning. Coola bilar drar till sig andra coola bilar, särskilt om de kör fort. ”Där kommer en som kör fort, jag hänger på”.
Chauffören vet då inte om det är ett hot, och svänger in framför en bil/lastbil och bromsar in för att se om efterföljaren passerar. I detta fallet kan han i den manövern ha tappt kontrollen på bilen. Min merca har tonade rutor bak, inte en chans att se vem som sitter i, och det finns 1000-tals likadana bilar. Och, spårningsutrustning kan medföras i en väska i en hyrbil till exempel. Jag anser lite att man istället för att skydda personen faktiskt gör den till ett tydligt mål istället. Nu är detta en trafikolycka, och trafikolyckor händer oavsett hur duktig förare du är.

Trafikolyckor händer givetvis alla, avsett hur duktig förare man är. MEN ju mindre risker du tar i ditt körande desto färre olyckor blir du inblandad i. Eller påstår du något annat
Citera
2021-10-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Eller mer logiskt och relevant sett till att polisens tekniker markerat ut små föremål innan olycksplatsen - En däckexplosion.

Logiken är underskattad i denna tråden.
Jag tror som du...
Citera
2021-10-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Logiken är underskattad i denna tråden.
Jag tror som du...

Det behöver inte vara det, det behöver inte heller vara från just den bilen om det är från en däckexplosion (det ligger ju rester från sådana överallt längs vägarna). Det kan också vara skräp som dragits ut i vägen om bilen var ut i gruskanten till vänster. Osv osv.

Men, det är mycket troligt att det är så att en däckexplosion har fått bilen att dra kraftigt åt höger och när de försöker häva detta så vår de sladd och åker till vänster. Att bilen dragit åt höger och sedan till vänster (med kraftig sladd) är ju i praktiken bevisat redan i denna tråden. Orsakerna är dock fortfarande bara spekulationer.

Vart bilen träffade lastbilen är inte lika säkert, men det verkar peka mot att RR har träffat lastbilen i sidled mot vänstra främre hörnet av lastbilens hytt och slagit loss denna. Sedan kan man diskutera exakt hur långt fram/bak detta har skett. Man skulle behöva se vraket av RR i närbild för att kunna avgöra detta mer specifikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in