2021-10-05, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OntIRöven
Frågade förut om att kunna kolla på datorn. Fick då tipps om denna app (kanske från dig).
Men har varken då eller nu kunnat ladda ner den via microsoft store. Den laddas helt enkelt inte ner.
Finns andra ställen att ladda ner den från?
Eller finns andra alternativ? Samma fenomen när jag försöker ladda ner den som heter IPTV.
Enda jag lyckats med ar att ladda ner programmet BlueStacks som gör att jag via den kan använda mobilappar och där kör jag appen IPTV vilket inte fungerar så bra då alla svenska kanaler som sänder sport laggar eller tappar bilden. Gått lite bättre att kolla på engelska och amerikasnaka livesändningar men inte perfekt. VOD verkar fungara bra.
Vad gör att det strular så?
Finns inga problem med att titta på min vanliga telefon med den appen eller på TV med Z8.
Har stablit intenet 100/100 och kör med kablel till datorn och wifi till z8 boxen.
Inga problem att kolla valiga streams på datorn som Viaplay, SVT osv.

Har funkat att ladda ner till min laptop förr.
Men har inte kollat på sista tiden.
Kan kolla senare under dagen om den funkar.
Citera
2021-10-05, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Kör med minneskort men ja, saknar faktiskt usb uttaget. Med Firestick 4k så finns det en billig adapterkapel (usb förgränare) som går att använda då den måste matas med ström till det ända usb uttaget som finns.

Uppskalning behåller samma FPS som orginalet. Det är väl bara pixlarna som blir uppskalade, inte antal bilder i sekunden. Det går väl att köra med 60 Hz hela tiden också men vet inte hur det flyter då.

Sedan amvänder jag automatic frame rate inställt på 10 sekunder innan den byter. 10 sekunder för att den inte ska byta då jag zappar mellan kanalerna utan byter först då jag stannat på någon kanal och den är annan fps än den jag tittat på tidigare.

Skulle ha köpt pro men den fanns inte tillgänglig då jag köpte för 2 år sedan och kom inte heller i lager så länge jag hade bytesrätt på tuben. Ganska snålt med bara 8 gb rom och inget usb uttag men för "bara" iptv och streaming fungerar den perfekt.

Ja ett usb-uttag på den hade ju inte skadat.
Men visst, Nvidia vill väl att det skilja mellan "tuben" och Pro modellen.
Citera
2021-10-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har funkat att ladda ner till min laptop förr.
Men har inte kollat på sista tiden.
Kan kolla senare under dagen om den funkar.
Kom på att jag hade fler datorer hemma. Provade på en annan dator och där gick det att instalera.
Blir bara mer konfunderad nu. Varför fungerar det inte på "min" dator då jag kan ladda ner annat från MicrosoftStore? Men inte olika IPTV-spelare.
Lämnar inte MicrosoftStore någon instalationsfil efter sig på den dator jag kunde instalera på? Hittar den inte där man tycker den borde ligga.
Kan den finnas att ladda ner från något annat mörkt hörn på internet?
Citera
2021-10-05, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OntIRöven
Kom på att jag hade fler datorer hemma. Provade på en annan dator och där gick det att instalera.
Blir bara mer konfunderad nu. Varför fungerar det inte på "min" dator då jag kan ladda ner annat från MicrosoftStore? Men inte olika IPTV-spelare.
Lämnar inte MicrosoftStore någon instalationsfil efter sig på den dator jag kunde instalera på? Hittar den inte där man tycker den borde ligga.
Kan den finnas att ladda ner från något annat mörkt hörn på internet?

https://www.pcworld.com/article/4204...-problems.html

Där finner du nog lösningen
Citera
2021-10-07, 20:54
Medlem
Har sökt lite efter mitt problem men inte hittat något som passar, så ursäkta på förhand om detta är ett vedertaget problem...

Jag kan kolla på min leverantörs utbud när det helt plötsligt bara dör. Inga kanaler funkar, det går inte att ladda spellista etc - men efter 3-4 timmar så funkar det igen. Detta händer nu oavsett app (tidigare bara vid användning av set iptv). Min leverantör säger att de inte har några driftstörningar eller spärrar mot mig - men jag är rätt säker på att något ligger och blockar på ip-adressnivå för jag kan köra spellistan och kanalerna i mobilen via mobilnätet.

Något tips på hur man får bukt med detta? Just nu gör det tv-tittandet mer eller mindre omöjligt.

Använder comhem för bredband, om det kan spela någon roll.
Citera
2021-10-07, 21:10
Medlem
Samma här gäller alla kanaler .
N1 kör jag med enl. chatt har de inga problem
Citera
2021-10-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FöREDETTiNG
Har sökt lite efter mitt problem men inte hittat något som passar, så ursäkta på förhand om detta är ett vedertaget problem...

Jag kan kolla på min leverantörs utbud när det helt plötsligt bara dör. Inga kanaler funkar, det går inte att ladda spellista etc - men efter 3-4 timmar så funkar det igen. Detta händer nu oavsett app (tidigare bara vid användning av set iptv). Min leverantör säger att de inte har några driftstörningar eller spärrar mot mig - men jag är rätt säker på att något ligger och blockar på ip-adressnivå för jag kan köra spellistan och kanalerna i mobilen via mobilnätet.

Något tips på hur man får bukt med detta? Just nu gör det tv-tittandet mer eller mindre omöjligt.

Använder comhem för bredband, om det kan spela någon roll.

Testa köra med VPN.
Testat annan app?

Citat:
Ursprungligen postat av Labejo
Samma här gäller alla kanaler .
N1 kör jag med enl. chatt har de inga problem

Testa på din mobil i valfri iptv-app och kör med mobilens mobildata (4G).
Citera
2021-10-07, 21:44
Medlem
Nej, har inte provat med vpn - men när det väl dör är det samma oavsett app. Ansluter jag via mobilnät så funkar det
Citera
2021-10-07, 23:14
Medlem
Citat:
Nej, har inte provat med vpn - men när det väl dör är det samma oavsett app. Ansluter jag via mobilnät så funkar det

Gjort routern helt strömlösa genom att dra ut strömkabeln?

Kör du apparna i din tv?

Gjort den också helt strömlös genom att dra ut strömkabeln?
Citera
2021-10-07, 23:17
Medlem
Citat:
Gjort routern helt strömlösa genom att dra ut strömkabeln?

Kör du apparna i din tv?

Gjort den också helt strömlös genom att dra ut strömkabeln?
I tur och ordning:

Ja, ja, nej (det hade varit sjukt att behöva göra det varenda gång man ska kolla på tv)
Citera
2021-10-07, 23:30
Medlem
Citat:
I tur och ordning:

Ja, ja, nej (det hade varit sjukt att behöva göra det varenda gång man ska kolla på tv)

Sätter man tvn enbart i standby så töms inte cacheminnet.

Det gör det om man stänger av den helt.

Sätter aldrig mina boxar i standby utan stänger av dom helt.

En tv har dessutom betydligt sämre ram-minne än tex en iptv-box så då fylls det snabbt.

Värt att testa för dig i alla fall. 👍🏻
Citera
2021-10-08, 08:47
Medlem
Citat:
Testa köra med VPN.
Testat annan app?

Testa på din mobil i valfri iptv-app och kör med mobilens mobildata (4G).

Fungerade inte heller via mobil,men nu på morgonen var allt som vanligt...
Tyder på en åtgärd från N1 tycker jag..
Tack för att du tog dig tid !
Senast redigerad av Labejo 2021-10-08 kl. 08:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in