Citat:
Ursprungligen postat av
hormods
Problemet är sättet S behåller makten eller aspirerar på makten. Genom att sälja sin själ. Genom att kompromissa sig själva till döds, allt för ministerposter och fina titlar. I ett normalt land så hade ett statsbärande parti som befunnit sig i samma situation som S valt att kasta in handduken och samla sig i opposition istället för att kasta köttben åt tre olika håll. Men det duger inte för S eftersom de bokstavligen talat hellre säljer sin morsa för att behålla makten. Socialdemokraterna i Sverige vet att de förlorar extremt mycket på att ge upp regeringsmakten och gå i opposition eftersom Socialdemokraternas mål inte är att föra progressiv politik i första hand, men att institutionalisera hela Sverige i socialdemokratisk färg. Och det görs genom den utnämningsmakt som regeringen tillhandahåller.
Förstår inte riktigt varför de skulle kasta in handduken… varför ska då npn rösta på ett parti som inte vill ha makt. Röstar jag på tex SD så skulle jag ju förvänta mig att de gör allt för att få makt, annars kan jag ju lika gärna rösta på nåt annat parti.
Just nu är det ju bara S som kan bilda regering. M fick ju chansen och misslyckades och tro mig, de gjorde också allt de kunde.