Citat:
Ursprungligen postat av
kortnamn
Det är ju bekantskapen och inte arbetet man tackar för. Att swisha 20 spänn är det ingen som blir fattig av heller för den delen.
Exakt. Vilka luffare till människor som inte verkar förstå detta. Visst, är det någon jag inte tycker om eller inte har intresse av att lära känna så swishar jag helt enkelt inte av ren princip, men inte går jag utan käk för en hundring, å de bör ingen annan heller göra om dom har ett arbete att gå till. Oftast kan man hitta någon kollega med samma intressen och humor oavsett arbetsplats. Klart den ska ha en back öl & stock snus eller flaska stark vid avgång, speciellt om det är fysiska arbeten det handlar om. Det är ju ändå kollegorna som får jobbet att funka å vardagen att gå, och dom du spenderar mest tid tillsammans med, så sluta snåla och visa lite tacksamhet för att personen bidragit till en bättre arbetsplats för dig. Hatar du ditt jobb så mycket att du inte ens vill försöka samtala med kollegor så byt. Du ska jobba tills du dör idag, lika bra att hitta ett ställe du finner roligt eller intressant. Finns alltid jobb.