2021-10-08, 00:28
Medlem
Jag skulle tippa på att ett däck ”tokpunkat” - kanske en riktigt skarp skytt med eldläge burst, kanske en IED med någon något i linje med en bred kontaktplatta utplacerad på vägen.. eller kanske bara en punka av sagda slag av rent oflax.

Bortsett från sistnämnda orsak återstår bara frågan om hur man fick nos på färdvägen...
Citera
2021-10-08, 01:14
Medlem
Har inte läst hela tråden, men ändå en god del av den.

Egen erfarenhet säger mig att om man vill ta sig fram hyfsat snabbt på motorväg (uppemot närmare 30 km/h över hast.begr.) så ligger man med fördel den allra mesta tiden i vänsterfilen.

Har vi något (foto, inlägg i tråden, etc) som tyder på att Vilksbilen åkt av vägbanan med vänsterhjulen och därigenom kört emot vajerräcket en kort stund/sträcka innan de nu välbekanta däckavtrycken på vägbanan avsattes?

Rent generellt, vad kan det medföra för skador på däck, broms- och styrsystem om man i hög fart kör in i ett flertal av de stålprofiler som håller upp vajrarna?
Citera
2021-10-08, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Han är väl inte körd till Karolinska?
Med tanke på att det rör sig "en mystisk man" i läkarrock där...

Enligt www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/stor-brand-pa-e4-efter-krock-med-tva-fordon så fördes chauffören först till sjukhus i Region Kronoberg (Växjö?) men p g a hans allvarliga skador flyttades han till Lund. Osäker på om brännskador var hans allvarligaste. Annars verkar det som sjukhusen i Linköping och Uppsala har något slags nationellt ansvar när det gäller sådana skador.
Citera
2021-10-08, 03:04
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Vilks har själv sagt att han gjorde Nimis för att provocera oss svenskar för att vi håller naturen som helig.

Skulle för min del gärna se att skiten indränks ymnigt med en blandning av diesel och bensin - och fjuttas på.

Varför det?
Utveckla gärna.
Är ny i tråden så jag har säkert missat om du skrivit/förklarat tidigare.
Citera
2021-10-08, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Ställde en relevant fråga men ditt svar berättar om att du verkar vara en skitstövel.
FB är ett forum för diskussioner, något du tydligen missat.

Det var ett forum för disskussioner en gång i tiden. Det verkar som att vi har evolverats till det sämre för var generation som växt upp med internet, vad gäller den kompetensen. Det visar sig tydligt i fenomen som Cancel Culture, Safe spaces, Cencur o.sv. Det är sällan nu mer man ser sakliga disskussioner som skiljer på sak och person, håller sig till ämnet och inte blandar in känslor. T.ex är jag själv off topic nu.....
Citera
2021-10-08, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
BAE Systems run flat-teknik verkar dock inte sitta i däcken utan består av inserts som läggs runt fälgen precis som Range Rovers system på Sentinel, det system de själva skriver endast är testat för 80 km/h. Men säger du att det hade bytts mot en bättre variant från BAE så får jag väl lita på det även om det hade varit trevligt med en källa (behöver ju inte vara en källa på hur du vet att det bytts om det är känsliga uppgifter, men en källa på att det finns ett sådant däck/hjul från BAE som saknar hastighetsbegränsningar och som funkar på personbilar som RR Sentinel).

Vet inte heller varför du är så snarstucken - det är ju knappast en underlig förfrågan jag kommer med på ditt ganska exceptionella påstående - och jag har inte ens påstått att du har fel, jag ber bara om någon form av verifiering..
Angående dimensionerna så var det ju du själv som tog upp Galten och påstod att det var samma däck men med annan slitbana, men då var det alltså ett helt annat däck men kanske samma teknik du egentligen menade??

Men herregud...
Citera
2021-10-08, 07:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Men herregud...

Som sagt - återkom gärna med en källa för dina påståenden.
Det är intressant om man skulle ha bytt fälg eftersom dessa var speciabyggda för Sentinels extra vikt. Har man bytt till något annat så kan det ha gått åt helsike just därför. Nu får man väl hoppas att polisen inte är så klantig, men det kommer väl visa sig i utredningen i sånt fall.
Citera
2021-10-08, 07:38
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Skyddsobjektet har dött.
Bilen brann upp.
Vägräcket felkonstruerat.
Följebilen utom sikte.
Skyddsobjektet blev apatisk av statens paragrafrytteri och ekonomiska handhavande.
De som livshotade Vilks har inte åtgärdats.
Skyddsvakterna har med största sannolikhet kört alldeles för fort.
Skyddsobjektets särbo har klagat i massor av år på hanteringen av Vilks isolering.
Skyddsobjektets särbo tvingades bo utomlands.
Justitieombudsmannen har inte tittat på Vilks ärende.
Svensk statlig media har försvarat de som hotat Vilks.
Det har samtidigt funnits hur mycket pengar som helst till att flyga hit folk från Afghanistan.

På alla tänkbara punkter fallerar det offentliga. Sverige behöver helt nya partier. Fullständigt skamligt dåligt hanterat.
Citera
2021-10-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Som sagt - återkom gärna med en källa för dina påståenden.
Det är intressant om man skulle ha bytt fälg eftersom dessa var speciabyggda för Sentinels extra vikt. Har man bytt till något annat så kan det ha gått åt helsike just därför. Nu får man väl hoppas att polisen inte är så klantig, men det kommer väl visa sig i utredningen i sånt fall.

Jag är inte skyldig dig ett enda skit. Med tanke på dina frågeställningar och invändningar inser inte bara jag att du inte är ärlig i dina inlägg. Antingen vill man veta eller så vill man djävlas. Jag anser att DU tillhör den senare delen och förtjänar därför inga svar. DU skall svältas ut.
Citera
2021-10-08, 07:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jag är inte skyldig dig ett enda skit. Med tanke på dina frågeställningar och invändningar inser inte bara jag att du inte är ärlig i dina inlägg. Antingen vill man veta eller så vill man djävlas. Jag anser att DU tillhör den senare delen och förtjänar därför inga svar. DU skall svältas ut.

Det är klart jag vill veta - det är ju därför jag frågar om du har något stöd för ditt påstående att ”däcken” skulle ha bytts mot någon variant från BAE helt utan fartbegränsningar.
Och eftersom run flat-teknologin på bilen ifråga i original inte sitter i däcken utan bygger på en ring som träs runt fälgen, och man på bilderna från olycksplatsen kan se att det absolut verkar ha suttit originalfälgar på bilen så är det knappast underligt att jag frågar - eller??
Citera
2021-10-08, 07:54
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapspartiet
Skyddsobjektet har dött.
Bilen brann upp.
Vägräcket felkonstruerat.
Följebilen utom sikte.
Skyddsobjektet blev apatisk av statens paragrafrytteri och ekonomiska handhavande.
De som livshotade Vilks har inte åtgärdats.
Skyddsvakterna har med största sannolikhet kört alldeles för fort.
Skyddsobjektets särbo har klagat i massor av år på hanteringen av Vilks isolering.
Skyddsobjektets särbo tvingades bo utomlands.
Justitieombudsmannen har inte tittat på Vilks ärende.
Svensk statlig media har försvarat de som hotat Vilks.
Det har samtidigt funnits hur mycket pengar som helst till att flyga hit folk från Afghanistan.

På alla tänkbara punkter fallerar det offentliga. Sverige behöver helt nya partier. Fullständigt skamligt dåligt hanterat.

Påminner om Epsteins död.
Alla vakter låg och sov, alla videokameror gick sönder/slutade fungera.

Det är så mycket fuffens involverat i detta, Lars Vilks och de två poliserna blev mördade råder inga större tvivel om saken. Hur det gick till får vi fortsätta spekulera om men att tre människor avled, vem vet man kanske t.o.m. provade tillvägagångsmetoden på de tre ungdomar som avled i en bilolycka ett par dagar tidigare, de som skulle åka och titta på Kalmar-Aik.
Citera
2021-10-08, 08:11
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Påminner om Epsteins död.
Alla vakter låg och sov, alla videokameror gick sönder/slutade fungera.

Det är så mycket fuffens involverat i detta, Lars Vilks och de två poliserna blev mördade råder inga större tvivel om saken. Hur det gick till får vi fortsätta spekulera om men att tre människor avled, vem vet man kanske t.o.m. provade tillvägagångsmetoden på de tre ungdomar som avled i en bilolycka ett par dagar tidigare, de som skulle åka och titta på Kalmar-Aik.

Epstein hade för mycket koll på vem som gökat med underåriga. Clinton med flera.
Så, han fick ett brutalt slut

Vilks tror jag blev påskjuten av en bil som låg i högerfilen och var beredd med typ en AK-47.
Omöjligt missa på 10 meter. Islamisterna har resurser så det räcker. Finns ju några i landet numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in