Citat:
Samtal med LoVi:
- LoVi: Jag tänkte att nu så är hon tyst och hux flux kommer en vit bil, om jag inte minns fel, hög fart. Den körde vänster där jag stod och sedan en mjuk sväng höger.
- RDY: Mot Bråten?
- LoVi: Ja, men det är inte den stora vägen jag snackar om. Utan lilla vägen efter en mjuk sväng som slutar vid sista huset. [Senare under samtalet så förtydligas hur bilen kört och det talas om byggnader på det som idag är Mariegärdes väg]
- LoVi: Jag tänkte att nu så är hon tyst och hux flux kommer en vit bil, om jag inte minns fel, hög fart. Den körde vänster där jag stod och sedan en mjuk sväng höger.
- RDY: Mot Bråten?
- LoVi: Ja, men det är inte den stora vägen jag snackar om. Utan lilla vägen efter en mjuk sväng som slutar vid sista huset. [Senare under samtalet så förtydligas hur bilen kört och det talas om byggnader på det som idag är Mariegärdes väg]
Det kallades inte Bråten på den tiden, utan Lockerud. CL bodde på Bråtenvägen 52 och det finns ingen vägförbindelse mellan Lockerud och Bråten som går via det som idag kallas Mariegärdes väg.
Citat:
Ovanstående är några av många saker i den nyligen gjorda intervjun som får mig att känna att det är låg trovärdighet hos LoVi, som hon själv också antyder.
Signalementet på bilen är INTE bra. Det fanns nog nästan 1000 vita små bilar i Mariestad vid den tiden.
Det hade varit bättre om den varit gul metallic, typ.
En bil som idiotkör kommer man inte på "Huxflux", t ex.
Att dissekera en vittnesbeskrivning är nödvändigt. Det är först när man till hundra procent bestämmer sig för något stämmer, som man har skaffat sig ett bias.
Obetalbart dumt! Vilket stolpskott ReimerDenYngre är!
Någon som vet om han är släkt med Hanna? Känns som hon täcker upp för någon. Eller är hon släkt med BW? Att erkänna ett mord är också skumt. Kanske BW, PU och ClLe mördade Helena?