2021-10-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Samtal med LoVi:

- LoVi: Jag tänkte att nu så är hon tyst och hux flux kommer en vit bil, om jag inte minns fel, hög fart. Den körde vänster där jag stod och sedan en mjuk sväng höger.

- RDY: Mot Bråten?

- LoVi: Ja, men det är inte den stora vägen jag snackar om. Utan lilla vägen efter en mjuk sväng som slutar vid sista huset. [Senare under samtalet så förtydligas hur bilen kört och det talas om byggnader på det som idag är Mariegärdes väg]

Det kallades inte Bråten på den tiden, utan Lockerud. CL bodde på Bråtenvägen 52 och det finns ingen vägförbindelse mellan Lockerud och Bråten som går via det som idag kallas Mariegärdes väg.

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

- LoVi: Jag huxflux kom på hur det var med bilen.

- LoVi: Nej, det tänkte jag inte på. Den kom så snabbt. Och jag var liksom panikslagen så jag tänkte inte så stenhårt.

Ovanstående är några av många saker i den nyligen gjorda intervjun som får mig att känna att det är låg trovärdighet hos LoVi, som hon själv också antyder.
Signalementet på bilen är INTE bra. Det fanns nog nästan 1000 vita små bilar i Mariestad vid den tiden.
Det hade varit bättre om den varit gul metallic, typ.
En bil som idiotkör kommer man inte på "Huxflux", t ex.

Att dissekera en vittnesbeskrivning är nödvändigt. Det är först när man till hundra procent bestämmer sig för något stämmer, som man har skaffat sig ett bias.
Citera
2021-10-08, 09:58
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det kallades inte Bråten på den tiden, utan Lockerud. CL bodde på Bråtenvägen 52 och det finns ingen vägförbindelse mellan Lockerud och Bråten som går via det som idag kallas Mariegärdes väg.

Ovanstående är några av många saker i den nyligen gjorda intervjun som får mig att känna att det är låg trovärdighet hos LoVi, som hon själv också antyder.
Signalementet på bilen är INTE bra. Det fanns nog nästan 1000 vita små bilar i Mariestad vid den tiden.
Det hade varit bättre om den varit gul metallic, typ.
En bil som idiotkör kommer man inte på "Huxflux", t ex.

Att dissekera en vittnesbeskrivning är nödvändigt. Det är först när man till hundra procent bestämmer sig för något stämmer, som man har skaffat sig ett bias.

Så ReimerDenYngre låter alltså sitt låssasvittne se en bil åka till ett område som man inte kan nå på den vägen. Obetalbart dumt! Vilket stolpskott ReimerDenYngre är!

Det vore bra om det fanns något sätt att blocka trådförvillarna (Reimer mm) så man slapp se dem.

Frågar igen om Hanna som hittar på så mycket efter att inget ha hört först. Har någon i tråden någonsin kollat vad hon har för relation till ClLe och de andra misstänkta? Tror hon skyddar någon!
Citera
2021-10-08, 11:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Kollade upp Lockerudsvägen också i namnlistan:

Män:
JohLa, PeFo, PäPr, RiKe, ThBo

Kvinnor:
AKM, ALM

På Bråtenvägen verkar PU jäkligt skum. Någon som vet om han är släkt med Hanna? Känns som hon täcker upp för någon. Eller är hon släkt med BW? Att erkänna ett mord är också skumt. Kanske BW, PU och ClLe mördade Helena?
De två har jag länge haft misstanke om.
Både PU och BW var tydligen rejält berusade?
Citera
2021-10-08, 11:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
CL bodde på Bråtenvägen 52. Vilken adress är det idag med de nya gatunamnen?
Har fått för mig att det är bostaden där föräldrarna bodde, där de grävde?
Men kan ha fel?
Citera
2021-10-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Har fått för mig att det är bostaden där föräldrarna bodde, där de grävde?
Men kan ha fel?
Föräldrarna bodde på Dragspelsvägen. De grävde nog aldrig där, bara snokade.
Citera
2021-10-08, 13:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Så ReimerDenYngre låter alltså sitt låssasvittne se en bil åka till ett område som man inte kan nå på den vägen. Obetalbart dumt! Vilket stolpskott ReimerDenYngre är!

Det vore bra om det fanns något sätt att blocka trådförvillarna (Reimer mm) så man slapp se dem.

Frågar igen om Hanna som hittar på så mycket efter att inget ha hört först. Har någon i tråden någonsin kollat vad hon har för relation till ClLe och de andra misstänkta? Tror hon skyddar någon!

Det gick då att köra med bil mellan de två områdena. Ingen konst alls att fortsätta till exempel där Mariegärdes väg tar slut om någon hade panik. Cykelvägarna dög alldeles utmärkt. Och jag är helt säker på att en bit gräsmatta heller inte hade varit ett hinder.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-10-08 kl. 13:56.
Citera
2021-10-08, 13:47
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Kollade upp Lockerudsvägen också i namnlistan:

Män:
JohLa, PeFo, PäPr, RiKe, ThBo

Kvinnor:
AKM, ALM

På Bråtenvägen verkar PU jäkligt skum. Någon som vet om han är släkt med Hanna? Känns som hon täcker upp för någon. Eller är hon släkt med BW? Att erkänna ett mord är också skumt. Kanske BW, PU och ClLe mördade Helena?

Tja, efter vad som framkommit i tråden skulle jag lätt kunna sätta några spänn på din tes,

Däremot tesen att ClLe skulle vart ensam Gm köper jag inte då han tycks sakna det brutala psykiska våldskapitalet som krävs för att ha ihjäl en tjej, knappast troligt att en förstagångsförbrytare gör är att mörda en ung kvinna. För han har väl inte vart dömd innan för grövre våldsbrott?
Citera
2021-10-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det gick då att köra med bil mellan de två områdena. Ingen konst alls att fortsätta till exempel där Mariegärdes väg tar slut om någon hade panik. Cykelvägarna dög alldeles utmärkt. Och jag är helt säker på att en bit gräsmatta heller inte hade varit ett hinder.

Jag har gamla kartor som visar hur vägarna gick.

Det är totalt ologiskt att köra till Bråten på en massa olagliga sätt, när man en gång har varit ute på Marieforsleden. Bilen LoVi såg skulle sannolikt till Lockerud och någon annan beskrivning har inte avgetts heller. Jag kan området tämligen bra, du jag bott intill höghuset på Lockerud.
Citera
2021-10-08, 15:21
Medlem
Citat:
CL bodde på Bråtenvägen 52. Vilken adress är det idag med de nya gatunamnen?

Enligt en gammal karta, som inte är helt tydlig, så verkar det vara i något av husen på det som nu kallas Valnötsstigen som Bråtenvägen 52 låg. Nära och behändigt till föräldrarnas hus.
Citera
2021-10-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tja, efter vad som framkommit i tråden skulle jag lätt kunna sätta några spänn på din tes,

Däremot tesen att ClLe skulle vart ensam Gm köper jag inte då han tycks sakna det brutala psykiska våldskapitalet som krävs för att ha ihjäl en tjej, knappast troligt att en förstagångsförbrytare gör är att mörda en ung kvinna. För han har väl inte vart dömd innan för grövre våldsbrott?
Finns det några kända våldsverkare i Mariestad? Sådana som är kända för våld mot kvinnor? Kanske bland de tidigare nämnda kandidaterna..
Annars finns ju faktiskt möjligheten att det som hände HA var en engångsgrej
Citera
2021-10-08, 16:17
Medlem
HincRoburs avatar
Citat:
Enligt en gammal karta, som inte är helt tydlig, så verkar det vara i något av husen på det som nu kallas Valnötsstigen som Bråtenvägen 52 låg. Nära och behändigt till föräldrarnas hus.

Jag betvivlar starkt att Bråtenv 52 skulle vara Valnötstigen.

ClLe är nämligen folkbokförd på Spindeln 11, vilket är detsamma som Akaciastigen idag.

Enligt uppgift från Loudamus gick det inte att gena in från Marieforsleden i höjd med Södra vägen.

Däremot gick det enligt bl.a. Loudamus bra att köra över gräsmattan från Mariegärdes väg. Om Loudamus uppgifter är korrekta och om vi antar att det är ClLe som framfört bilen som Lockerudsvittnet såg och om vi antar att målet är parkeringen vid Spindeln 11 så är det cirka 800 meter kortare att köra in på parkeringen den vägen jämfört med att köra den lagliga vägen.*

Spindeln 11:
https://ibb.co/jJJ2NK9

Om du kan presentera bättre stöd för att ClLe bodde på nuvarande Valnötstigen (kvarteret Tordyveln) så tar jag tacksamt mot detta för uppdatering av namnlistan.

*Jag bara testar antagandet om att detta skulle vara genast för ClLe. Huruvida det är ClLe som faktiskt framför den bil som Lockerudsvittnet talar om vill jag inte bli inblandad i en diskussion om.

P.S. Under förutsättning att en äldre man i Spindeln 11 bor kvar i samma lägenhet idag som då så skulle jag säga att ClLe bodde i det som idag är Akaciastigen 30. Det stämmer även bra med det faktum att PeNi bodde på Bråtenv 70. D.S.

P.P.S Om medskyldiga till ClLe skall sökas baserat på avstånd från hans hem så blir listan
1. PeUl Bråtenv 58, nu Akaciastigen
2. ToBr Bråtenv 60, nu Akaciastigen
3. PeNi Bråtenv. 70, nu Akaciastigen
4. PeKr Bråtenv 72, nu Akaciastigen
5. RiKe Lockerudsv 45, nu Mariegärdes väg.
D.D.S.

P.P.P.S Jag ser att en person med kunskap om ClLe redan pekat ut Akaciastigen 30:

Citat:
Ursprungligen postat av Evertsmekaniska
Nej jag är 89% säker att det är den Claes Levin som bodde på akaciastigen 30 ett tag. Längst upp. Han var riktigt knäpp. En enstöring. Hur många Claes Levin kan det finnas på bråten?

Citat:
Ursprungligen postat av Evertsmekaniska
Han bev osams med grannarna en gång och hotade att döda dom.
Ni får tro på det om ni vill men jag minns det som om det vore igår. Har dock inga bevis tyvärr.
Ett riktigt psyk och jag hoppas faktiskt att han är mördaren.

D.D.D.S.
Senast redigerad av HincRobur 2021-10-08 kl. 17:05.
Citera
2021-10-08, 16:58
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
]Jag betvivlar starkt att Bråtenv 52 skulle vara Valnötstigen.[/b]

ClLe är nämligen folkbokförd på Spindeln 11, vilket är detsamma som Akaciastigen idag.

Enligt uppgift från Loudamus gick det inte att gena in från Marieforsleden i höjd med Södra vägen.

Däremot gick det enligt bl.a. Loudamus bra att köra över gräsmattan från Mariegärdes väg. Om Loudamus uppgifter är korrekta och om vi antar att det är ClLe som framfört bilen som Lockerudsvittnet såg och om vi antar att målet är parkeringen vid Spindeln 11 så är det cirka 800 meter kortare att köra in på parkeringen den vägen jämfört med att köra den lagliga vägen.*

Spindeln 11:
https://ibb.co/jJJ2NK9

Om du kan presentera bättre stöd för att ClLe bodde på nuvarande Valnötstigen (kvarteret Tordyveln) så tar jag tacksamt mot detta för uppdatering av namnlistan.

*Jag bara testar antagandet om att detta skulle vara genast för ClLe. Huruvida det är ClLe som faktiskt framför den bil som Lockerudsvittnet talar om vill jag inte bli inblandad i en diskussion om.

P.S. Under förutsättning att en äldre man i Spindeln 11 bor kvar i samma lägenhet idag som då så skulle jag säga att ClLe bodde i det som idag är Akaciastigen 30. Det stämmer även bra med det faktum att PeNi bodde på Bråtenv 70. D.S.

P.P.S Om medskyldiga till ClLe skall sökas baserat på avstånd från hans hem så blir listan
1. PeUl Bråtenv 58, nu Akaciastigen
2. ToBr Bråtenv 60, nu Akaciastigen
3. PeNi Bråtenv. 70, nu Akaciastigen
4. PeKr Bråtenv 72, nu Akaciastigen
5. RiKe Lockerudsv 45, nu Mariegärdes väg.
D.D.S.

Bråtenvägen 52 är idag Akaciastigen 28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in