2021-10-07, 22:12
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
I reklamfilmen från RR verkar den ju inte sån, det är ju det som blir konstigt när folk här uttalar sig utan erfarenhet.
Passar den bättre i terräng då?

Ja RR har själv haft flera landrovers de har mycket bra fyrhjulsdrift och är bland de bästa offroad.
Det är dock ingen bepansrad bil som är superbra på 4x4 direkt de är långsamma och tunga.
Det är dock inte därför de väljs som säkerhetsbilar utan att det är ett fordon med offroad kapacitet dvs dyker ett hot eller hinder upp går det köra runt? Går det backa, går inte detta så tar man till ramning som sista utväg och då vill man ha en stark bil. Föraren och livvakten sitter också högre upp och kan se över viss trafik typ personer som går, cyklar m.m. Sen finns komforten , rymlighet osv
Normalt är vip fordonet faktiskt ett lågt fordon och eskorten högt för att se över vip fordonet. Men i de fall där riktig eskortfordon saknas väljer man att gå upp till SUV.
Citera
2021-10-07, 22:14
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskojaren
Saddam Hussein hade sju kopior av sig själv som klev in i varsin likadan limosin.

Det är ju bara Presidenter och diktatorer som har sånt.
The Beast finns i två uppsättningar de rullar alltid ihop och ingen vet vilken Presidenten sitter i om de inte stannar och vinkar på folk. De är ju mest sårbara utanför bilen.
Citera
2021-10-07, 22:35
Medlem
Lastbilschauffören.

Hur blir det när han kryar på sig?

Kommer han p g a trauma att 'inte minnas något från olyckan' ?
Citera
2021-10-07, 22:40
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Om du läser så var det inte det jag påstod utan en vanlig 3 tonsSUV.
Inser att ett extra ton gör en del med egenskaperna.
Och att de där däcken inte är de bästa att köra slalom med.
Men att den inte fortfarande klarar över 200 låter väldigt märkligt.

Och att det inte skulle gå att hålla en RR Sentinel på en torr rak motorväg i 160 låter väldigt märkligt.

Ok
Det flesta av de bilar jag kört har varit diesel pga. Nm, styrka
Är det klarlagt att detta är en super charged V8 bensinare?
Hittade denna om Land Rovers Första Vettiga egen tillverkade:https://www.youtube.com/watch?v=qtY1JvD3kdg

Jag vet bara att tittar man på slalomkörningen i videon ser man kraftigt svängande bil. Låt er inte luras av att de använder förstärkningar och specialglas det gör alla. Toppfarten blir kraftigt lidande. Jag vill då inte styra en sån i 200 knutar om jag inte blir beskjuten förstås. De är dessutom riktigt svåra för räddningstjänsten att öppna därför finns escape hatches
Citera
2021-10-07, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnb2021
Lastbilschauffören.

Hur blir det när han kryar på sig?

Kommer han p g a trauma att 'inte minnas något från olyckan' ?

Om han har sett för mycket kanske han "avlider till följd av komplikationer". Alternativt "tar sitt liv" om han blir för obekväm.

Själv undrar jag hur vanligt det är att dagens lastbilschaffisar kör med dashcam.
Citera
2021-10-07, 22:55
Medlem
Jag hoppas Vilks är i säkerhet på nån vacker ö och kan fortsätta med nåt projekt under nåt alias. Om han verkligen är död har Sverige förlorat en av de bästa. Att en slarvig darrig teckning kunde skapa sånt hat...
Citera
2021-10-07, 23:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ok
Det flesta av de bilar jag kört har varit diesel pga. Nm, styrka
Är det klarlagt att detta är en super charged V8 bensinare?
Hittade denna om Land Rovers Första Vettiga egen tillverkade:https://www.youtube.com/watch?v=qtY1JvD3kdg

Det är en Land Rover/Range Rover Sentinel årsmodell 2016 och de hade en kompressormatad bensindriven 3-liters V6 på 340 hp och 8-växlad automatlåda.

(De obepansrade hade en kompressormatad V8 på 500 hp, men den bepansrade behövde mer vridmoment så motorn byttes)
Citera
2021-10-07, 23:07
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZaz0-9-
Jag hoppas Vilks är i säkerhet på nån vacker ö och kan fortsätta med nåt projekt under nåt alias. Om han verkligen är död har Sverige förlorat en av de bästa. Att en slarvig darrig teckning kunde skapa sånt hat...
Oavsett så visste han hur man påverkar, minst sagt. Han lever kvar hur det än är
Citera
2021-10-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Oavsett så visste han hur man påverkar, minst sagt. Han lever kvar hur det än är

Ja han kommer vara en viktig person för mig resten av mitt liv.
Citera
2021-10-07, 23:37
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Om han har sett för mycket kanske han "avlider till följd av komplikationer". Alternativt "tar sitt liv" om han blir för obekväm.

Själv undrar jag hur vanligt det är att dagens lastbilschaffisar kör med dashcam.
Han är väl inte körd till Karolinska?
Med tanke på att det rör sig "en mystisk man" i läkarrock där...
Citera
2021-10-08, 00:02
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är en Land Rover/Range Rover Sentinel årsmodell 2016 och de hade en kompressormatad bensindriven 3-liters V6 på 340 hp och 8-växlad automatlåda.

(De obepansrade hade en kompressormatad V8 på 500 hp, men den bepansrade behövde mer vridmoment så motorn byttes)

Tack för info
Citera
2021-10-08, 00:02
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
.För att polisens livvakter har säkerhetsrutiner att följa?

Är det verkligen en säkerhetsrutin att den beskyddade personen inte får sitta på framsätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in