2021-10-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Du har noll bevis för detta och noll vittnen. Tror du inte folk ser om det kommer en jävla raket flygande? Trollar du?
Klart att jag har noll bevis. Det pågår ju flera utredningar om vad som hände. Nej jag trollar inte. Nej inte säkert att någon hinner se ett pansarskott.
Citera
2021-10-07, 17:24
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Att följebilen ligger en väsentlig bit efter bilen med skyddsobjektet i är naturligt. Taktiskt fördelaktigt vid ev angrepp att komma in i temporal fas 2 av stridszonen - i rygg på attentatsmännen.

Det som talar EMOT attentat (utöver att en trafikolycka är statistiskt betydligt vanligare) är att ingen tagit på sig dådet som gärningsmän?
Hela SYFTET med terrorattentat med dylika motivbild som låg till grund för hoten mot Vilks - är ju att "hämnden" skall FRAMGÅ för omvärlden, inte döljas som trivial olycka.

Inte naturligt. Utan totalt fuckup. Samma nivå som Palmemordet.

Följefordon måste vara nära nog för att:
1. Skydda (lägga sig mellan vip och tex. rpg skytt)
2. Blockera (andra fordon)
3. Knuffa skyddsfordon (om motor tas ut)
4. Ramma/köra över angripare

Det är SOP (Standard Operation Procedure) för följebilar.

Snacket om att det var rätt av följebil att ligga långt bakom (enligt media)
är sådan bullshit att det är skrattretande.

Är som att säga att en livvakt ej behöver se sitt skyddsobjekt.
Citera
2021-10-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Visst…
Givetvis kan du droppa deras namn - är de skyddspersoner med hemlig identitet spelar det ju ingen roll ändå, och är de lika ohemliga som Vilks var så spelar det inte heller någon roll. Det hemliga är var de befinner sig och det har jag givetvis inte en tanke på att du ska avslöja.

Så lättlurad är jag inte. I dagens informationssamhälle är det alltför lätt att spåra människor.

Men jag skall ge en del omständigheter avseende en minderårig som fick hjälp av sitt hemlands ambassad att lämna Sverige i enlighet med internationell lagstiftning och nu befinner sig i säkerhet i ett annat land med sina bröder och systrar och kommer att stämma Sverige för det den minderårige fått gå igenom.

Det finns gott om officiella dokument i fallet. Resten av familj/släkt och vänner vill också lämna på egen bekostnad men gärna komma fram med hälsa och liv i behåll.
Citera
2021-10-07, 17:30
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Vad händer om något gömt i bagaget skulle explodera? Tror inte bagaget skannas som på en flygplats. Vilks kanske fick några "pinnar" i present till Nimis.

Vad händer om någon smugglat in en liten mus i kupén? Eller som själv tagit sig in, det är den tiden på året.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Varför var följebilen utom synavstånd?

JFK Assassination- STAND DOWN VIDEO
https://www.youtube.com/watch?v=yJci8_rMFWw

Var polisen i vipbil, "regimkritiska".

Var polisen i följebil "regimtrogna"
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Inte naturligt. Utan totalt fuckup. Samma nivå som Palmemordet.

Följefordon måste vara nära nog för att:
1. Skydda (lägga sig mellan vip och tex. rpg skytt)
2. Blockera (andra fordon)
3. Knuffa skyddsfordon (om motor tas ut)
4. Ramma/köra över angripare

Det är SOP (Standard Operation Procedure) för följebilar.

Snacket om att det var rätt av följebil att ligga långt bakom (enligt media)
är sådan bullshit att det är skrattretande.

Är som att säga att en livvakt ej behöver se sitt skyddsobjekt.

...jag tror fortfarande att följebilen hindrats (medvetet) av ex en långsam omkörare i vänsterfilen och halkat efter skyddsobjektet, eller hindrats ett kort tag att köra ut från sista rastplatsen och inte hunnit ikapp ännu alternativt så sitter en insider i följebilen som ser till att den släpar efter. Vitsen är såklart att de ints skall kunna förhindra skeendet eller ens se hur det gick till, varifrån eller vem som utfört det. Lastbilen tror jag fortfarande bara var en attentatsmännens oväntade bonus.
Citera
2021-10-07, 17:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Så lättlurad är jag inte. I dagens informationssamhälle är det alltför lätt att spåra människor.

Men jag skall ge en del omständigheter avseende en minderårig som fick hjälp av sitt hemlands ambassad att lämna Sverige i enlighet med internationell lagstiftning och nu befinner sig i säkerhet i ett annat land med sina bröder och systrar och kommer att stämma Sverige för det den minderårige fått gå igenom.

Det finns gott om officiella dokument i fallet. Resten av familj/släkt och vänner vill också lämna på egen bekostnad men gärna komma fram med hälsa och liv i behåll.
Visst…
Citera
2021-10-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Nej.
ABS + stabilitetskontroll/antispinn.

Du kan inte sladda med ABS och antisladd.
Du har då inte provat för då hade du inte skrivit så.

Fine, du kan styra bilen vart fan du vill med ratten, men den börjar inte sladda bara för du bromsar fullt eller styr lite snabbt. Möjligt att den understyr men det är kontrollerbart.

Vissa snackar som om vi fortfarande levde på 70 talet med bilar från sovjet.

Ahh, äntligen en vettig människa.

Man undrar ibland om folk verkligen kört moderna bilar på det sätt som krävs för att förstå var gränserna går.
Om man kör bil aktivt (på avlyst område) på is, grus och asfalt med inkopplade resp urkopplade system så lär man sig hur det fungerar.

MEN jo det går att pressa bilen förbi systemens möjlighet att kompensera. Till slut tar fysikens lagar över. Har upplevt även det. Men det ska mycket till.

Men att bara köra i det som filk hör upplever som en "kurva" och liksom få sladd i 160 på torr asfalt utan yttre påverkan. Det händer bara inte.
Om bilen dessutom först har bromsat (som det verkar) så är ju farten nere i vad man normalt kan ta en riktig kurva i.
Vad får då en bil att dra iväg så kraftigt åt vänster att det förefaller vara sladdspår utan att antisladdsystemet agerar? Det måste vara något konstigt här.
Inte ens med punktering på dessa däck (som jag fattar är dessa däck till skillnad mot run-flat på vanliga bilar) försedda med en gummikärna runt fälgen som är möjlig att fortsätta köra på även om däcket är påskjutet och all luft borta. Således körbar alltså även EFTER att däcket skulle ha exploderat.

Det är fanimig obegripligt.

Det enda man kan tänka sig är att hela framvagnen på vänster sida har packat ihop.

Den konspiration som då återstår är en mindre sprängladdning i vänster hjulhus.
Det är väl i stort sett det enda som kan orsaka en sådan här vänstersväng förutom att hjullager, hjulspindlar eller länkarmar packar ihop av sig själva.
Citera
2021-10-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Israel dödade Irans toppfysiker, i Iran, som färdades i en säkerhetsbil.
Fan så mycket svårare jobb.

Det var ju också en toppfysiker.
Nu snackar vi en svensk konstnär som gjort lite provocerande målningar och verk.

Om det nu ska vara ett attentat så lutar det ju mer åt ett insiderjobb men jag vill inte vara för konspiratorisk heller och hålla på att fjanta mig för mycket.

Hade vi sett Lars Vilks bli mördad av islamister hade det varit med en begagnad AK från balkan när han satt och åt pizza på dominos.

Som vissa andra menar på också så hade de nog tagit på sig dådet. Varför annars göra en sån grej?
Nu har man en av de mest skyddade privatpersonerna i Sverige där man lyckats kringgå polisens försvar med James Bond teknik, man kapar bilen med fjärr, planterar bomber... och man skryter inte?
Borde man inte vilja att hela världen får veta: "Kolla, vi kan ta er var som helst, när som helst"?
Jag vet han hade 100k dollar på sitt huvud men kom igen, blir lite överdrivet när man snackar om att ta över bilen med fjärr och sånt. Kolla på de attentat han blev blev utsatt för, alla misslyckades. Det är inte navy seals operationer vi snackar om.
Senast redigerad av Aktiefadern 2021-10-07 kl. 17:41.
Citera
2021-10-07, 17:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Den konspiration som då återstår är en mindre sprängladdning i vänster hjulhus.
Det är väl i stort sett det enda som kan orsaka en sådan här vänstersväng förutom att hjullager, hjulspindlar eller länkarmar packar ihop av sig själva.

Föraren kan också orsaka den genom en plötslig rattrörelse. Inte avsiktligt, men om något händer. Till exempel att en mus springer runt mellan sätena. Eller en smäll i bagageutrymmet. Eller en fågel krockar med rutan. Inte för att jag tycker det är sannolikt, men det är fullt möjligt.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-10-07 kl. 17:44.
Citera
2021-10-07, 17:52
Medlem
GM badar väl i kaviar och lyxhoror i Dubai nu.

Vad ska lilla femboy-Sverige göra om några rådiga muslimer med djupa fickor vill klipps vilka? Bugar och tar emot bara. Vi har absolut inget att säga till om i några som helst sammanhang. Allt annat är ren propaganda
Citera
2021-10-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Klart att jag har noll bevis. Det pågår ju flera utredningar om vad som hände. Nej jag trollar inte. Nej inte säkert att någon hinner se ett pansarskott.

Jag sköt pansarskott i lumpen. Det smäller så in i helvete och måste isåfall vara målsökande för att träffa. Det är osannolikt. Men jag tror på kraftigt pansarbrytande vapen från skåpbil i närheten av företaget ”Trykta”
Därifrån är det rak kulbana till olycksplatsen. Ett sådant vapen kan då användas och siktas in på bilarna som åker före och invänta till polisbilen är i skottlinjen vilket den är i flera sekunder eftersom polisbilen åker in i kulbanan och sedan åker ur den från samma håll den åker in. Rak fri sikt 4-500 meter tar en halv sekund med höghastighetskula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in