Citat:
Ursprungligen postat av
Pingubengt
Jaha, jag skiter vad du tror serrö. Och jag har inte snackat om dimensioner. Utan tekniken som sådan. Även om jag är ganska övertygad att man kan få på ett 335/80 20 på en Range Rover med 255/55 20, dvs 8 cm ökad bredd så är det knappast optimalt. Jag har själv haft 14 tum (355) på en dito. Så det fungerar.
BAE Systems run flat-teknik verkar dock inte sitta i däcken utan består av inserts som läggs runt fälgen precis som Range Rovers system på Sentinel, det system de själva skriver endast är testat för 80 km/h. Men säger du att det hade bytts mot en bättre variant från BAE så får jag väl lita på det även om det hade varit trevligt med en källa (behöver ju inte vara en källa på hur du vet att det bytts om det är känsliga uppgifter, men en källa på att det finns ett sådant däck/hjul från BAE som saknar hastighetsbegränsningar och som funkar på personbilar som RR Sentinel).
Vet inte heller varför du är så snarstucken - det är ju knappast en underlig förfrågan jag kommer med på ditt ganska exceptionella påstående - och jag har inte ens påstått att du har fel, jag ber bara om någon form av verifiering..
Angående dimensionerna så var det ju du själv som tog upp Galten och påstod att det var samma däck men med annan slitbana, men då var det alltså ett helt annat däck men kanske samma teknik du egentligen menade??