2021-08-24, 18:16
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men det är heller inte orimligt att polisen kanske känner till andra platser som den nu aktuelle mannen kan ha haft tillgång till, förutom sin nuvarande lägenhet samt adressen i Radbyn. Om man har spärrat av lägenheten och adressen i Radbyn, kan man självklart ha spärrat av fler platser (som vi inte känner till). Tiden lär väl ge oss svaret.

Det kan ju tänkas att han under åren i Tibro på något sätt knöt an till vissa ställen I dom trakterna, av ena lr andra anledningen och fraktade liket dit någonstans. Personligen känns det väl tveksamt det där med att åka en längre sträcka med lik I lasten, men det är väl iofs inte mer än ca 45km till Tibro från M-stad.
Citera
2021-08-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted.Sister
Det du säger kan stämma, enligt tråden så bodde han tidigare på Bråtenvägen 52 - vilket jag har fått fram är samma fastighet som idag inrymmer Akaciastigen 22-30. Berätta mer; hur ser han ut? Vart brukar han uppehålla sig?

Han bev osams med grannarna en gång och hotade att döda dom.
Ni får tro på det om ni vill men jag minns det som om det vore igår. Har dock inga bevis tyvärr.
Ett riktigt psyk och jag hoppas faktiskt att han är mördaren.
Citera
2021-08-24, 18:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det kan ju tänkas att han under åren i Tibro på något sätt knöt an till vissa ställen I dom trakterna, av ena lr andra anledningen och fraktade liket dit någonstans. Personligen känns det väl tveksamt det där med att åka en längre sträcka med lik I lasten, men det är väl iofs inte mer än ca 45km till Tibro från M-stad.

Man kan ju också tänka sig platser som inte nödvändigtvis måste dölja kvarlevor, utan platser som eventuellt skulle kunna husera spår efter händelsen. Platsen för hans gamla bolag? En dåvarande flickväns lägenhet? Jag tänker bara brett nu.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-08-24 kl. 18:23.
Citera
2021-08-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte tunnelseende, det är ett faktum att kroppar tenderar att gömmas på en plats som GM är hyfsat bekant med.

Att gräva ut brorsans sommarstugetomt vore slöseri med skattepengar. Gräv då hellre först upp hela Mariestad, och töm Vänern på vatten. Om budgeten efter det tillåter ytterligare utredningsinsatser så visst, då kan man väl överväga en tur till Söråker.

Den som på allvar tror att han åkt över halva Sverige har livlig fantasi och vet inte mycket om hur verkligen faktiskt ser ut.

Citat:
Ursprungligen postat av HemoWest
Ingenstans har jag nämnt om att han åker till brorsan och gömmer kroppen. Jag säger bara att det är en möjlighet, inte absolut störtomöjligt som vissa av er andra verkar tro, att en mördare kan åka flera/många mil för att dumpa en kropp. Nu avslutar jag mitt resonemang innan fler lägger ord i munnen på mig.

PS. Tunnelseende

Fast det är inte säker att det var ett LIK han fraktade. Han kan lika gärna ha haft henne levande en tid och då passar väl en stuga långt bort från Mariestad utmärkt till det. Ingen lär leta efter henne där. Om hon dör sen uppe i stugan då kan han göra sig av med kroppen i närområdet.
Citera
2021-08-24, 18:21
Medlem
Akaciastigen 30-32 är det huset som var bråtenvägen 52 på den tiden. Portarna var inåt gården 4 st. 52 var närmast det huset innan, alltså inte ut mot grönområdet
Citera
2021-08-24, 18:22
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evertsmekaniska
Han bev osams med grannarna en gång och hotade att döda dom.
Ni får tro på det om ni vill men jag minns det som om det vore igår. Har dock inga bevis tyvärr.
Ett riktigt psyk och jag hoppas faktiskt att han är mördaren.

Spännande. Vad mer kan du berätta om hans personlighet?
Citera
2021-08-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Någon har redan nämnt Anders Carlsson. Det finns en handfull fall till. T ex företagaren som mördade två anställda i Göteborg och körde kropparna till Ängelholm tidigt 1990-tal.

Styckmörderskan i Askersund hade väl ett lik i luckan bra länge har jag för mig. Grevens fru Pentinmäki styckades och dumpades väl en 6 mil bort eller så. Att man återvänder till brottsplatsen är nog mer av en legend. Klart det händer men det omvända är nog mer vanligt.
Citera
2021-08-24, 18:24
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Någon som vet vem personen var som hade trätt fram hösten 1992 och som Polisen ignorerat, och som hade kontaktat den danska författarinnan

Kan detta ha varit brodern??

Tänker på denna

https://www.mariestadstidningen.se/2021/08/24/forfattaren-till-helena-boken-ett-vittne-har-hort-av-sig-till-mig/

Han är väl lite för ung för att kallas “äldre herre”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Spännande. Vad mer kan du berätta om hans personlighet?

Inte så mycket mer än att han var en person man sällan såg. Han satt mest inne verkade det som.

Ber om ursäkt nu! Han bodde INTE på 30 utan på 28!
Detta var ca 15 år sen. Det är iaf inte där han bor nu.
Knäppisen har alltså flyttat runt på bråten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast det är inte säker att det var ett LIK han fraktade. Han kan lika gärna ha haft henne levande en tid och då passar väl en stuga långt bort från Mariestad utmärkt till det. Ingen lär leta efter henne där. Om hon dör sen uppe i stugan då kan han göra sig av med kroppen i närområdet.

Du är inte så dum som man kan tro Macca! Vi vet inte vad som hände med Helena efter hennes försvinnande, hur länge hon levde efteråt och vad som slutligen blev hennes öde. Att hon fördes bort från Mariestad (död eller levande) går således inte att utesluta.
Citera
Medlem
knack1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag bumpar mitt eget inlägg. Suchirestaurangen som gick i graven 2014 kan mycket väl vara den firma som ClLe drev. Främsta motivet till den tanken är att MrKoll kopplar ClLe:s telefonnummer med det som gäller för restaurangen:

Mot detta anmärktes att det var för nära i tiden som restaurangen drevs, men jämför med Expressen:

Kanske har han haft en relation till en kvinna som drev restaurangen? Jag vet inte, men jag ser det fortfarande som bästa uppslaget att restaurangen var hans företag.
https://www.expressen.se/gt/krim/misstankte-mordarens--kollaps-omkring-mordet/

Bolaget hade, när det lades ner av Skattemyndigheten, varit vilande i ett decennium. Så nej, det lär inte ha varit hans sushirest.
Citera
2021-08-24, 18:25
Medlem
Svennis7254s avatar
https://www.mariestadstidningen.se/2021/08/24/narboende-om-den-anhallne-enstoring-men-ingen-mordare/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in